Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 18 jan 2008 19:44

@Rufio, Mag ik vragen wat je betaald hebt voor die zadelpen?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 18 jan 2008 19:53

wezep schreef:@Rufio, Mag ik vragen wat je betaald hebt voor die zadelpen?

jep, 120 euro + 5 euro verzendkosten bij Radsport-Libber.de, heb ik ook de stuurpen en wielen gekocht, beetje mijn Bontrager leverancier.

Ik was echt positief verrast met hoe die past, want op de zijkanten zit een decal die precies dezelfde kleur als de decals op mijn frame

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 jan 2008 20:00

Rufio schreef:

jep, 120 euro + 5 euro verzendkosten bij Radsport-Libber.de, heb ik ook de stuurpen en wielen gekocht, beetje mijn Bontrager leverancier.

Ik was echt positief verrast met hoe die past, want op de zijkanten zit een decal die precies dezelfde kleur als de decals op mijn frame

En ik koop weer van Rufio als hij het niet meer moet :D Echt wel verliefd op dat Bontrager materiaal.

Maareh Rufio. Mijn laatste aanwinst heb je nog niet gezien. TT Aerobar met extensions en Carbon Brake Levers :p

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 18 jan 2008 20:43

En ik koop weer van Rufio als hij het niet meer moet :D Echt wel verliefd op dat Bontrager materiaal.

Maareh Rufio. Mijn laatste aanwinst heb je nog niet gezien. TT Aerobar met extensions en Carbon Brake Levers :p

Mvg, Zorro

Haha, ja ik had 't je erbij kunnen vertellen.
Ga je binnekort een foto plaatsen met je nieuwe stuur?
Daar overtref je mij wel mee, kzag trouwens ook dat je intresse had in de Race XXX Lite clinchers, heb je ooit genoeg wielen?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 jan 2008 20:58

Rufio schreef:
Haha, ja ik had 't je erbij kunnen vertellen.
Ga je binnekort een foto plaatsen met je nieuwe stuur?
Daar overtref je mij wel mee, kzag trouwens ook dat je intresse had in de Race XXX Lite clinchers, heb je ooit genoeg wielen?

Yeps foto komt maar ik ben bezig met monteren en dat heb ik nooit eerder gedaan dus geduld.

Nopes die Race XXX Lite Clinchers heb ik vanaf gezien. Net twee Campa Eurus binnen.

Nooit genoeg wielen? Eeeehm. Well, de 58mm FFWD maar die gebruik ik niet elke dag (gaan op de 5.5SL met TT Stuur), Campa Eurus als vervanging voor de FFWD indien het hard waait (stijf maar laag) en dan als laatste de Ksyrium ES welke echt veel zachter zijn over hobbels.

Verder niks :D

Mvg, Zorro

:D
U2-11 O'Clock Tick Tock

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 18 jan 2008 21:14

Ow, dat valt nog wel mee, maarre hoezo ben je voor de Eurus gegaan?
Je wilde niet Bontrager wielen? Of zijn de Eurus beter dan de Race X Lite, kzag dat ze beetje in dezelfde prijsklasse zaten.
Ik zou zelf ook wel mooie aero wielen willen, maar ik zoek toch vaak de heuvels op, en dan zijn de lage velgen toch een betere optie (als je geen Aeolus/Zipp's kan betalen :p).

Ik wilde trouwens nog vragen wat je met je 5.5 frame ging doen, maar kzie dat je er een al plekje voor hebt gevonden.

Heb je trouwens al de nieuwe zadels van Bontrager gezien, de witte INFORM RXL ziet er echt super vet uit, helaas is hij voor de prijs toch behoorlijk zwaar Link

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 jan 2008 21:24

Eurus heeft gewoon een erg goed naam en eigenschappen. Super strak.

Tja, mijn TREK 5.5SL. Voor een echte goede zit (ik zit graag ERG diep op een TT) zou ik hem moeten verkopen en voor een lager frame (54cm) moeten gaan. Maar dat is niet zo makkelijk.
Ik heb nog 2.5cm spacers die ik eraf kan halen en zal dan beslissen.

Ik wil wel wat verliezen met verkoop maar niet al te veel op zo'n korte periode.
Mocht de 5.5SL met TT stuur echt niet gaan dan komt ie (5.5SL) in de verkoop.

