Garmin Edge 1000
@ronmat, ik gebruik een Topeak powerpack voor lange ritten met navigatie. Als je deze inschakelt blijft de edge gewoon navigeren en laadt ondertussen op. De topeak is gemakkelijk aan het stuur of het frame te monteren en zit niet in de weg. Het enige nadeel is de hoge prijs.
-
- Forum-lid HC
ik zou gewoon dubbelzijdig tape doen bij de cadans meter. Dat blijft echt goed zitten, denk zelfs dat je makkelijk zonder elastiek kunt rijden. Bij een rc auto bleef het zo ook gewoon zitten en daar maakte ik nogal een een klap mee.
Iemand enig idee voor de opvolger van de edge 1000 wanneer deze zou uitkomen?
Zal nog wel even duren denk ik. Zo lang is dat ding ook nog niet op de markt.
Birota schreef:@ronmat, ik gebruik een Topeak powerpack voor lange ritten met navigatie. Als je deze inschakelt blijft de edge gewoon navigeren en laadt ondertussen op. De topeak is gemakkelijk aan het stuur of het frame te monteren en zit niet in de weg. Het enige nadeel is de hoge prijs.
ziet er best handig uit.
prijs, das doenbaar, tegen da je een goedkopere powerbank op dergelijke (porpere) manier op je fiets gehacked/gemod krijgt
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Waarom zouden ze nu al een opvolger lanceren.omer schreef:Iemand enig idee voor de opvolger van de edge 1000 wanneer deze zou uitkomen?
De 1000 heeft op dit moment zo'n voorsprong op de concurrenten dat deze nog wel een jaartje op 1 zal blijven staan
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Ik denk toch dat de opvolger al klaar staat, 2 jaar sinds introductie, daarnaast nieuwe functionaliteiten en opties genoeg:
- Verbinding met Garmin HU display.
- Nieuwe direct tekst communicatie systeem (zonder telefoon)
- Andere formfactor
- Meer mogelijkheden met 3rd party apps
Daarnaast is zo een upgrade als destijds bij de EDGE 800 ook mogelijk (dat werdt 810 naar boven en Touring naar beneden). Nu hebben ze al de 1000 Eplorer naar beneden dus is het wachten op de 1010 of whatever het is. Maar ook als dat gebeurd denk ik dat een echt nieuw apparaat nu al in prototype vorm bestaat.
- Verbinding met Garmin HU display.
- Nieuwe direct tekst communicatie systeem (zonder telefoon)
- Andere formfactor
- Meer mogelijkheden met 3rd party apps
Daarnaast is zo een upgrade als destijds bij de EDGE 800 ook mogelijk (dat werdt 810 naar boven en Touring naar beneden). Nu hebben ze al de 1000 Eplorer naar beneden dus is het wachten op de 1010 of whatever het is. Maar ook als dat gebeurd denk ik dat een echt nieuw apparaat nu al in prototype vorm bestaat.
-
- Forum-lid
Vandaag een software update geïnstalleerd. Merkte daarna tijdens een rit waarbij ik het lijntje van de route volgde dat zodra ik van de route afweek er automatisch werd uitgezoomd, zodanig dat de geladen route in het zicht bleef. Kwam ik weer terug op de route dan werd er weer ingezoomd tot het eerdere niveau.
Voorheen moest ik dat met de hand doen, vind dit wel superhandig!
Voorheen moest ik dat met de hand doen, vind dit wel superhandig!
Kan iemand me instrueren hoe ik een backup maak van alle instellingen van de Edge 1000 zodat die weer opnieuw geladen kunnen worden na een master reset? Ik voer voor de zekerheid namelijk graag een master reset uit na een firmware update. Zou fijn zijn als ik dan met zo'n backup achter de hand mijn voorkeursinstellingen direct weer kan terugzetten ipv alles weer afzonderlijk met de hand na te hoeven lopen.
@Plons:
Garmin Edge 1000 gegevens, totalen enz. terugzetten na firmware update.
Full backup not needed. Just copy the following files to a safe place before doing the update:
All Cyclingxxx.fit files from the Garmin/Sports folder
Locations.fit
Records.fit
Settings.fit
Totals.fit
Weight.fit
all from their respective folder in the Garmin directory.
After the update, just copy them all to the Garmin/Newfiles folder, restart the Edge and all will be well.
Garmin Edge 1000 gegevens, totalen enz. terugzetten na firmware update.
Full backup not needed. Just copy the following files to a safe place before doing the update:
All Cyclingxxx.fit files from the Garmin/Sports folder
Locations.fit
Records.fit
Settings.fit
Totals.fit
Weight.fit
all from their respective folder in the Garmin directory.
After the update, just copy them all to the Garmin/Newfiles folder, restart the Edge and all will be well.