Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 24 jul 2013 16:03

Dekker is weer begonnen met koersjes hoor :D
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 jul 2013 16:35

chrissiewizzie schreef:Dat is Thomas Dekker, niet Erik....
Volgens mij heeft Erik Dekker weer een amateur licentie.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 24 jul 2013 18:26

dit:

http://www.nusport.nl/tour-nieuws/35325 ... irect.html

had natuurlijk helemaal niks te maken met dit:

http://www.nu.nl/sport/3534185/gestopte ... -1998.html

En echt. het was maar eeeeeeeen keer eeeeeeeeen spuitje, en nieeeeeeeemand heeft me geholpen en geadviseerd. Ik deed het helemaal alleen. Tuurlijk.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 jul 2013 18:29

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... 998__.html

Jaren ontkennen gebruikt te hebben. Nu bekent O'Grady dat hij in 1998 vóór de Tour van 1998 eenmalig een kuurtje heeft gedaan. Daarna nóóit meer... sorry hoor... te triest voor woorden. Zo iemand is toch niet geloofwaardig (meer). Hopelijk vertrek zo iemand voorgoed uit het wielrennen. Dan heb ik toch meer respect voor een Boogerd, T Dekker, De Jong etc die min of meer volledig open kaart spelen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 jul 2013 18:35

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... jst__.html

Belkin 'gaat in gesprek' met Blijlevens... er kan toch maar 1 conclusie getrokken worden... waarom praten dan... moet de hoogte van de afkoopsom nog besproken worden of zo... :mrgreen:

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 jul 2013 18:35

O'Grady heeft het ook niet helemaal begrepen. De grote massa valt niet eens zozeer over het feit dat er in die periode veel dope werd gerbuikt. Iedereen is het pest beu dat er maar over gelogen blijft worden. Wees nou eens een vent O'Grady en vertel gewoon de gehele waarheid. Die half slap gelul is vergelijkbaar met een kind van 8 dat een leugentje probeert te achterhouden voor zijn ouders. Zo zielig omdat uit de mond van een volwassen kerel te moeten horen.
Live fast; die young. mijn blog

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 jul 2013 18:37

rob74 schreef:O'Grady heeft het ook niet helemaal begrepen. De grote massa valt niet eens zozeer over het feit dat er in die periode veel dope werd gerbuikt. Iedereen is het pest beu dat er maar over gelogen blijft worden. Wees nou eens een vent O'Grady en vertel gewoon de gehele waarheid. Die half slap gelul is vergelijkbaar met een kind van 8 dat een leugentje probeert te achterhouden voor zijn ouders. Zo zielig omdat uit de mond van een volwassen kerel te moeten horen.
Exact, spijker op z'n kop. Maar blijkbaar zien sommige renner dat zelf niet in.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2013 18:53

Als je je hele carriere gelogen hebt is het moeilijk om ineens de waarheid te vertellen....
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 24 jul 2013 19:06

rob74 schreef:O'Grady heeft het ook niet helemaal begrepen. De grote massa valt niet eens zozeer over het feit dat er in die periode veel dope werd gerbuikt. Iedereen is het pest beu dat er maar over gelogen blijft worden. Wees nou eens een vent O'Grady en vertel gewoon de gehele waarheid. Die half slap gelul is vergelijkbaar met een kind van 8 dat een leugentje probeert te achterhouden voor zijn ouders. Zo zielig omdat uit de mond van een volwassen kerel te moeten horen.
+1

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Het gaat allang niet meer over eventueel dopinggebruik (in de periode 1993-2007 pakte vrijwel iedereen, er waren slechts een paar uitzonderingen en die hebben weinig tot niets gewonnen), het gaat om dat eeuwige gelieg! Dat vind ik nu "zum kotsen", om maar even een term van een ander forumlid te gebruiken. Boogerd en bijv. Rasmussen gaven tenminste nog netjes toe ook tijdens hun grote overwinningen gepakt te hebben. Misschien denkt Stuart dat de rest van de wereld debiel is.

Overigens zijn ze wat mij betreft bij Belkin inderdaad debiel.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 jul 2013 19:12

kxlight schreef:http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... 998__.html

Jaren ontkennen gebruikt te hebben. Nu bekent O'Grady dat hij in 1998 vóór de Tour van 1998 eenmalig een kuurtje heeft gedaan. Daarna nóóit meer... sorry hoor... te triest voor woorden. Zo iemand is toch niet geloofwaardig (meer). Hopelijk vertrek zo iemand voorgoed uit het wielrennen. Dan heb ik toch meer respect voor een Boogerd, T Dekker, De Jong etc die min of meer volledig open kaart spelen.
Net zoals Zabel die het ook maar 1 keer had gebruikt. Kom op en beken de hele rotzooi hetgeen waarschijnlijk ook geldt voor Blijlevens.
Ik denk nogmaals dat het stoppen van O'Grady niets met bovenstaande te maken heeft tenzij hij al eerder ingelicht is.
Mijn idiool Ullrich heb ik ook echt niet geloofd toen hij zei alleen maar bloeddoping te hebben gebruikt. Ullrich had Riss er in 1996 zo af kunnen kletsen maar wachtte aangezien hij plichtsgetrouw was als meesterknecht.
kxlight schreef: http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... jst__.html

Belkin 'gaat in gesprek' met Blijlevens... er kan toch maar 1 conclusie getrokken worden... waarom praten dan... moet de hoogte van de afkoopsom nog besproken worden of zo... :mrgreen:
Tja, Blijlevens had de kans om te praten en heeft dat niet gedaan. Dan mag je nu op de blaren zitten. Dat praten zal waarschijnlijk zoiets zijn als: 'Je bent ontslagen' als Belkin zich geloofwaardig op wil stellen.
Niet dat ik vind dat alleen renners met de kop op het hakblok moeten hoor.

Toch moet ik eens kijken in hoeverre de huidige positieve testen kloppen. Waren het twee stalen? Zijn beide positief en in hoeverre is een test na zoveel jaar nog betrouwbaar?
Maar goed, er ruikt iets zeer sterk en dat is geen urine :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2013 19:20

Belkin heeft geen keus IMHO als ze geloofwaardig willen blijven. Als ik zo zou liegen tegen mijn werkgever had ik toch wel een probleem...
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 jul 2013 19:38

zorroi schreef:Ik denk nogmaals dat het stoppen van O'Grady niets met bovenstaande te maken heeft tenzij hij al eerder ingelicht is.
1) In de tour van 98 werden elke etappe de etappewinnaar, de gele trui drager en 1 random renner getest.
2) O'Grady heeft een etappe gewoonen en een paar dagen de gele trui gedragen in 1998.
3) Alle stalen uit de tour van 98 zijn hertest.

Dan denk ik dat O'Grady wel op z'n klompen kon aanvoelen dat zijn naam uit de hoge hoed zou komen. Zijn beslissing om per direct te stoppen stond ook nog eens haaks op eerdere berichten dat 2014 zijn laatste jaar zou worden.

Plaats reactie