Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 17 mei 2012 22:11

rikh. schreef:Het klimwerk in de Voerstreek en de Ardennen is toch heel wat anders dan het Montferland en de Posbank, vooral La Redoute was een martelgang wegens kramp in zo'n beetje alles wat spier is in mijn benen.
Uiteindelijk ruim 175 km gefietst en ruim 2400 hm gemaakt onder geweldig mooie weersomstandigheden.
Is het qua klimwerk een beetje te vergelijken met b.v. Zuid Limburg met de Camerig / Drielanden punt of zijn ze kort en hevig zoals de Keutenberg / Gulpenberg ?? Ik wil er ook nog eens een weekend fietsen met mijn zoon , en wil dan wel weten wat ons te wachten staat.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 17 mei 2012 22:24

Vandaag de racefiets binnen gehouden en voor het eerst in bijna 3 weken weer eens mijn Flash uit de schuur gehaald om op de vaste MTB ronde van Schoorl te rijden.
Lekker vroeg (08:00u) gestart en uiteindelijk 6 rondjes van 14,7 km / 185 hm gereden. Gemiddeld kom je uit op 22,5 km/u, maar het is continue draaien, keren, stuiteren, klimmen en dalen. Geen seconde verveling en puur genieten over deze "8-baan".
Verder feitelijk bijna 4 uurtjes een soort van interval training met al die korte(re) klimmetjes. Morgen rustige herstel en dan zaterdag maar weer fors aan de bak.
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 17 mei 2012 23:02

herera schreef:Vandaag van Huissen (Arnhem) naar mijn dochter in Middelburg gefietst 224,5km in 8uur en10minuten Hiervan ruim 150km met tegenwind.. gelukkig droog gebleven tussen de buien door
Totaal 9,5 uur over gedaan, was bijna 1,5 kwijt met pauzes, zoeken, en naar de weg vragen.. erg vervelend als je alles van te voren hebt gepland en er zijn 4 wegomleidingen op de route!! Ook nog eens 8km verkeerd gereden. Laatste 20 km naar Middelburg met een andere wielrenner (guido) meegereden, na een leuk onderhoudend gesprek bleek hij 100 meter tegenover mijn dochter te wonen.. Toeval bestaat dus.. :)
Morgen vanuit Middelburg naar Wommelgem (Antwerpen), een kleine 100km fietsen. Hopelijk ben ik dan weer genoeg hersteld. ;)
Mooie afstand! Afgelopen week fietste ik 's middags vanuit Zwolle naar huis (zie grote woon_werk topic of blog) en kwam toen ook een paar keer een opbreking/omleiding tegen. Dan zat ik af en toe toch naar mijn Garmin te kijken van "waar zijn m'n vlaggetjes gebleven!" Toch is zo'n afstand van A naar B rijden ondanks dat wel erg leuk.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 18 mei 2012 11:11

legrimpeur schreef:'t Zijn (zoals gewoonlijk bij jou ;) ) weer sfeervolle plaatjes (en ook al weer een leuke afstand weggetrapt).
Merci, daar doe ik het voor! ;) Nu ook met een stukje tekst

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 18 mei 2012 16:13

Net terug van een rondje over Mallorca. Net als gisteren een leuke heuvel in de route. Ging niet slecht na zo'n lange tijd niet op de fiets gezeten te hebben.
Volgende keer hoop ik hier te komen met wat meer conditie. ;)

rikh.
Forum-lid

rikh. 18 mei 2012 19:54

rene schreef:
rikh. schreef:Het klimwerk in de Voerstreek en de Ardennen is toch heel wat anders dan het Montferland en de Posbank, vooral La Redoute was een martelgang wegens kramp in zo'n beetje alles wat spier is in mijn benen.
Uiteindelijk ruim 175 km gefietst en ruim 2400 hm gemaakt onder geweldig mooie weersomstandigheden.
Is het qua klimwerk een beetje te vergelijken met b.v. Zuid Limburg met de Camerig / Drielanden punt of zijn ze kort en hevig zoals de Keutenberg / Gulpenberg ?? Ik wil er ook nog eens een weekend fietsen met mijn zoon , en wil dan wel weten wat ons te wachten staat.
Het klimwerk is vooral langer dan de Camerig en wat heviger dan de Keutenberg.
De heuvels zijn net een stukje hoger dan in Zuid-Limburg en de mogelijkheden om wat meer verschillende klimmetjes te pakken zijn vanuit de Ardennen ook groter lijkt mij.
Misschien dat ik morgen weer op de fiets stap om door de Limburgse heuvels te gaan fietsen, moet natuurlijk dat lange weekend wel goed benutten.
Vandaag heb ik me vooral bezig gehouden met opnieuw leren lopen met een behoorlijk grote hoeveelheid spierpijn, het oefeterrein bevond zich in het dierenpark van Kerkrade (een aanrader overigens).

