Bianchi
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 apr 2007 20:06
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 apr 2007 20:06
Mijn Bianchi
Mooi fietsje, alleen die knapzak kan echt niet!
Verder zou ik beschermhulsjes om je kabels doen ter hoogte van de balhoofdbuis, ander beschadigt je lak.
Verder zou ik beschermhulsjes om je kabels doen ter hoogte van de balhoofdbuis, ander beschadigt je lak.
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
En dit is mijn groene, waar ik van geniet.
http://img243.imageshack.us/my.php?image=bianchiyc2.jpg
Leuk forum overigens, met goede tips en verwijzingen naar interessante website's.
Ik heb mijn Bianchi nu een jaar, snel gekocht een week voor mijn vakantie (naar Italië !!)nadat mijn alu Fort was gescheurd. Het is een SL3 alu/carbon, die zie je niet zoveel volgens mij. Inmiddels wat opgeleukt met Ksyrium Equipe wielen, maakt eigenlijk niet veel uit in gewicht met mijn oude Open Pro/DA 36 spaaks, ik geloof zo'n 50 gram.
In totaal zit de fiets net boven de 9 kg, gewogen met een elektronische keuken weegschaal, onder het andere wiel een plankje leggen van dezelfde dikte, en de fiets tussen duim en wijsvinger recht houden. Geeft een vrij nauwkeurige waarde ga ik van uit. Ik twijfel nog over een full carbon vork, ik ben bang dat hij wat gammel wordt met een 400gr. vorkje. (Ik weeg 80 kg). Heeft iemand een verstandig advies voor mij??
Sinds ik in 2000 op vakantie in Perigini, bij Caldonazzo een mooie etalage met Bianchi's heb gezien heb ik er toch een zwak plekje voor. Maar ja, als ik nog eens ooit tegen een CR1 aanloop..
http://img243.imageshack.us/my.php?image=bianchiyc2.jpg
Leuk forum overigens, met goede tips en verwijzingen naar interessante website's.
Ik heb mijn Bianchi nu een jaar, snel gekocht een week voor mijn vakantie (naar Italië !!)nadat mijn alu Fort was gescheurd. Het is een SL3 alu/carbon, die zie je niet zoveel volgens mij. Inmiddels wat opgeleukt met Ksyrium Equipe wielen, maakt eigenlijk niet veel uit in gewicht met mijn oude Open Pro/DA 36 spaaks, ik geloof zo'n 50 gram.
In totaal zit de fiets net boven de 9 kg, gewogen met een elektronische keuken weegschaal, onder het andere wiel een plankje leggen van dezelfde dikte, en de fiets tussen duim en wijsvinger recht houden. Geeft een vrij nauwkeurige waarde ga ik van uit. Ik twijfel nog over een full carbon vork, ik ben bang dat hij wat gammel wordt met een 400gr. vorkje. (Ik weeg 80 kg). Heeft iemand een verstandig advies voor mij??
Sinds ik in 2000 op vakantie in Perigini, bij Caldonazzo een mooie etalage met Bianchi's heb gezien heb ik er toch een zwak plekje voor. Maar ja, als ik nog eens ooit tegen een CR1 aanloop..
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Graag gedaan.
Het is een nieuw stokpaardje van me aan het worden. Een zadel dat gekanteld staat leidt bij bijna iedereen tot klachten en als je dat zadel per se zo moet zetten duidt dat op een verkeerde fietsafstelling.
Het is een nieuw stokpaardje van me aan het worden. Een zadel dat gekanteld staat leidt bij bijna iedereen tot klachten en als je dat zadel per se zo moet zetten duidt dat op een verkeerde fietsafstelling.
Quote: Origineel geplaatst door havana op 02 Mei 2007
Graag gedaan.
Het is een nieuw stokpaardje van me aan het worden. Een zadel dat gekanteld staat leidt bij bijna iedereen tot klachten en als je dat zadel per se zo moet zetten duidt dat op een verkeerde fietsafstelling.
Ik zet mijn zadel toch liever een héél minuscuul klein (nauwelijks waarneembaar) beetje schuin naar voren hellend: is weliswaar iets belastender voor de heupen, maar schijnt beter voor de prostaat & edele delen (wordt overigens aangeraden door urologen) - en van die laatste zou ik ook graag na mijn fietscarrière nog plezier beleven
(fietsafstelling is overigens prima, en zo lang ik er geen hinder van ondervind neem ik maar liefst het zekere voor het onzekere!)
Graag gedaan.
Het is een nieuw stokpaardje van me aan het worden. Een zadel dat gekanteld staat leidt bij bijna iedereen tot klachten en als je dat zadel per se zo moet zetten duidt dat op een verkeerde fietsafstelling.
Ik zet mijn zadel toch liever een héél minuscuul klein (nauwelijks waarneembaar) beetje schuin naar voren hellend: is weliswaar iets belastender voor de heupen, maar schijnt beter voor de prostaat & edele delen (wordt overigens aangeraden door urologen) - en van die laatste zou ik ook graag na mijn fietscarrière nog plezier beleven
(fietsafstelling is overigens prima, en zo lang ik er geen hinder van ondervind neem ik maar liefst het zekere voor het onzekere!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Minuscuul kanteltje voorover kan inderdaad helpen (ook tegen slaapzak). Maar.... probeer 'm maar eens na verloop van tijd (paar maanden ofzo) terug te zetten: wedden dat je het verschil niet merkt? Althans, dat is mijn ervaring.
Wie kan me meer vertellen over de Via Nirone 7 alu carbon of de 1885 hydro carbon? Bij Salden de Via Nirone voor 439€, de 1885 hydro carbon voor 639€. Kwalitatief haast hetzelfde? Sta voor een dilemma vrees ik. Gios Compact Pro (staal) of de Bianchi's? Help.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quote: Origineel geplaatst door ItaFan op 06 Mei 2007
Wie kan me meer vertellen over de Via Nirone 7 alu carbon of de 1885 hydro carbon? Bij Salden de Via Nirone voor 439€, de 1885 hydro carbon voor 639€. Kwalitatief haast hetzelfde? Sta voor een dilemma vrees ik. Gios Compact Pro (staal) of de Bianchi's? Help.
Niet te vergelijken Gios (staal) vs de Bianchi's. Als je een tijdloos en comfortable frame zoekt dan de Gios. Maar dit zelfde geldt ook voor de Bianchi's . Alles is emotie in deze.
Wie kan me meer vertellen over de Via Nirone 7 alu carbon of de 1885 hydro carbon? Bij Salden de Via Nirone voor 439€, de 1885 hydro carbon voor 639€. Kwalitatief haast hetzelfde? Sta voor een dilemma vrees ik. Gios Compact Pro (staal) of de Bianchi's? Help.
Niet te vergelijken Gios (staal) vs de Bianchi's. Als je een tijdloos en comfortable frame zoekt dan de Gios. Maar dit zelfde geldt ook voor de Bianchi's . Alles is emotie in deze.
What makes the boat go faster?