Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

webby
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 nov 2010 15:05

webby 19 dec 2010 11:48

Hallo,

Mijn naam is Wendy 24 jaar.
Begonnen met spinnen vorig jaar om maar wat aan sport te doen. (ben toen gestopt met roken)
Begin was vreselijk maar na een tijdje had ik de 'smaak' te pakken wat me erg verbaasde...
Eerste paar maanden waren 2/3 maal in week in de sportschool spinnen, later op de hybride naar buiten maar ik wilde sneller ...
Racefiets tweedehands gekocht, sora afgemonteerd, om te kijken of het wat was en natuurlijk was dit hartstikke leuk!
Intussen is de fiets naar de zwarte 105 'ge-upgrade' en een nieuw stuur erop.

Helaas kon ik maar weinig fietsen want door mijn onkunde heb ik al 2 maal mijn knie geblesseerd in 1 jaar. Stom stom stom.... desalniettemin ben ik nog steeds verkocht!




smaanders
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 dec 2010 11:29

smaanders 20 dec 2010 16:44

Goedemiddag,

Mijn naam is Stefan, 31 jaar.
Sinds vorig jaar aangestoken met het fietsvirus, wat begon met de aankoop van een Trek Madone 5.2 racefiets. Dit jaar "wat" fanatieker geworden en onlangs, voor de herfst/winter, een mountainbike Giant XTC1 aangeschaft.
Ik vind het, zoals zovelen hier, heerlijk om te ontspannen door inspanning!!!!

Helaas laat dit winters weer niet altijd toe om de MTB te pakken, dus gedurende de wintermaanden ben ik ook te vinden in de sportschool om te spinnen!

Groet, Stefan

mauliboy
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:37

mauliboy 28 dec 2010 23:35

Ik ben 40 jaar en word er niet jonger en fitter op.
Na vele sporten te hebben beoefend, heeft mijn zwager mij altijd geprobeerd over te halen om weer te gaan fietsen. Het is hem gelukt.
Ik hoop dat ik dezelfde kick weer krijg als vroeger, en zoals jullie allemaal op dit forum hebben.
Greetz from a new biker

pierre69
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 08 aug 2010 23:54

pierre69 30 dec 2010 23:38

Zal me ook maar is voorstellen hier.
Ben Pierre en ben ... jaar ,ik ben begonnen op een bmx.Daarna veel op de mtb vond het reetfietsen maar niks. Foute gedacht ,het is leuk heel erg leuk.
In 2008 en 2009 heb ik Duchenne heroes gereden en ben ik gericht gaan trainen .
Om de duurtrainingen te verbeteren heb ik me dus een racefiets aangeschaft.
In 2010 heb ik een zware knie blessure gehad en ben hier aan geopereerd.
Tijdens de revalidatie kwam de racer goed van pas,ben bang dat in 2011 mijn s-works mtb niet zoveel van stal zal komen.Ben een caad 9 aan het opbouwen en hoop hiet veeeeel km op te maken..
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud

jopieklep
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 okt 2010 09:38

jopieklep 02 jan 2011 12:42

Ha, als jij het doet moet ik ook maar...
Ik ben Johan 31 en dus heel veel jaar jonger dan pierre :P. Ben begonnen met mtben zo'n 7 jaar geleden. Rijden op de racefiets doe ik sinds 2007 door de weeks voornamelijk woon werk (Lelystad Almere). Mijn mtb is een BMC Fourstroke en mijn racefiets een Cannondale Caad 2 een oudje maar sinds kort totaal gemoderniseerd naar de standaard van nu (achteraf gezien was het wellicht slimmer om een nieuwe te kopen). In 2009 heb ook ik Duchenne Heroes verreden samen met oa. bovenstaand figuur ;) Op de planning van 2011 staan Duchenne heroes en de Bergraces en wellicht een paar leuke mtb marathons en wieler klassiekers. Ook staat dit voorjaar de opbouw van een cyclocrosser op het menu daar het mtb parcour van Lelystad zich daar uitstekend voor leent en ik niet elke keer een godsvermogen aan remblokjes wil betalen.



paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 04 jan 2011 21:54

Hallo allemaal,
Ik ben Paul, 30 jaar jong, en woon in Rijen (NB). Ik ben redelijk fanatiek in het fietsen voor zover mijn werk als chauffeur en mijn tweelingdochters van één jaar het toelaten.
Jaarlijks fiets ik zo´n 4000 km op de koersfiets.
Ik ben begonnen op een Motobecane uit het jaar blok met 10 vitessen. Die fiets was echt belachelijk zwaar maar heeft het vuur wel aangewakkerd. Daarna heb ik een Giant OCR opgefietst (vooral de Sora groep) en nu rijd ik op een Trenga DE (internetbul...). Komend seizoen komt er een Caad10 en dan moet ik er voorlopig mee vooruit kunnen.
Grootste probleem is dat ik enorm graag snoep en dat gewicht èn bergop fietsen niet combineert.
Grootste uitdaging voor komend seizoen: eindelijk de Keutenberg helemaal op de fiets naar boven!
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 08 jan 2011 09:07

