Vandaag geklust aan de fiets
Vandaag een nieuw Fulcrum 5 LG wiel gekregen van Mantel. Van de oude was de flens gescheurd. Netjes opgelost door Mantel.
Direct de stickers eraf getrokken. Lijmresten verwijderen kostte redelijk wat elbow grease. Daarna de banden er weer op. Cassette zal nog een keer in de vaatwasser moeten, die is echt niet normaal smerig.
Daarna het wiel dat ik van mijn buurman had geleend even goed gepoetst. Cassette los, poetsen en weer monteren. Klaar om weer retour te gaan...
Direct de stickers eraf getrokken. Lijmresten verwijderen kostte redelijk wat elbow grease. Daarna de banden er weer op. Cassette zal nog een keer in de vaatwasser moeten, die is echt niet normaal smerig.
Daarna het wiel dat ik van mijn buurman had geleend even goed gepoetst. Cassette los, poetsen en weer monteren. Klaar om weer retour te gaan...
Huh? Leg je dan toch in een bakkie peut oid. Alvast smakelijk eten andershavana schreef: Cassette zal nog een keer in de vaatwasser moeten, die is echt niet normaal smerig.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ligt nu al een paar uur in een bakje diesel. Zo maar eens kijken of die meuk er nu wel af wil. Is vrij hardnekkig namelijk...
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Lekker bezig allemaal. .
Vandaag de oude Truvativ adapter (pf30 -bsa) uit mijn frame laten verwijderen bij fm. Had zelf niet het goede gereedschap. Straks alles schoon maken, en van de week de PW bottom bracket erin persen. Moet eerst nog een paar persringen draaien op mijn werk. Had gehoopt het te kunnen uitzingen tot voorjaar, maar alles begon te kraken en piepen, dus toch maar alvast vervangen. Wielen voor de laatste keer van nieuwe lagers voorzien (fulcrum racing 7). Gaan hierna de bak in. Volgende winter maar een paar Mavics. Dan alleen nog een nieuwe ultegra ketting erop en dan red ik het wel tot april. Pekel is wel echt de beste ontvetter die je kan vinden, helaas.
Vandaag de oude Truvativ adapter (pf30 -bsa) uit mijn frame laten verwijderen bij fm. Had zelf niet het goede gereedschap. Straks alles schoon maken, en van de week de PW bottom bracket erin persen. Moet eerst nog een paar persringen draaien op mijn werk. Had gehoopt het te kunnen uitzingen tot voorjaar, maar alles begon te kraken en piepen, dus toch maar alvast vervangen. Wielen voor de laatste keer van nieuwe lagers voorzien (fulcrum racing 7). Gaan hierna de bak in. Volgende winter maar een paar Mavics. Dan alleen nog een nieuwe ultegra ketting erop en dan red ik het wel tot april. Pekel is wel echt de beste ontvetter die je kan vinden, helaas.
havana schreef:Ligt nu al een paar uur in een bakje diesel. Zo maar eens kijken of die meuk er nu wel af wil. Is vrij hardnekkig namelijk...
Kijk maar uit met je sigaar zo dicht bij die diesel.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Aero
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
Zilver Soda werkt erg goed icm een RVS frituurpan om te ontvetten. Beter dan enig schoonmaakmiddel.
Ik weet echt niet of Zilver Soda het metaal van een vernikkelde cassette aantast of aan kan tasten.
In ieder geval Zilver Soda niet in combinatie met alluminium gebruiken.
Ik weet echt niet of Zilver Soda het metaal van een vernikkelde cassette aantast of aan kan tasten.
In ieder geval Zilver Soda niet in combinatie met alluminium gebruiken.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Vandaag nieuwe lagers binnengekregen voor mijn Surly fixed/free naaf en direct maar gemonteerd. Ik had uiteraard voor een paar euro lagertjes bij de lagerboer kunnen halen, maar omdat de asmoeren aardig geoxideerd waren heb ik direct de naaf maar opgewaardeerd van New naar Ultra New. Dus niet alleen nieuwe lagers, maar een compleet setje met holle as (ook geschikt voor snelspanner), rvs kapjes en een klemming dmv inbusbouten. Ziet het er voor en achter ook hetzelfde uit en is het weer als nieuw voor montage in het nieuwe frame.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Vandaag geklust aan mijn fiets.
En ik blijk de factor geluk en toeval te hebben ingepakt op mijn vakantie. Geluk dat ik het gereedschap kon repareren, geluk dat het minitool de functionaliteit bood die ik nodig had. En oh,...... wat heb ik een pest hekel aan vervangbare ventielen in binnen banden.
Het hele verhaal op :
http://robgemen.blogspot.nl/2017/01/gel ... g.html?m=0
En ik blijk de factor geluk en toeval te hebben ingepakt op mijn vakantie. Geluk dat ik het gereedschap kon repareren, geluk dat het minitool de functionaliteit bood die ik nodig had. En oh,...... wat heb ik een pest hekel aan vervangbare ventielen in binnen banden.
Het hele verhaal op :
http://robgemen.blogspot.nl/2017/01/gel ... g.html?m=0
Live fast; die young. mijn blog
Bij een Lezyne minipompje zit een drukknopje bij de aansluiting bij het ventiel. Wanneer je na het pompen de druk tussen ventiel en pomp/slangetje weghaald faat het losdraaien van het slangetje eenvoudig zonder dat het binnenventiel wordt losgedraaid.
Avatar gebruiker
Klopt, maar toch herken ik de frustratie maar al te goed: je wist niet dat je vervangbare ventielen had totdat ze losspringen en altijd op het verkeerde moment/plaats. Je kunt dan nog binnenbanden monteren met 'vaste' ventielen, of toch maar dit bij de reparatiespullen inpakken: https://www.bike-components.de/de/Schwa ... nd-p28384/, met Montagewerkzeug.RelicBert schreef:Bij een Lezyne minipompje zit een drukknopje bij de aansluiting bij het ventiel. Wanneer je na het pompen de druk tussen ventiel en pomp/slangetje weghaald faat het losdraaien van het slangetje eenvoudig zonder dat het binnenventiel wordt losgedraaid.