Mvg, Zorro

Rufio schreef:Ow, dat valt nog wel mee, maarre hoezo ben je voor de Eurus gegaan?
Je wilde niet Bontrager wielen? Of zijn de Eurus beter dan de Race X Lite, kzag dat ze beetje in dezelfde prijsklasse zaten.
Ik zou zelf ook wel mooie aero wielen willen, maar ik zoek toch vaak de heuvels op, en dan zijn de lage velgen toch een betere optie (als je geen Aeolus/Zipp's kan betalen :p).

Ik wilde trouwens nog vragen wat je met je 5.5 frame ging doen, maar kzie dat je er een al plekje voor hebt gevonden.

Heb je trouwens al de nieuwe zadels van Bontrager gezien, de witte INFORM RXL ziet er echt super vet uit, helaas is hij voor de prijs toch behoorlijk zwaar Link
U2-11 O'Clock Tick Tock

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 18 jan 2008 21:51

Rufio schreef:

Bedankt. 2 andere vragen nog:
-welke uitvoering heb je? (lengte, offset)
-heb je de zadelpen gewogen?
Volgens de Bontrager site zou die lichte uitvoering 140gram zijn. Maar meestal kloppen die gewichten niet.

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 19 jan 2008 00:03

In eerste instantie wilde ik de 270mm nemen, omdat ik van mijn oude Race XXX Lite 330mm, heel veel cm overhad. Maar bij een 270mm zou ik net onder de minimum insert zitten. Dus heb ik toch maar besloten om de 330mm te nemen met 5 mm offset.
Ik heb 'm gewogen en volgens Bontrager zou die 150 gram moeten wegen, maar in het echt was hij 155, dus ik denk dat de 270mm net onder de 145 zit.

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 19 jan 2008 09:26

Rufio schreef:In eerste instantie wilde ik de 270mm nemen, omdat ik van mijn oude Race XXX Lite 330mm, heel veel cm overhad. Maar bij een 270mm zou ik net onder de minimum insert zitten. Dus heb ik toch maar besloten om de 330mm te nemen met 5 mm offset.
Ik heb 'm gewogen en volgens Bontrager zou die 150 gram moeten wegen, maar in het echt was hij 155, dus ik denk dat de 270mm net onder de 145 zit.

Neem aan dat je 250mm bedoeld. Een 270mm uitvoering bestaat niet.
Enig idee hoveel cm de zadelpen in moet volgens de min. insert?
Heb nu een 250mm en die is goed, maar m'n vorige 250mm Bontrager zadelepn was net te kort. Dit was een simpele Select uitvoering.

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 19 jan 2008 13:02

wezep schreef:
Heb nu een 250mm en die is goed, maar m'n vorige 250mm Bontrager zadelepn was net te kort. Dit was een simpele Select uitvoering.

haha, ja je hebt helemaal gelijk, ik bedoel natuurlijk de 250mm.
Officieel moet hij er maar 6,5 cm, maar dan kom je onder het streepje van minimal insert bij mijn raceXlite 250mm pen, dus dat vind ik een beetje dupieus.
Daarom heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen.

Ik vroeg me nog wel af of het mogelijk is wat eraf te zagen, 5cm ofzo, of is dat niet verantwoord bij een carbon zadelpen?

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 19 jan 2008 13:52

Rufio schreef:
wezep schreef:

haha, ja je hebt helemaal gelijk, ik bedoel natuurlijk de 250mm.
Officieel moet hij er maar 6,5 cm, maar dan kom je onder het streepje van minimal insert bij mijn raceXlite 250mm pen, dus dat vind ik een beetje dupieus.
Daarom heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen.

Ik vroeg me nog wel af of het mogelijk is wat eraf te zagen, 5cm ofzo, of is dat niet verantwoord bij een carbon zadelpen?

Dus van de 250mm of 330mm raak je 65mm kwijt?
Volgens mij moet je een carbon zadelpen gewoon kunnen afzagen, net als bij een carbon voorvork. Alleen rekening houden met het gedeelte dat min. het frame in moet.
Gisteren nog een mailtje gestuurd naar Bikestudio in Zwolle: zij kunnen de pen voor 99,50 leveren :)

Nog een andere vraag: wat weegt die nieuwe RaceXlite stuurpen? Ik vind de nieuwe carbon niet mooi en de 'oude' is nogal zwaar :) Welke lengte heb je genomen?

Plaats reactie