Pagina 73 van 106

Geplaatst: 09 jul 2009 19:45
door asmodeus
Merci voor de tips!

Geplaatst: 23 apr 2010 21:52
door anniversary
In mijn lightweight achterwiel zit een slag van 1,2 mm. (zat er al in toen ik deze nieuw kocht) ,de verkoper zei me dat dit binnen de norm is voor lightweight.
Hoeveel is de max. slag die een nieuw lightweight wiel mag hebben ?
Het voorwiel loopt trouwens mooi recht.

Geplaatst: 23 apr 2010 22:53
door xytras
anniversary schreef:In mijn lightweight achterwiel zit een slag van 1,2 mm. (zat er al in toen ik deze nieuw kocht) ,de verkoper zei me dat dit binnen de norm is voor lightweight.
Hoeveel is de max. slag die een nieuw lightweight wiel mag hebben ?
Het voorwiel loopt trouwens mooi recht.


Hoi, ik heb dat ook voor en idd dat blijkt "normaal" te zijn. Heb het al nagevraagd. Tja, veel kan er niet aan veranderd worden vermoed ik

Geplaatst: 23 apr 2010 23:01
door wasbeer2006
LW's onder de cervelo, zijn gewoon DE wielen, geen discussie verder :-)!!!!!!

Jammer dat ik het erg veel geld vind.

Geplaatst: 03 jun 2010 23:17
door ditiskees
waarom vind iedereen die lightweights zo goed?? Ik vind het echt slechte slappe wielen (omdat ze gelijmd zijn en dus geen goede spanning op velg en spaken kan komen) die in een stevige sprint te veel zwabberen. zijn trouwens ook veel te duur, wanneer er een slag in zit kan je ze weggooien. voor dat geld heb je veel betere en stijvere carbon wielen

Geplaatst: 04 jun 2010 00:20
door tinuz0
ditiskees schreef:waarom vind iedereen die lightweights zo goed?? Ik vind het echt slechte slappe wielen (omdat ze gelijmd zijn en dus geen goede spanning op velg en spaken kan komen) die in een stevige sprint te veel zwabberen. zijn trouwens ook veel te duur, wanneer er een slag in zit kan je ze weggooien. voor dat geld heb je veel betere en stijvere carbon wielen


Verklaar je nader...

Ik ben benieuwd met welke wielen jij allemaal ervaring hebt... :)

Geplaatst: 04 jun 2010 14:31
door ts-biker
ditiskees schreef:waarom vind iedereen die lightweights zo goed?? Ik vind het echt slechte slappe wielen (omdat ze gelijmd zijn en dus geen goede spanning op velg en spaken kan komen) die in een stevige sprint te veel zwabberen. zijn trouwens ook veel te duur, wanneer er een slag in zit kan je ze weggooien. voor dat geld heb je veel betere en stijvere carbon wielen


lol :-)

Geplaatst: 04 jun 2010 14:59
door rene
TS-Biker schreef:
ditiskees schreef:waarom vind iedereen die lightweights zo goed?? Ik vind het echt slechte slappe wielen (omdat ze gelijmd zijn en dus geen goede spanning op velg en spaken kan komen) die in een stevige sprint te veel zwabberen. zijn trouwens ook veel te duur, wanneer er een slag in zit kan je ze weggooien. voor dat geld heb je veel betere en stijvere carbon wielen


lol :-)


+1 , het zal Zabel toch niet zijn

;)

Geplaatst: 04 jun 2010 18:39
door skimons
xytras schreef:
anniversary schreef:In mijn lightweight achterwiel zit een slag van 1,2 mm. (zat er al in toen ik deze nieuw kocht) ,de verkoper zei me dat dit binnen de norm is voor lightweight.
Hoeveel is de max. slag die een nieuw lightweight wiel mag hebben ?
Het voorwiel loopt trouwens mooi recht.


Hoi, ik heb dat ook voor en idd dat blijkt "normaal" te zijn. Heb het al nagevraagd. Tja, veel kan er niet aan veranderd worden vermoed ik


het ligt niet binnen de norm. ik heb dat eens opgevraagd bij LW, maar volgens mij ligt de norm bij 1 mm zijslag en 0.5 mm hoogteslag (nieuw). heel zeker weet ik dit niet mee, maar ik kan eens zoeken. feit is wel dat je er heel weinig aan kunt doen.

Geplaatst: 04 jun 2010 23:26
door robbebopper
Voor wielen van een dergelijke prijs vind ik 1,2 mm gewoonweg belachelijk. Daar rijd je dan met je dure wielen, terwijl je, onder je armen doorkijkend je wiel ziet zwabberen. Daarvoor ga je toch niet zoveel geld uitgeven. Ik heb laatst mijn discwheel van FFWD terug kunnen sturen. Daar zat een vergelijkbare slag in. Ik kreeg "gewoon" een nieuwe teruggestuurd.
En ik kan je vertellen dat dat wiel, alhoewel het een rib uit mijn lijf was, toch echt niet in dezelfde prijscategorie valt als een LW-achterwiel.

Geplaatst: 04 jun 2010 23:48
door fredericdavid
Dan ben ik wel benieuwd met welke versie jij rond reed Ditiskees...
Ik heb een setje Obermayers met Sprint achterwiel en kan daar toch verdorie snel mee sprinten hoor.

Ofwel zwabber jij zelf wat, ofwel heb je een paar heel foute Lightweights onder je kont gehad ;)

Geplaatst: 05 jun 2010 00:21
door iron2man
Lightweights zijn fantastische wielen maar ik vind de prijs belachelijk hoog
Er zijn genoeg topwielen die met Lightweight kunnen wedijveren voor behoorlijk wat minder geld
Lightweights zijn licht van gewicht maar dat is bv de Zipp 202 ook of een andere set
Shimano WH 7850 C24 TU met carbon velgen of een set Eastons en zo kan ik nog wel een paar sets noemen waarbij het verschil in rijden met deze wielen of de Lightweights minimaal is
Lightweight heeft een bepaalde status en daar moet voor betaald
Als ik een set Lightweights zou hebben en er zou een slag van 1,2 mm inzitten zou ik never accepteren,je geeft geen 2600 Euro voor een set uit waar zo een slag inzit
0,2 mm en minder is voor fatsoenlijke wielen makkelijk te halen laat staan voor top carbonwielen