Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Panic
Forum-lid

Panic 22 mei 2013 22:10

Redelijk vroeg thuis vandaag, dus besloten om een 'lang' avondrondje te maken. Bij vertrek om 18:00 nog een flauw zonnetje, echter na een KM of 10 al de eerste druppels. En dat werd een flinke bui. Pas na Oostvoorne werd het weer droog. Vanaf Hellevoetsluis terug naar Spijkenisse letterlijk tussen 2 buien in gereden waarbij ik af en toe het 'staartje' over me heen kreeg.

Uiteindelijk thuis met 60.3km in 1 uur 56. En bevroren tenen, bizar!

Jac
Forum-lid

Jac 22 mei 2013 22:21

Ondanks de harde wind toch nog 70 km weg getrapt , maar dat viel niet mee .
Wel droog gebleven , wind nam geleidelijk wel wat af maar toen had ik hem al wel lekker in de rug .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 22 mei 2013 22:39

Een verregend traininkje met bochtentechniek onder het toeziend oog van onze goedlachse instructeur...wel nodig maar verkleumde tenen eind mei slaat nergens meer op. Windstopper en winterbroek aan, ja joh.
Ook nog naar mijn werk heen en weer dus bij elkaar 40 km.
Veni. Vidi. Fietsie.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 22 mei 2013 22:48

havana schreef:Een training die we maar snel moeten vergeten. Pap in de benen, HR wilde niet omhoog, windkracht 7, koud, geen zin. Training flink ingekort, thuisgekomen met 55 km op de klok. Verreweg de minste leuke training van het hele seizoen.
Ik had ongeveer hetzelfde gevoel.

Harde wind, slechte benen, te koud voor eind mei, allemaal smoesjes, maar het liep hier gewoon niet. Ik ben goed 7 uur vertrokken voor een rondje van 65km maar het bleek dat de benen nog niet hersteld waren van zondag. Het resultaat was dat ik geen tempo kon maken. Na 2 uur en 20 minuten zat het er eindelijkop!

Gelukkig was het wel mooi zonnig hier tussen Deventer - Zwolle - Raalte, dus ik hoefde mij alleen maar te ergeren aan de kou en de wind:

- Winterjack
- Zweetshirt met lange mouwen
- Overschoenen
- Handschoenen met lange vingers
- Lange fietsbroek

... zo reed ik er 2,5 maand geleden ook bij :?
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Panic
Forum-lid

Panic 25 mei 2013 09:28

Vroeg wakker en om 7:15 al op de fiets voor 50km Voorne-Putten. Elke droge KM is dit weekend een bonus..

Bij vertrek steenkoud, later brak het ochtendzonnetje door en was het zowaar goed toeven!

Bij thuiskomst stond er een heerlijk ontbijtje klaar, wat wil je nog meer op zaterdagochtend??

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 mei 2013 13:41

Ook ik was vroeg (7:50) op pad, want mevr. Havana moest om 11:45 werken. Met het oog op de NW-wind leek een rondje Lauwersmeer me wel een geschikte route. Dit seizoen nog niet gedaan bovendien. Het werd een pittig rondje door de 5 bft die er stond. Terug in Groningen nog een rondje Zernike gemaakt waardoor ik precies op 101 km uitkwam met 31 km/uur gemiddeld.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 25 mei 2013 14:35

En al weer lekker gefietst! Heen en terug naar Nederzandt bij Langevelderslag.
Totaal 105 kilometer. Maar wanneer wordt het nu eindelijk eens lente/zomer?
Eind mei en je afvragen waarom je zomerhandschoentjes aangetrokken hebt.....

