Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 20 mei 2012 20:58

gede schreef:
Mountainbiker66 schreef:Is er hier iemand die de hd kaarten van Europa al heeft aangekocht op de site van Bryton?
ja
En wat zijn de douane kosten hiervan?
geen
Snap ik niks van; internet aankoop buiten de EU.

Gewoon aftikken toch bij de douane ???? Of wordt er geen waarde aangegeven ???
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 20 mei 2012 21:27

rivosports schreef:
Mountainbiker66 schreef:Is er al nieuws van Rivosports ivm de aankoop van de kaarten via hen? :?:
Ja, gisteren hebben we overeenstemming bereikt met Bryton over de toekomstige uitlevering van SD kaarten.

De bestelwijze blijft zoals deze is, via de E-shop van Bryton.
Na bestelling en betaling kunt u de kaart(en) direct activeren via Bryton Bridge.
De toezending van de SD-kaart wordt door Rivo Sports BV verzorgd zodat problemen met BTW en invoerrechten achterwege blijven.

De ultieme oplossing, levering via ons dealer netwerk, is technisch niet mogelijk maar met deze oplossing wordt e.e.a. toch weer een stukje duidelijker.
Dus geen extra kosten. (Reactie Rivosports 10 mei 2012).

gede
Forum-lid

gede 20 mei 2012 21:55

Ik heb besteld via hun website, de betaling inclusief verzendkosten gedaan en klaar, het zat een dag of 5 later in mijn brievenbus.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 20 mei 2012 22:03

Heb nu ook een Bryton!
Tot nu toe een beetje mee gespeeld en gaat allemaal hartstikke makkelijk!
Ook de website vind ik makkelijk werken.
Ga er binnenkort lekker mee aan de gang.
Heb al wel een vraag en wellicht al eens beantwoord maar niet zo snel gevonden in ca 20 pagina's van de inmiddels 58 van dit topic.
Klopt het dat er een basiskaart in de Bryton zelf zit?
En dat de HD er als het ware erover heen ligt?
Als ik dan buiten de Benelux zou gaan fietsen hoe hard is dan de volledige Europakaart nodig?
Zie dat het 3 vragen zijn ...
Hoor graag!
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

HuipieRockt
Forum-lid

HuipieRockt 21 mei 2012 11:17

Na mn eerste 2 weken met de Bryton Rider 50 ben ik echt helemaal tevreden met het apparaat. Als je even weet hoe je er het beste mee kan navigeren (geen route-aanwijzingen, gewoon de track volgen) is het een
geweldige complete fietscomputer. De bediening is erg overzichtig en gemakkelijk. En als ik via de fietsrouteplanner van de fietsersbond de planning maak (en die evt. aanpas in Basecamp) kan de Bryton er heel erg
goed mee overweg.
Voor het eerst dit weekend met de "MyBuddy" functie gefiets, en ook al dacht ik dat dit meer een "gimmick" was, vind ik het eigenlijk wel een fijne manier om mijn vaste trainingsrondje te doen.. Dus na een wat lastig begin,
word ik nu steeds enthousiaster. Daarnaast zou ik nog graag een functie willen hebben die in percentages de hartslag aangeeft..

