Canyon
Ik sta op het punt een canyon te kopen. Van de onderstaande drie wil ik een keuze maken:
*ultimate slx 8.0, ultegra, mavic ksyrium slr wts, prijs 2999
*ultimate sl 9.0 aero, ultegra, mavic cosmic carbone sle wts, prijs 2800 (met licentie 2600)
*ultimate sl 9.0, ultegra, mavic ksyrium elite S wts, prijs 2200
Wil met de fiets trainen en wedstrijden rijden.
Voordeel van de slx is wat stijver frame, (de vraag is merk je dat) En de kleur die erg mooi is (rood/wit letters) is ook de duurste fiets. Erg lichte wielen (heb al wel een goede set lichte wielen thuis).
Voordeel sl aero iets minder mooi kleur frame tov slx, echter zitten hoge wielen bij. Deze heb nog niet.
Voordeel sl 9.0 is de prijs. Echter geen hoge wielen erbij en het frame is iets minder mooi dan de slx.
Voor welke fiest zouden jullie gaan? Zit te tobben welke...
Kan ik de mavic ksyrium elite S wts makkelijk als nieuw verkopen op marktplaats?
*ultimate slx 8.0, ultegra, mavic ksyrium slr wts, prijs 2999
*ultimate sl 9.0 aero, ultegra, mavic cosmic carbone sle wts, prijs 2800 (met licentie 2600)
*ultimate sl 9.0, ultegra, mavic ksyrium elite S wts, prijs 2200
Wil met de fiets trainen en wedstrijden rijden.
Voordeel van de slx is wat stijver frame, (de vraag is merk je dat) En de kleur die erg mooi is (rood/wit letters) is ook de duurste fiets. Erg lichte wielen (heb al wel een goede set lichte wielen thuis).
Voordeel sl aero iets minder mooi kleur frame tov slx, echter zitten hoge wielen bij. Deze heb nog niet.
Voordeel sl 9.0 is de prijs. Echter geen hoge wielen erbij en het frame is iets minder mooi dan de slx.
Voor welke fiest zouden jullie gaan? Zit te tobben welke...
Kan ik de mavic ksyrium elite S wts makkelijk als nieuw verkopen op marktplaats?
Fietsennn
Ik zit ook te tobben, tussen de sl 9.0 di2 en de aero. Vind meerprijs voor di2 erg fors, hoge wielen los erbij kopen is ook niet goedkoop. Die elite S wielen leveren zeker nog wel 350 a 400 op, nieuw zijn ze 500.
Ik zou voor de aero gaan, zeker als die maar 2600 kost.
Ik zou voor de aero gaan, zeker als die maar 2600 kost.
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35
+1 voor de Aero
Mavic wielen zijn nu 449,00 bij Mantel, zelf heb ik er laatst een nieuwe set van voor 349,00 verkocht, je zou er misschien iets meer voor kunnen krijgen maar dan ben je er waarschijnlijk ook langer mee bezig.
Mavic wielen zijn nu 449,00 bij Mantel, zelf heb ik er laatst een nieuwe set van voor 349,00 verkocht, je zou er misschien iets meer voor kunnen krijgen maar dan ben je er waarschijnlijk ook langer mee bezig.
Heb zelf net de Aero SL 9.0 anderhalve maand binnen. Het verschil met een SLX frame is nauwelijks voelbaar volgens testrijders van een fietsmagazine/website die ik ff niet terug kan vinden.
Persoonlijk vind ik de SL een hele goede fiets. Zeer comfortabel en snel en keurig afgewerkt. Je krijgt 'veel fiets' voor je geld.
Mijn vorige fiets was een Giant TCR Aero (alu) ook met cosmics. De Giant was echt keihard om op te rijden. Gaf wel een lekker direct gevoel maar achteraf merk ik hoe weinig comfort die fiets had. Uiteindelijk vind ik ze moeilijk te vergelijken.
Persoonlijk vind ik de SL een hele goede fiets. Zeer comfortabel en snel en keurig afgewerkt. Je krijgt 'veel fiets' voor je geld.
