Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

RoeskeP
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 apr 2013 08:25

RoeskeP 25 jul 2013 14:46

elefantino schreef:Overigens, waarom zou zo'n verklaring niet gevraagd mogen worden? Bij veel banen wordt toch ook een verklaring van goed gedrag gevraagd (althans in Nederland).
Dat geldt alleen in bepaalde sectoren. Dit is vastgelegd in de een of andere wetgeving.

Ik ken de details niet, maar daarom moet je ook altijd bij een aanvraag opgeven wat het doel is, voor wat voor een bedrijf het is en meer (door middel van een verklaring van de 'opdrachtgever').

Tenminste, zo was het een paar jaar geleden.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 25 jul 2013 14:51

RoeskeP schreef:
elefantino schreef:Overigens, waarom zou zo'n verklaring niet gevraagd mogen worden? Bij veel banen wordt toch ook een verklaring van goed gedrag gevraagd (althans in Nederland).
Dat geldt alleen in bepaalde sectoren. Dit is vastgelegd in de een of andere wetgeving.

Ik ken de details niet, maar daarom moet je ook altijd bij een aanvraag opgeven wat het doel is, voor wat voor een bedrijf het is en meer (door middel van een verklaring van de 'opdrachtgever').

Tenminste, zo was het een paar jaar geleden.
Ah ok, ik wist niet dat daar wetgeving over was. Ik werk sinds kort in de financiele sector en mijn nieuwe werkgever wilde zowel een verklaring goed gedrag als een BKR (Bureau Krediet Registratie) uitdraai.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 25 jul 2013 14:59

Ook Olano vindt dat hij niet verkeerd heeft gedaan:

"MADRID - De Spaanse oud-wielrenner Abraham Olano is niet langer in dienst als technisch directeur van de Ronde van Spanje. Volgens diverse Spaanse media heeft Vuelta-organisator Unipublic het sinds 2004 lopende contract met de voormalig wereldkampioen ontbonden.

Woensdag werd bekend dat de 43-jarige Olano bij een hertest van urinestalen uit de Tour van 1998 alsnog was betrapt op het gebruik van epo. Een Franse senaatscommissie presenteerde de resultaten van deze zogeheten retrocontroles. De Spanjaard reageerde verrast, omdat hij tijdens zijn carrière nooit positief werd getest. „Ik vind mezelf niet schuldig. Ik heb niet het gevoel dat ik iets illegaals heb gedaan”, aldus Olano. "

RoeskeP
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 apr 2013 08:25

RoeskeP 25 jul 2013 15:06

elefantino schreef:Ah ok, ik wist niet dat daar wetgeving over was. Ik werk sinds kort in de financiele sector en mijn nieuwe werkgever wilde zowel een verklaring goed gedrag als een BKR (Bureau Krediet Registratie) uitdraai.
Fianciele sector is (net als bijvoorbeeld beveiliging en alle overheidsinstanties) een van die sectoren waar het verplicht is. Net als (sinds kort) voor kinderopvang.

Pim

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 jul 2013 15:07

even muggenziften:
Het is geen verklaring van goed gedraag (maar zo is die in de volksmond wel bekend).
Officieel is het een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en die kan bij de gemeete worden aangevraagd. Mijn werkgever (ook financiele sector) vroeg er ook om. Als er rare dingen in tevoren zouden komen dan ging mijn aanstelling niet door. Ik wist dit ook vooraf ik mijn oude werkgever opzegde en aan een nieuwe baan begon.
Live fast; die young. mijn blog

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 25 jul 2013 15:17

kxlight schreef:Ook Olano vindt dat hij niet verkeerd heeft gedaan:

"MADRID - De Spaanse oud-wielrenner Abraham Olano is niet langer in dienst als technisch directeur van de Ronde van Spanje. Volgens diverse Spaanse media heeft Vuelta-organisator Unipublic het sinds 2004 lopende contract met de voormalig wereldkampioen ontbonden.

Woensdag werd bekend dat de 43-jarige Olano bij een hertest van urinestalen uit de Tour van 1998 alsnog was betrapt op het gebruik van epo. Een Franse senaatscommissie presenteerde de resultaten van deze zogeheten retrocontroles. De Spanjaard reageerde verrast, omdat hij tijdens zijn carrière nooit positief werd getest. „Ik vind mezelf niet schuldig. Ik heb niet het gevoel dat ik iets illegaals heb gedaan”, aldus Olano. "
Misschien kan iemand Olano even uitleggen dat "niet positief" niet hetzelfde is als "niet gebruikt".

Dit is dus precies waar het om gaat. Een oud-renner die doping heeft gebruikt, maar niet vindt dat hij iets verkeerds heeft gedaan, en tot voor kort een rol in de wielerwereld speelde. Dan weet je dus gelijk hoe hij tegenwoordig handelt wat dopinggebruik in de wielersport betreft. Wegwezen, wat mij betreft. Met dit soort types zal het nooit wat worden met een schone sport.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 25 jul 2013 15:23

Vayer maakt gehakt van Froome, Quintana en Rui Costa....

http://www.lemonde.fr/sport/article/201 ... _3242.html

Froome 446Watt op Ax-3
Quintana 444 Watt op Annecy Semnoz
Rui Costa 429 Watt op Croix Fry

Over de tijdrit van Froome:
"En 1999, la salle de presse applaudit. En 2013, elle rit".
In 1999 (Armstrong), applaudiseerde de perskamer. In 2013 werd er gelachen. Ja, die uitspraak typeert het wel.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 25 jul 2013 15:39

t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2013 16:00

Ze konden niet anders toch? Had ie half jaar geleden maar de waarheid moeten spreken. Who's next?
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 25 jul 2013 16:01

daniel1975 schreef:Ze konden niet anders toch? Had ie half jaar geleden maar de waarheid moeten spreken. Who's next?
Jij hebt echt iets tegen ED hè? :twisted:
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2013 16:17

Nee, was niet specifiek naar ED. Maar naar alle renners die in die periode gefietst hebben en hun mond houden. Ik ben tegen straffen na zo'n lange tijd, maar wel voor openheid om de sport vooruit te helpen.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 25 jul 2013 16:20

daniel1975 schreef:Ik ben tegen straffen na zo'n lange tijd, maar wel voor openheid om de sport vooruit te helpen.
Precies.

Plaats reactie