Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 08 jul 2015 16:39

floepert99 schreef:Accu is 1,5 jaar oud, maar dat lijkt mij het probleem niet. Dan zou hij na een paar uur een melding geven dat de accu bijna leeg is en bij het opladen beginnen met 0%....
Nee, een accu die niet meer goed is valt bij gebruik opeens terug naar 0% en bij laden lijkt er nog wat in te zitten. Dit is typische gedrag van Li-ion accus,
Marco :)

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 08 jul 2015 21:03

vincent75 schreef:
canyon81 schreef: Maandag voor de tweede keer dezelfde fout gekregen: na de rit stonden er in het activiteitenscherm de juiste gegevens: de lengte van de rit en de duur (die staan er nu nog trouwens). Vlak voor thuiskomst, tijdens de rit, ook alle gegevens nog bekeken, afstand, gemiddelde snelheid, cadans, vermogen, hoogte, alles stond er netjes in. Na resetten van de activiteit in de samenvatting van de rit op de Garmin alleen maar nullen te zien. Uiteindelijk zijn alleen de eerste 15 kilometer geregistreerd.
De file hoeft niet gerepareerd te worden, want die is niet corrupt, alleen niet compleet. Er lijkt eerder iets niet goed te gaan bij het resetten. Als op dat moment de fit-file wordt gecreëerd, zit daar een fout in. Maar ja, geen idee wat ik daar aan kan doen...
Ik zou toch eens m.b.v. Fit File Repair kijken wat de laatste opgeslagen data is. De Garmin slaat ca. iedere seconde een aantal gegevens op (tijd, afstand, locatie, temp, hoogte etc.)
Nogmaals bij mijn probleem welke identiek is aan jou probleem is de log gestopt na een zeer abnormale hoogtetoename in 1 sec. Ook bij mij stond na de rit alles netjes op het scherm en heb geen enkele afwijking tijdens de rit kunnen opmerken, maar bij de samenvatting enkel 0-en :(
Maar je mag natuurlijk zelf weten wat je doet....
Hierbij de link naar de activiteit in Garmin Connect: https://connect.garmin.com/modern/activity/827354233. Deze file is de fixed fit-file. Ik zie geen gekke zaken, had dat hier zichtbaar moeten zijn?
Eenvoud kenmerkt het ware.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 12 jul 2015 18:41

bertus187 schreef:In alu zou ik die niet kopen, maar wel zoals hieronder !
http://www.racewaredirect.co/shop/garmin-tab-repair/
Is dit een vervang back plate die je op de originele lijmt?
Bij mij vanmiddag na 3 jaar de garmin uit de houder geschoten en 1 uitsparing afgebroken.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

bertus187
Forum-lid

bertus187 13 jul 2015 09:04

Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

marsman
Forum-lid

marsman 14 jul 2015 23:17

jorrit10 schreef:Heb de dogears inmiddels binnen en gemonteerd op mijn edge. Zit muurvast! Ik heb echter hetzelfde probleem als marsman; de aluminium ears schrapen bij het eerste gebruik wat plastic van de houder waardoor de klemming van de edge in de houder niet meer optimaal is. Marsman; heb jij hier al contact over gehad met dogears?
Nope. Ook nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Hij zit vast genoeg voor een normale rit.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 29 jul 2015 20:42

Op mijn nieuwe pc krijg ik mapsource niet meer aan de praat. Is er inmiddels een goed alternatief (offline programma waar je handig routes mee kan tekenen)?

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 29 jul 2015 21:31

Eerst JaVaWa GMTK installeren en 1x starten. Daaran MapSOurce opnieuw proberen te installeren.

Ander offline programma is natuurlijk Garmin BaseCamp of TwoNav LAND of QTlandKarte
Marco :)

QQleQ
Forum-lid

Gebruikersavatar QQleQ 29 jul 2015 21:55

Waarom persé offline? Ik ben erg tevreden met het online programma Gpsies. Duidelijke interface, keuze uit verschillende kaarten en goede mogelijkheid om eigen routes overzichtelijk te organiseren, Strava biedt met de Global heatmap nline ook een handige online tool bij routes tekenen. Ik gebruik deze heatmap vooral als hulpmiddel bij het intekenen van routes in Gpsies.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 29 jul 2015 22:13

Ga volgende week weer op vakantie en dan is offline routes intekenen wel handig met een brakke camping verbinding.

remco1b
Forum-lid

remco1b 01 aug 2015 10:31

gaisdergerman schreef:Ga volgende week weer op vakantie en dan is offline routes intekenen wel handig met een brakke camping verbinding.
Ik heb de routes meestal wel klaar voor ik op vakantie ga ;) #voorpret
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 aug 2015 14:57

Maar dan nog is het handig als je ter plaatsen aanpassingen kunt maken. Het weer en andere omstandigheden zorgen dat plannen nog wel eens willen wijzigen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 aug 2015 16:39

Ik heb t ook wel eens zo gedaan, maar het grootste nadeel vond ik dat BC en MS geen hoogtemeters berekenen. Dan maar naar een terras met goed wifi, dan kun je gewoon online planners gebruiken.

Plaats reactie