Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13680
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@Erik1.0 Mooi hoor.
Lekker doorgepakt met het gewicht. Goed bezig!
Tipje tune bidon houders scheelt je nog 25 gram en een Berk zadel .
Gaat er nog circa 100gram af.
Wat voor naven zitten er in die wielen? Extralite?
Als je begint met een licht disc frame (addict, SSevo, SL7) is sub 7kg echt niet heel lastig. 6.2 is heel licht! en dan moet je dus met je disc en banden heel laag gaan. zoals hier. Ook op al je andere onderdelen zoals expander, stuurlint gaan besparen.
Lekker doorgepakt met het gewicht. Goed bezig!
Tipje tune bidon houders scheelt je nog 25 gram en een Berk zadel .
Gaat er nog circa 100gram af.
Wat voor naven zitten er in die wielen? Extralite?
Als je begint met een licht disc frame (addict, SSevo, SL7) is sub 7kg echt niet heel lastig. 6.2 is heel licht! en dan moet je dus met je disc en banden heel laag gaan. zoals hier. Ook op al je andere onderdelen zoals expander, stuurlint gaan besparen.
Het is een maat 51.
Andere bidonhouders heb ik over nagedacht maar ben erg gehecht aan arundel. Doel was een ultralichte (Aero) disc bike maken maar wel 1 die echt bruikbaar is (niet een freak bike met 1 x 6 versnellingen en 25mm velgen en 1 rem...). Zitten inderdaad extralite naven in. Berk zadel is onderweg!
Grtz
Andere bidonhouders heb ik over nagedacht maar ben erg gehecht aan arundel. Doel was een ultralichte (Aero) disc bike maken maar wel 1 die echt bruikbaar is (niet een freak bike met 1 x 6 versnellingen en 25mm velgen en 1 rem...). Zitten inderdaad extralite naven in. Berk zadel is onderweg!
Grtz
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13680
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Gaaf hoor!
Eens je ziet ze onder de 6 maar dan zijn er concessies gedaan (die ik ook niet zou willen doen).
Dit is echt wel een beetje de grens rijbaar.
Zijn fijne bidonhouders op de MTB gebruik ik ze ook maar op de race zijn de tune meer dan prima.
In grotere maten lukt het ook wel frameset vork en frame van 1200 - 1300 gram in een 56 of 58 zijn er ook wel.
Eens je ziet ze onder de 6 maar dan zijn er concessies gedaan (die ik ook niet zou willen doen).
Dit is echt wel een beetje de grens rijbaar.
Zijn fijne bidonhouders op de MTB gebruik ik ze ook maar op de race zijn de tune meer dan prima.
In grotere maten lukt het ook wel frameset vork en frame van 1200 - 1300 gram in een 56 of 58 zijn er ook wel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13680
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nog een licht klimsetje met PIrope
Ben een beetje in dubio: Het verfschema vind ik absoluut fraai; de lage aanzet van de staande achtervork (die blijkbaar mode is) vind ik nix. Ook de noodzakelijke "bobbels" nodig voor onnodige technologie (:twisted: lees: de bulky shifters vanwege de schijfremmen en de motortjes en ontvangers nodig voor draadloos elektronisch schakelen) storen me.
Ik denk kortom dat ik mijn beide supersixen uit 2010 met touwtjesremmen voorlopig nog maar even hou
Ik denk kortom dat ik mijn beide supersixen uit 2010 met touwtjesremmen voorlopig nog maar even hou
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik heb lang zitten denken m'n 2012 SS Evo te ruilen tegen een systemsix of supersix van nu. Maar vermits de prijzen de pan uit swingen en er ellenlange leveringstijden zijn, heb ik dat nu voorlopig uitgesteld. En eigenlijk, zo rouwig ben ik er niet om. Die fietsen van tegenwoordig zijn ook allemaal zo zwaar geworden, niemand die nog maalt om gewicht. Het moet allemaal aero zijn, want daar rijd je nu plots snel mee. En m'n evo rijdt ook zo ongelooflijk zalig en strak. Nog enkele jaren en 't is vintage zo'n klassiek frame met velgrem.