Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

dijlespurter
Forum-lid

dijlespurter 06 jun 2010 14:38

dat rood "ding" aan de voorderailleur is er om te voorkomen dat je ketting eraf zou vallen langs binnen.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 06 jun 2010 15:24

dijlespurter schreef:dat rood "ding" aan de voorderailleur is er om te voorkomen dat je ketting eraf zou vallen langs binnen.

idd, een ROTOR chain catcher
http://cdn.mos.bikeradar.com/images/new ... 798-75.jpg
Dat spul links op mijn stuur is een micro camera.

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 06 jun 2010 23:17

Alweer een tijdje geleden aangekondigd, maar nog steeds geen gelegenheid gehad om wat fatsoeniljke plaatjes te schieten: de 2010 P3c van een collega en zijn trainingsmaat.
Het oorspronkelijke plan om met z'n drieën tegelijk een nieuwe Cervelo te kopen is vorig jaar afgeketst, door de het verschil in smaak over kleurstelling van modeljaar 2009 / 2010.
Ik zelf wilde persé een 2009 P2c en zij wachten liever op 2010 P3.
Onderstaande één van hun (identieke) fietsen.
Op een later moment zullen we gezamelijk een fotosessie doen en dan volgt er hier wel een verslagje / plaatjes.

Afbeelding

Cervelo P3c
DuraAce 7900
HedJet9
HedDisc
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 07 jun 2010 00:05

@ TS-biker; Hoe bevallen de Rotor bladen / crank jou? Ik ben er ook over aan het twijfelen... :)

(Reviews van andere ervaringsdeskundige zijn ook welkom... :))
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

camparacer
Forum-lid

camparacer 07 jun 2010 01:19

@TS-Biker: erg fraai. Het gele streepje op de stuurpen maakt het helemaal af.

de monsternaar schreef:
Als het goed is. en je hebt een nieuw type frame, die heeft gelukkig geen ICS systeem meer. Dat was echt een drama.
Als het goed is moeten er binnen in de buis buisjes lopen waar de binnen kabel door heen gaat.
Dus je buiten kabel stopt bij je frame achter het stuur en de binnen kabel komt aan de onder kant er weer uit.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
plaats een foto als het klaar is altijd leuk om te zien.

veel succes.

Thanx, het is gelukt. Was eigenlijk vrij eenvoudig, alleen onderaan de buis ff vissen naar de binnenkabels.

En ik heb gelukkig geen ICS nee. Wel het instructiefilmpje daarvan bekeken, daar word je inderdaad niet vrolijk van...

Verder bijna klaar, nog even stuurlintje leggen, kabeluiteinden afknippen etc (vandaag helaas andere dingen te doen, anders had ik m'n eerste ritje al gemaakt, komende week met al die voorspelde regen blijft hij lekker binnen). Foto's volgen binnenkort.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 07 jun 2010 09:10

T i n u z schreef:@ TS-biker; Hoe bevallen de Rotor bladen / crank jou? Ik ben er ook over aan het twijfelen... :)

gisteren 1ste maal getest, ik weet niet of het de Rotor bladen waren, maar ik reed als een trein ... van heel veel aanpassingsproblemen (ze zeggen immers 3 weken) heb ik geen last gehad. Amai, wat gaat dat dan geven in 3 weken ... :-)

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 07 jun 2010 10:22

TS-Biker schreef:
T i n u z schreef:@ TS-biker; Hoe bevallen de Rotor bladen / crank jou? Ik ben er ook over aan het twijfelen... :)

gisteren 1ste maal getest, ik weet niet of het de Rotor bladen waren, maar ik reed als een trein ... van heel veel aanpassingsproblemen (ze zeggen immers 3 weken) heb ik geen last gehad. Amai, wat gaat dat dan geven in 3 weken ... :-)

Ben zelf ook geïnteresseerd in ervaringen met ovalen bladen. Post over een paar weken nog eens je ervaringen.

Zou leuk zijn.

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 07 jun 2010 10:59

TS-Biker schreef:

Wederom een positief verhaal. Mooi om te horen...! :)
Na de Dolomieten Marathon eens verder kijken.

@ TS-biker; Wat kost een dergelijke set (Crank, bladen)?
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

danny1407
Forum-lid

danny1407 07 jun 2010 11:04

TS-Biker schreef: gisteren 1ste maal getest, ik weet niet of het de Rotor bladen waren, maar ik reed als een trein ... van heel veel aanpassingsproblemen (ze zeggen immers 3 weken) heb ik geen last gehad. Amai, wat gaat dat dan geven in 3 weken ... :-)

Geweldig mooie bak TS!

Het is leuk om te zien hoe mensen toch redelijk vaak naar de details van de proffietsen lijken te kijken en hun fiets ook zo opkalefateren.
Het speedplay stickertjes op je zadelpen! (en ja, dat wil ik ook! ;))

Klein vraagje.
Ik heb een Rival voorderrie icm de rotor bladen.
Als ik de derrailleur afstel zoals ik hem eigenlijk zou willen, parallel aan de bladen....dan raakt de ketting sporadisch het schroefje aan de binnenkant van de kooi. (op het binnenste blad)
Ik moet hem dus minimaal schuin zetten, wat prima werkt, maar me wel enigzins stoort.
Ik was sowieso van plan er een Force op te knallen, maar als dat hetzelfde verhaal is ga ik wat anders verzinnen.

Hoe zit dat bij jou derailleur?
Genoeg ruimte?
FacebookS3RSSite

danny1407
Forum-lid

danny1407 07 jun 2010 11:11

arjan916 schreef:Alweer een tijdje geleden aangekondigd, maar nog steeds geen gelegenheid gehad om wat fatsoeniljke plaatjes te schieten: de 2010 P3c van een collega en zijn trainingsmaat.
Het oorspronkelijke plan om met z'n drieën tegelijk een nieuwe Cervelo te kopen is vorig jaar afgeketst, door de het verschil in smaak over kleurstelling van modeljaar 2009 / 2010.
Ik zelf wilde persé een 2009 P2c en zij wachten liever op 2010 P3.
Onderstaande één van hun (identieke) fietsen.
Op een later moment zullen we gezamelijk een fotosessie doen en dan volgt er hier wel een verslagje / plaatjes.

Sorry voor je vrienden, maar ik vind jou keuze toch echt een veel betere!
Mooie fiets, hele strakke bak......maar doe mij toch maar die van jou.
FacebookS3RSSite

soloistcarbon
Forum-lid

soloistcarbon 07 jun 2010 12:49

leuk, die Galibier rond deze tijd... met 39-26 omhooggefietst net als de telegraph ervoor... dag erna de alpe dhuez en die dag daarna de madalaine...

Afbeelding

en ik weet het, tijd voor een nieuw stuurlint...
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!

martijnblaas
Forum-lid

martijnblaas 07 jun 2010 18:50

waarom heb je eigenlijk gekozen voor verschillende stickers of kwam dat zo uit, allebei zwart wit zou nog vetter staan denk ik maar hij is nu al behoorlijk cool!
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Plaats reactie