De spacerpolitie heeft gesproken
Specialized
-
- Forum-lid HC
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar serieus: al die lui die met spacertorens fietsen hebben gewoon een niet-passende fiets gekocht.
En de Tarmac is heel lang en diep. 15mm hogere stack zo de fiets veel toegankelijker en geschikter maken voor velen.
Less is bore
- thestudent
- Forum-lid HC
'niet passend' is een groot woord. Als je fietsen voor de gemiddelde toerist geschikt wil maken dan kom je toch op hele andere geometrietabellen uit.daniel1975 schreef: ↑23 jul 2023 09:14
Maar serieus: al die lui die met spacertorens fietsen hebben gewoon een niet-passende fiets gekocht.
En de Tarmac is heel lang en diep. 15mm hogere stack zo de fiets veel toegankelijker en geschikter maken voor velen.
Gek genoeg willen wij dat zelf niet, want wij willen nu eenmaal op die specialized rijden waar ook Remco op brommert.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik begin zeker oud en wijs te worden dat ik dat niet wil
Terwijl ik de Tarmac echt wel fraai vind.
Terwijl ik de Tarmac echt wel fraai vind.
Less is bore
Het valt me op dat er erg veel gesproken wordt over het aantal spacers en de looks. Kortgeleden heb ik een Retül bikefit gedaan. Dat is erg geavanceerd en extreem nauwkeurig. Er wordt naar veel meer gekeken dan alleen de lengte van lichaamsdelen en de fiets. Bijvoorbeeld ook naar je lenigheid. Spacers kunnen ervoor zorgen dat een fiets beter wordt afgesteld op ieders specifieke eigenschappen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volledig mee eens.
Maar als er 4-5-6 cm spacers nodig zijn om een fiets passend te maken, dan is de basis niet goed imho.
Maar anno nu is lang&diep wel de standaard.
Maar als er 4-5-6 cm spacers nodig zijn om een fiets passend te maken, dan is de basis niet goed imho.
Maar anno nu is lang&diep wel de standaard.
Less is bore
Eens
- daniel1975
- Forum-lid HC
Staat je meet-ervaring niet op CW? Kan interessant blog zijn denk ik.
Retul is toch wel een van de meer geavanceerde systemen. Ik zou het wel willen lezen in elk geval.
Retul is toch wel een van de meer geavanceerde systemen. Ik zou het wel willen lezen in elk geval.
Less is bore
We hebben er een podcast over gemaakt waar Peter Kraaijvanger alles uitlegt over het systeem. Mijn ervaring komt ook aan bod: https://open.spotify.com/episode/0RjcHa ... 03cc464672
Ahh, een spacertopic.
Vorig jaar in Frankrijk viel het me echt op dat slam that stem een Nederlandstalig dingetje lijkt.
In Zuid-Frankrijk waar ik was, heb ik behoorlijk veel fietsen gezien met fikse spacertorens waarvan wij zeggen dat de fiets dus niet past.
En dat waren zeker ook wat duurdere fietsen.
Ze lijken er daar veel minder om te malen dan wij.
Vorig jaar in Frankrijk viel het me echt op dat slam that stem een Nederlandstalig dingetje lijkt.
In Zuid-Frankrijk waar ik was, heb ik behoorlijk veel fietsen gezien met fikse spacertorens waarvan wij zeggen dat de fiets dus niet past.
En dat waren zeker ook wat duurdere fietsen.
Ze lijken er daar veel minder om te malen dan wij.
Niet wij.
Julie
Julie