Mijn vorige fiets was een Giant TCR Aero (alu) ook met cosmics. De Giant was echt keihard om op te rijden. Gaf wel een lekker direct gevoel maar achteraf merk ik hoe weinig comfort die fiets had. Uiteindelijk vind ik ze moeilijk te vergelijken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35
Tja testjes, In dat geval is de AL SLX dus de beste keuze...bw75 schreef:Heb zelf net de Aero SL 9.0 anderhalve maand binnen. Het verschil met een SLX frame is nauwelijks voelbaar volgens testrijders van een fietsmagazine/website die ik ff niet terug kan vinden.
"For an out-and-out race bike, the AL SLX is very hard to beat. Comparisons will be made between the alloy and carbon Canyons at the same price, but in all honesty we think this alloy bike is the superior ride. Both are sharp and responsive and above all exciting; the AL, however, somehow feels more evolved, balanced and dare we say it comfortable."
http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -14-48151/
heeft er iemand al geprobeerd om een 11*32 cassette te steken op een Canyon met een shimano korte kooi derailleur?
ULTIMATE CF SL 9.0 DI2 of de Endurace CF 9.0 SL of ULTIMATE CF SLX 8.0?
De ULTIMATE CF SL 9.0 kan besteld worden met een lange kooi, maar de overige bikes staan ook op mijn shortlist....
Moeilijk keuzes. Endurace CF 9.0 SL met mechanische dura ace is ook verleidelijk... Eigenlijk vallen de bikes met sram en exalith-wielen voor mij af.
ULTIMATE CF SL 9.0 DI2 of de Endurace CF 9.0 SL of ULTIMATE CF SLX 8.0?
De ULTIMATE CF SL 9.0 kan besteld worden met een lange kooi, maar de overige bikes staan ook op mijn shortlist....
Moeilijk keuzes. Endurace CF 9.0 SL met mechanische dura ace is ook verleidelijk... Eigenlijk vallen de bikes met sram en exalith-wielen voor mij af.
Dat zou ik niet proberen, want dat gaat niet werken.
Ik zou met poldercassette bestellen en voor de bergen een derailleur met lange kooi en een 11-32 cassette kopen, als je dat per se wilt. Het is tamelijk nutteloos om standaard een 11-32 op je fiets te hebben als 97% van je ritten in Nederland is.
Ik zou met poldercassette bestellen en voor de bergen een derailleur met lange kooi en een 11-32 cassette kopen, als je dat per se wilt. Het is tamelijk nutteloos om standaard een 11-32 op je fiets te hebben als 97% van je ritten in Nederland is.
Ik was van plan om enkel de 11*32 cassette te gebruiken als ik naar de bergen ga.
Ik dacht de ULTIMATE CF SL 9.0 - lange kooi - te bestellen met 11*32. Deze cassette bewaren voor de bergen en meteen dus een andere steken. Die lange kooi zal toch geen problemen leveren als ik een 12/25 of een 12/28 steek? Moet de ketting ook aangepast worden?
Ik dacht de ULTIMATE CF SL 9.0 - lange kooi - te bestellen met 11*32. Deze cassette bewaren voor de bergen en meteen dus een andere steken. Die lange kooi zal toch geen problemen leveren als ik een 12/25 of een 12/28 steek? Moet de ketting ook aangepast worden?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik kan met een 11-23 rijden met mijn lange (of medium?) kooi van de 105-5700 serie. De ultimate al, kwam in de 105 uitvoering standaard met de 11-32.mouse schreef:Ik was van plan om enkel de 11*32 cassette te gebruiken als ik naar de bergen ga.
Ik dacht de ULTIMATE CF SL 9.0 - lange kooi - te bestellen met 11*32. Deze cassette bewaren voor de bergen en meteen dus een andere steken. Die lange kooi zal toch geen problemen leveren als ik een 12/25 of een 12/28 steek? Moet de ketting ook aangepast worden?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013