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 18 mei 2012 21:00

Weer terug van mijn 3 daagse rondreis, in totaal 485km.

Woensdag Huissen-Middelburg 225km
Donderdag Middelburg-Antwerpen 99 km
Vrijdag Antwerpen-Huissen 161 km

Veel leuke en aardige gasten ontmoet waarmee ik 10-tallen kilometers heb meegefietst, en dan vooral op de plekken (grote steden) waar ik problemen voorzag met mijn navigatie. Erg handig als je dan iemand treft die precies weet waar je wel en niet moet fietsen :) Overigens het 'Bels Lijntje' is een aanrader als je lekker wilt opschieten en je geen last wilt hebben van autoverkeer. http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_ ... -_Turnhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder zijn de doorgaande hoofdwegen in Belgie een ramp voor fietsers, veelal klinkers (soms kasseien) en stoeptegels en zeer smalle fietspaden.
Afin.. ik ben in ieder geval weer een hele fietservaring rijker geworden.

Hier wat plaatjes van onderweg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

apojapo
Forum-lid

apojapo 18 mei 2012 21:23

@ Harera; mooie platen, fiets en tocht! Op doorreis blijft altijd een geweldige ervaring vind ik. Krijg nu alweer zin om weer een keer naar de Vogezen of de alpen te fietsen met tentje. Grappig ook dat ik de route(s) inmiddels uit mijn hoofd ken.

Gisteren nog een d1 gedaan van DH naar Zandvoort en terug via Schiphol, Woerden en Zoetermeer. In de polder zat ik onder de vliegjes en in de duinen was het erg druk met wel erg fanatieke wielrenners (inhalen over wandelpad, bijna ongeluk met auto die je al van een km ziet aankomen, overnemen etc.) . Ook ben ik nog in een peloton terecht gekomen van 3 man breed die nauwelijks 28 p/u ging met wind in de rug. Continu in de remmen en roepen dat er iemand werd ingehaald. Begrijp daar de lol niet echt van.... Uiteindelijk slechts 120km terwijl het een stuk meer leek.

distortion
Forum-lid

Gebruikersavatar distortion 18 mei 2012 22:18

Vandaag solo een kort stukje flink door getrapt; 60 km met 34 km/h gemiddeld inclusief stoplichten en werkzaamheden. Duivendrecht-uithoorn-papenveer en weer terug.
Simpelweg omdat het zo is!

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 mei 2012 11:33

Gisteren een rondje Posbank gedaan vanuit Leusden. Na zo'n 30 Km lieten mijn benen me al weten er vandaag niet zo'n zin in te hebben. Maar ja, die benen hebben nu eenmaal geen zeggenschap.
Prachtig weer gehad, met het laatste uur zeer dreigende bewolking boven het hoofd, maar toch droog gehouden.
Uiteindelijk 130 km gefietst met een matig gemiddelde, maar wel erg genoten van de route, met prachtige uitzichten e.d.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 19 mei 2012 15:21

Vandaag stond een ritje richting de Puig Major en de col de Soller op de planning.
Helaas hebben ze vannacht mijn huurfiets van het balkon gestolen. :(
Weer een illusie armer en een deceptie rijker.
Volgende keer op de fiets is pas in juni as ik weer thuis ben.
Oja, ook nog even nieuwe pedalen kopen want die zaten op de huurfiets.

Panic
Forum-lid

Panic 19 mei 2012 15:43

Dat is wel heel erg zuur theov.

Had een superdag vandaag. Volgens Endomondo al mijn persoonlijke records verbroken. 8-)

http://connect.garmin.com/activity/179692423

Zal ook wel voor een deel te maken hebben met de nieuwe schoenen en zooltjes die mij gisteren aangemeten zijn.

Gesloten