Hai iedereen
Mijn naam is Tos 44 jaar en sinds januari 2009 op de fiets te vinden. na 27 jaar gerookt te hebben en met een gewicht van 130 kilo ben ik met mijn lange lichaam van 198 m op een fiets trek 1.9 van 62 cm geklommen. Na 6 maanden 30 kilo verloren te hebben heb ik voor het eerst de alp d'huez beklommen, in 2010 volgde de mont ventoux en voor 2011 wil ik de marmotte gaan doen. fietst gemiddeld 7000 km per jaar waarvan de meeste vanuit Scheveningen door zuid holland. Ik ben in de winter regelmatig te vinden op strand met mijn mountainbike. De racefiets heeft echter mijn voorkeur en kan dan ook niet wachten op het nieuwe seizoen. Ik hoop jullie allemaal op de weg tegen te komen. gewoon zoeken naar een lange vent op een klimrek met wielen. enne,,,, wel groeten he
op een waterfiets kom je ook vooruit

villian
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jan 2011 18:44

villian 08 jan 2011 18:50

Dag fietsers,

Mijn username hier is Villian. Na Afgelopen zomer de eerste kilometers gemaakt te hebben wil ik komend seizoen fanatiek gaan fietsen (wel op recreatieniveau, als dat geen tegenstrijdigheid is).
Voornamelijk aangemeld op dit forum voor de zoekfunctie en wellicht af en toe een vraag/probleem naar voren te brengen. Op verder een flauwe opmerking na zal ik waarschijnlijk niet veel posten, maar des te meer meelezen naar ervaringen van anderen.

Groet Villian

razorblade
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 nov 2006 16:25

razorblade 11 jan 2011 16:13

[quote="tosstheboss"]Hai iedereen
Mijn naam is Tos 44 jaar en sinds januari 2009 op de fiets te vinden. na 27 jaar gerookt te hebben en met een gewicht van 130 kilo ben ik met mijn lange lichaam van 198 m op een fiets trek 1.9 van 62 cm geklommen. Na 6 maanden 30 kilo verloren te hebben heb ik voor het eerst de alp d'huez beklommen, in 2010 volgde de mont ventoux en voor 2011 wil ik de marmotte gaan doen. fietst gemiddeld 7000 km per jaar waarvan de meeste vanuit Scheveningen door zuid holland. Ik ben in de winter regelmatig te vinden op strand met mijn mountainbike. De racefiets heeft echter mijn voorkeur en kan dan ook niet wachten op het nieuwe seizoen. Ik hoop jullie allemaal op de weg tegen te komen. gewoon zoeken naar een lange vent op een klimrek met wielen. enne,,,, wel groeten he[/quote]

top! mensen die na jaren roken en overgewicht radicaal het roer omgooien!! En dan ook nog niet zomaar wat toeren maar ook de bergen opzoeken en er nog niet klaar mee zijn.. Heel veel succes met het rijden van de Marmotte, het gaat je zeker lukken!!!

lucio
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2011 23:02

lucio 13 jan 2011 23:13

Hallo mensen, ik ben Eric. Fiets al een tijdje niet erg actief meer, maar kwam op dit forum terecht aangezien ik naar een nieuwe fiets op zoek ben. Ik ben 33 jaar, ben vrachtwagenchauffeur, en aangezien ik iets meer wil gaan sporten dus op zoek naar een nieuwe velo. Ga zo ergens anders op dit forum mijn vragen eens planten. Ben beniewd naar de antwoorden.

Gr. Eric

mady
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2010 23:19

mady 15 jan 2011 20:39

Hallo,
Ik ben Mady 18 jaartjes jong ik ben eind 2009 begonnen met wielrennen, in april 2010 bij mijn club aangesloten (RETO) en dit jaar ga ik wedstrijden rijden.
ondertussen een nieuwe fiets gekocht(vastgelegd nog niet in mijn bezit) het gaat om een oude team bike van Milram de Focus Izalco ism.


Gebruikersavatar
Pap in de benen
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:19

Gebruikersavatar Pap in de benen 25 jan 2011 17:39

Hallo, ik ben Willem, 45 jaar en ik fiets. (ja, hèhè!). Met name op vakantie's in Frankrijk en Italie. Twee jaar geleden de Puy Marie en de col de Turini beklommen. Afgelopen zomer o.a. de hoogste Alp bedwongen (Bonette). En nu heb ik het onzalige idee opgevat om 'de 100 cols tocht' te gaan fietsen, althans, om het te gaan proberen. Volgens kenners is het 'de zwaarste en mooiste tocht ooit'. De eerste stap is al gelukt: ik heb mijn fietsmaat ervan overtuigd dat ie mee moet.

PS: Ik rij op een handgemaakte RIH (Reynolds buizenframe).

Plaats reactie