rivosports
Forum-lid

rivosports 21 mei 2012 19:34

ric schreef:Heb nu ook een Bryton!
Tot nu toe een beetje mee gespeeld en gaat allemaal hartstikke makkelijk!
Ook de website vind ik makkelijk werken.
Ga er binnenkort lekker mee aan de gang.
Heb al wel een vraag en wellicht al eens beantwoord maar niet zo snel gevonden in ca 20 pagina's van de inmiddels 58 van dit topic.
Klopt het dat er een basiskaart in de Bryton zelf zit?
En dat de HD er als het ware erover heen ligt?
Als ik dan buiten de Benelux zou gaan fietsen hoe hard is dan de volledige Europakaart nodig?
Zie dat het 3 vragen zijn ...
Hoor graag!
Fijn te horen dat je blij bent met je Bryton en dank je om dt ook te communiceren!,
Voor wat betreft de kaart zit het zo in elkaar: Standaard krijg je bij je Bryton een SD kaart. Sinds enkele weken staat op deze SD kaart de nieuwe Cycle Route kaart voor West Europa. Binnen West Europa mag je een regio, bijv. de Benelux, activeren.
De nieuwe Cycle Route kaart heeft de Navteq HD kaart als basis waar overheen de fietsinformatie van Open Cycle Maps wordt geprojecteerd. De opbouw van de Cycle Route kaart is voor alle landen hetzelfde maar nergens is de Open Cycle Maps informatie zo rijk als in Nederland en België.
Of je de Europa kaart voldoende is als je buiten de Benelux gaat fietsen kun je zelf controleren door m.b.v. de joystick naar het bewuste land te gaan en vervolgens in te zoomen. Ook kun je een willekeurig adres of het centrum van 'n willekeurige plaats in te voeren en de Bryton vervolgens de route te laten berekenen. Succes!

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 21 mei 2012 22:59

Bedankt voor de snelle reactie!
Van de zomer ga ik naar de Mont Ventoux en in sept naar Winterberg.
Beide lijken er goed genoeg uit te zien. Ga het in ieder geval proberen.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

pierre22
Forum-lid

pierre22 22 mei 2012 22:10

Vandaag gefietst met de Rider 50, hartslag werd niet gevonden door het apparaat. Tot nog toe nooit een probleem geweest. Batterij vervangen maar nog niets...Ook via sensoren /hartslag/aan en scan krijgt het apparaat geen verbinding, het bolletje blijft rood knipperen? Misschien heeft iemand tips/suggesties?

rivosports
Forum-lid

rivosports 23 mei 2012 09:39

pierre22 schreef:Vandaag gefietst met de Rider 50, hartslag werd niet gevonden door het apparaat. Tot nog toe nooit een probleem geweest. Batterij vervangen maar nog niets...Ook via sensoren /hartslag/aan en scan krijgt het apparaat geen verbinding, het bolletje blijft rood knipperen? Misschien heeft iemand tips/suggesties?
Als u de batterij vervangt moet de sensor eerst gereset worden. De eenvoudigste manier om dit te doen is door de batterij er voor 3 minuten uit te laten. Hierdoor gaat alle "rest spanning" uit de sensor.

pierre22
Forum-lid

pierre22 23 mei 2012 18:41

rivosports schreef:
pierre22 schreef:Vandaag gefietst met de Rider 50, hartslag werd niet gevonden door het apparaat. Tot nog toe nooit een probleem geweest. Batterij vervangen maar nog niets...Ook via sensoren /hartslag/aan en scan krijgt het apparaat geen verbinding, het bolletje blijft rood knipperen? Misschien heeft iemand tips/suggesties?
Als u de batterij vervangt moet de sensor eerst gereset worden. De eenvoudigste manier om dit te doen is door de batterij er voor 3 minuten uit te laten. Hierdoor gaat alle "rest spanning" uit de sensor.
Beste rivosports, bedankt voor het antwoord. Heeft echter geen effect. Heb de batterij dik een half uur uit het apparaat gehaald en weer erin, nog steeds geen verbinding! Het zal dus ook niet aan de "rest spanning " liggen. Misschien hebben jullie nog een ander idee, anders gaat ie terug voor reparatie/vervanging onder garantie.

Peter243
Forum-lid

Peter243 23 mei 2012 19:10

De laatste tijd moet ik ook steeds vaker opnieuw scannen, alvorens de bryton mijn band herkent. Eerder herkende hij de band meteen. Softwareprobleem?

rinke
Forum-lid

rinke 24 mei 2012 08:29

Hier hetzelfde probleem... Moet soms elke rit scannen en dan nog valt het signaal tijdens de rit weg of gaat mijn hartslag plots voor 10 minuten ergens ronde 180 tot 220 schommelen.. Was voor de grote updates van afgelopen maanden geen probleem

Plaats reactie