gerardo schreef:Als je alleen in Nederland rijdt kan je met 50-39 / 12-23 overal uit de voeten. Ook in Limburg (meestal korte steile klimmetjes).!
Gerardo, dank voor je vertrouwen in mijn benen! Helaas onterecht. Met 39/23 kom ik op heel weinig plekken boven.
Hoe kun je stellen dat iedereen met verzet
X ergens boven komt?
Dat jij er mee uit de voeten kunt wil niet zeggen dat dat voor een ander ook geldt.
Er zit makkelijk een factor 2 tussen het vermogen per kilo dat verschillende fietsers weg trappen.
Verder is ook de maximale kracht zelfs bij gelijk vermogen niet hetzelfde, dus om met een bepaalde snelheid te kunnen rijden hebben sommigen een lager verzet nodig.
Ik heb laatst nog een paar korte heuveltjes gefietst, en bij 20% helling zit ik echt op mijn maximale kracht(ben ook geen sprinter) met een 36/34 verzet. Als ik dus een lange rit zou doen en vervolgens de Keuterberg met 89 hm, max 22%, dan krijg ik ze echt niet meer rond.
Ik wil dus maar zeggen dat je pas kunt zeggen welk verzet voor iemand volstaat als je ook een idee hebt van zijn capaciteiten.