Route
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2013 15:57

Vandaag de 160 km van de Koos Moerenhout Classic gereden. Ondanks dat het koud (8-12gr) en winderig(4-5bft) was toch een leuke fietsdag gehad. Was ik ook wel even aan toe :)
Totaal 167km gereden, waarvan een lekker stuk op kop tegen de wind. Benen voelden onverwachts goed aan.
Less is bore

Berrie50
Forum-lid

Berrie50 25 mei 2013 16:26

havana schreef:Ook ik was vroeg (7:50) op pad, want mevr. Havana moest om 11:45 werken. Met het oog op de NW-wind leek een rondje Lauwersmeer me wel een geschikte route. Dit seizoen nog niet gedaan bovendien. Het werd een pittig rondje door de 5 bft die er stond. Terug in Groningen nog een rondje Zernike gemaakt waardoor ik precies op 101 km uitkwam met 31 km/uur gemiddeld.
Mooi gemiddelde. :)

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 25 mei 2013 16:42

70km in de Vlaamse Ardennen, Bosberg ook nog eens gedaan. gemiddelde van 26km/u. Benen waren niet te goed vandaag, wind was ook maar lastig.

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 25 mei 2013 18:18

Vandaag wat rond gereden in de buurt van Westendorp. Van de standaard route afgeweken en wat nieuwe wegen en paadjes ontdekt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 25 mei 2013 18:43

Ik heb vandaag Erbens Vechtdaltoer gereden vanuit Dalfsen. Ik ben goed 8:15 gestart voor de 170km. Het weer was prima, in het begin nog wat fris, maar later kwam de zon er bij. Op gegeven moment kon het windstoppertje uit en was het, met lange mouwen, gewoon lekker fietsen in de zon, zoals je wel vaker hebt begin April ;)

Bij de bevoorrading op km 92 in Duitsland hoorde ik dat de route door wegwerkzaamheden iets langer zou zijn, gene probleem. Niet lang daarna was de route echter opeens onduidelijk, er stonden meer mensen om zich heen te kijken want er ontbrak volgens ons een pijl? Een deel besloot een stukje terug te fietsen en ik en anderen besloten toch rechts af te gaan. Hierna reden we meer op gevoel en op een Garmin. Uiteindelijk kwamen we wel weer op de route, maar we hadden wel omgereden.

De wind zelf was wel goed aanwezig en in het 2e deel van de route meest tegen, daardoor moest ik uiteindelijk het groepje waarin ik reed laten gaan. Het hoge tempo tot dan toe, 34,5 gemiddeld, had er flink ingehakt en tot aan de 2e stempelpost in Bergentheim had ik het wel even zwaar. DIt werd ook veroorzaakt door een natuurlijke 'drang' en als die heel sterk is dan fietst dit niet fijn ;) Gelukkig bracht de 2e stempelpost verlichting en daarna besloot ik maar gewoon zelf door te rijden op een eigen tempo. Door de korte (toilet)stop voelde de benen al weer een stuk beter.

Bij de laatste bevoorrading hoorde ik dat het nog ongeveer 25km was tot de finish, maar ik bleek er al 160km op te hebben zitten, dat ik niet door omdat ik een keer op Lap had gedrukt. De route werd dus toch niet zomaar even 'ietsje' langer dan 170...

Uiteindelijk had ik bij de finish 182,7km op te teller staan, in 5 uur en 40 min, dus goed voor 32,3 gemiddeld.

Dit was de 1e keer dat ik deze tocht reed, maar ondanks het gedoe met de route was het verder prima verzorgd. De inschrijving was met 10 euro iets hoger dan andere tochten, maar bij de bevoorrading was er dan ook keuze uit meerdere soorten reepjes, fruit, koek en bij de 2e bevoorrading kreeg je een flesje aquarius. Bij de finish kreeg je ook gratis een broodje hamburger en de fietsenstalling was bewaakt: je moest bij het het uit lopen een sticker laten zien wat overeenkwam met de 2e sticker op je fiets.

Na afloop heb ik voor 4 euro, (geen geld! wat ook nog weer volledig naar het Ronald McDonald fonds ging) mijn benen een kwartier laten masseren. Het was voor het eerst dat ik dit deed en toen hij op de 'knopen' in mijn kuiten en bovenbenen drukte deed het wel flink piijn, maar nadien voelde de benen al direct beter... jammer dat ik thuis niet iemand heb die dit standaard even na iedere rit kan doen ;)

Al met al een prima dag fietsen
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Plaats reactie