Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

maikelm
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 dec 2014 20:31
Locatie: Rotterdam

maikelm 20 feb 2015 10:13

Mooie wielen idd, ik twijfelde nog of ik deze bij farsports zou gaan bestellen, maar gezien de hoge verzendkosten ga ik ook zo'n set Helin Liu wielen bestellen.

Gebruikersavatar
peterbolus1
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 aug 2014 14:08

Gebruikersavatar peterbolus1 20 feb 2015 12:40

Ziet er goed uit Robbert. Heb je de wielen gewogen.?

Gebruikersavatar
robertvklinken
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mar 2014 19:44
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar robertvklinken 20 feb 2015 14:53

maikelm schreef:Mooie wielen idd, ik twijfelde nog of ik deze bij farsports zou gaan bestellen, maar gezien de hoge verzendkosten ga ik ook zo'n set Helin Liu wielen bestellen.
Voor die reden en de goede ervaringen heb ik ze ook bij Helin Liu besteld.

peterbolus1 schreef:Ziet er goed uit Robbert. Heb je de wielen gewogen.?
1680gr volgens de website. Die van mij waren 1690gr.
Afbeelding

maikelm
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 dec 2014 20:31
Locatie: Rotterdam

maikelm 23 feb 2015 22:57

Ik heb ze ook besteld bij Helin Liu. Dezelfde, maar dan 60mm hoog, wegen 1750 gram, 465$ inclusief verzenden.

Gebruikersavatar
bnijssen
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jul 2013 13:06

Gebruikersavatar bnijssen 03 mar 2015 20:48

De periode van wielenjacht is weer aangebroken, echter zie ik door de Chinese bomen het bos niet meer.
Inmiddels las ik hier dat SAT wielen ook geschikt zijn om eventueel tubeless op te gaan rijden, maar daarnaast zie ik bij Helin Liu's winkeltjeallerlei categorieën staan; Light weight carbon wheels, ultralightweight carbon wheels, Carbon wheelset Ceramic Bearings hub etc etc. Zit hier nu daadwerkelijk verschil in of komt het allemaal op hetzelfde neer?

Daarnaast wordt er her en der (op dit forum) geadviseerd om de wielen na ontvangst even te laten checken bij wielbouwers als Zoran e.a. Heeft iemand daar ervaring mee en is het echt nodig (op zich altijd goed voor het vertrouwen in de wielen natuurlijk).

Laatste vraag is of 25 mm velgen altijd in het frame passen. Ik rijd nu op Fulcrum's er met een 25mm krijg ik het wiel amper rond op m'n Ridley Damocles. Of heeft dat niets met elkaar te maken?
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 04 mar 2015 00:43

Ik heb vorige week wielen van Yishun besteld (Asiancycleexpress). Zouden morgen oid verzonden moeten worden.
50mm, 23mm wijd en 1550 gram

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 mar 2015 10:40

bnijssen schreef:De periode van wielenjacht is weer aangebroken, echter zie ik door de Chinese bomen het bos niet meer.
Inmiddels las ik hier dat SAT wielen ook geschikt zijn om eventueel tubeless op te gaan rijden, maar daarnaast zie ik bij Helin Liu's winkeltjeallerlei categorieën staan; Light weight carbon wheels, ultralightweight carbon wheels, Carbon wheelset Ceramic Bearings hub etc etc. Zit hier nu daadwerkelijk verschil in of komt het allemaal op hetzelfde neer?
Dat zal je toch echt via de email aan Helin Liu moeten vragen, alleen hij weet daar het juiste antwoord op. :)
bnijssen schreef:Daarnaast wordt er her en der (op dit forum) geadviseerd om de wielen na ontvangst even te laten checken bij wielbouwers als Zoran e.a. Heeft iemand daar ervaring mee en is het echt nodig (op zich altijd goed voor het vertrouwen in de wielen natuurlijk).
Als je geen vertrouwen hebt in de Chinese kwaliteit en dan met name in Helin Liu dan moet je dat zeker doen. Maar dan kan je beter niet in China bestellen. ;)
bnijssen schreef:Laatste vraag is of 25 mm velgen altijd in het frame passen. Ik rijd nu op Fulcrum's er met een 25mm krijg ik het wiel amper rond op m'n Ridley Damocles. Of heeft dat niets met elkaar te maken?
Begrijp niet wat jij met "krijg het wiel amper rond" wil zeggen, dus verklaar je nader zou ik zeggen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
bnijssen
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jul 2013 13:06

Gebruikersavatar bnijssen 04 mar 2015 10:45

@orlok, duidelijk commentaar op punt 1 & 2 :)
Over 3: ik bedoel dat de band aanloopt en dus tegen het frame aankomt. Ik zal vanavond eens met de schuifmaat de ruimte opmeten, dat moet ook duidelijkheid geven. Echter wordt het mét band (op bv een 25mm velg) altijd breder dan die 25 mm.
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 mar 2015 11:27

bnijssen schreef:@orlok, duidelijk commentaar op punt 1 & 2 :)
Over 3: ik bedoel dat de band aanloopt en dus tegen het frame aankomt. Ik zal vanavond eens met de schuifmaat de ruimte opmeten, dat moet ook duidelijkheid geven. Echter wordt het mét band (op bv een 25mm velg) altijd breder dan die 25 mm.
De breedte van een band is afhankelijk van de binnenmaat van de velg en niet van de buitenmaat. Heb zelf geen ervaring met 25mm banden maar wel met 23mm. Een 23mm band op een 13C carbonvelg van 20,5mm breed geeft een buitenmaat van 20mm. Terwijl diezelfde band op een Mavic Aksiumvelg, dus ook 20,5mm breed, maar echter een 15C velg een buitenmaat geeft van 23mm. Dus zeg het maar, het lijkt erop dat een band dus nooit breder zal worden dan de maat van de band. Maar dat kan ik mis hebben. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
bnijssen
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jul 2013 13:06

Gebruikersavatar bnijssen 04 mar 2015 18:09

Ik ben zojuist even in de maten gedoken en vond dat mijn Fulcrum 5 een binnenmaat van 15C heeft. Toen ik daar 25mm bandjes op legde werden ze niet te breed, maar te 'hoog' voor mijn frame. Hij liep dus aan op de top van de band.
Anyway, dit is misschien wat Off-topic voor dit China-thread, maar het is me nu helder.
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl

Jbplap
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 mar 2015 18:06

Jbplap 04 mar 2015 18:10

Yay first post :)

Nu zit ik zelf ook naar chinese wielen te kijken, echter vind ik het standaard spaakpatroon niet zo heel mooi.

Maar zie ik dit veel meer zitten:
http://www.dhgate.com/product/2015-new- ... 08551.html

Echter lijk ik daar niet veel modellen mee te vinden? Die van hierboven heeft 0 commentaar op dhgate, dus ben ik een beetje huiverig voor.

Is er een reden waarom dit soort spaakpatronen niet populair zijn?
Ben zelf met 62kg geen zwaargewicht.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 04 mar 2015 22:34

Zie je heel vaak hoor. Is een spaakpatroon dat Campagnolo gebruikt. De (nep)Bora's die je op de chinese sites ziet, zijn allemaal volgens het g3-patroon gespaakt. Je kunt zo'n leverancier eens contacten en vragen of deze de wielen ook zonder stickers kan leveren.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Plaats reactie