Canyon
-
- Forum-lid
Ik heb de VCLS 2.0 zitten in mijn Ultimate CF SL.
Dat dacht ik ook, maar dat was niet de vraag.....
Maar als ik mijn ervaring nu toch geef. Het grootste verschil met mijn 'standaard' aluminium zadelpen is dat deze een stuk meer comfort bied. In het begin is het even wennen want dan is het net alsof je met een lekke band rijd, maar je went er snel aan.
Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.
Maar als ik mijn ervaring nu toch geef. Het grootste verschil met mijn 'standaard' aluminium zadelpen is dat deze een stuk meer comfort bied. In het begin is het even wennen want dan is het net alsof je met een lekke band rijd, maar je went er snel aan.
Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.
-
- Forum-lid
Ik heb de gewone zadelpen in mij SL zitten. Wel tevreden maar het zadel verschuift erg vaak. De zadelklem lijkt niet helemaal top te zijn. Iemand daar ervaringen mee?
-
- Forum-lid
Dat had ik ook door, maar idd niet de vraag. En met de zoekfunctie kom je een heel eind.... Ik heb in dit topic mijn ervaringen al eens gemeld met de pen. Mijn ervaringen zijn nog steeds hetzelfde.
'Over de VCLS 2.0 zadelpen, geen idee of het een groot verschil is tegenover een andere carbon zadelpen in een carbon frame, het enige waarmee ik kan vergelijken is een alu racefiets met een alu zadelpen en tegenover deze fiets is het comfort veel beter.'
' Ik heb ook de VCLS 2.0 zadelpen en in combinatie met de fiets, zorgt dit ervoor dat oneffenheden op het wegdek uitstekend weggefilterd worden in vergelijking met mijn vorige aluminium fiets. De fiets is ook lekker stijf, je voelt niks van flex en krijgt de indruk dat al je power naar de wielen gaat.'
'Over de VCLS 2.0 zadelpen, geen idee of het een groot verschil is tegenover een andere carbon zadelpen in een carbon frame, het enige waarmee ik kan vergelijken is een alu racefiets met een alu zadelpen en tegenover deze fiets is het comfort veel beter.'
' Ik heb ook de VCLS 2.0 zadelpen en in combinatie met de fiets, zorgt dit ervoor dat oneffenheden op het wegdek uitstekend weggefilterd worden in vergelijking met mijn vorige aluminium fiets. De fiets is ook lekker stijf, je voelt niks van flex en krijgt de indruk dat al je power naar de wielen gaat.'
-
- Forum-lid
Daar heb ik geen last van.mouse schreef:Bedankt voor de info. Geeft het niet een wiegend gevoel bij fors klimmen?
Sidenote: ik weeg wel maar 67 kg, mss dat dat bij een hogere belasting wel is.
-
- Forum-lid
Zitten de 2 borgplaatjes (dus met de bolle zijde naar beneden),goed om gemonteerd?Frankfiets schreef:Ik heb de gewone zadelpen in mij SL zitten. Wel tevreden maar het zadel verschuift erg vaak. De zadelklem lijkt niet helemaal top te zijn. Iemand daar ervaringen mee?
Als dit andersom gemonteerd is (met de platte zijde naar beneden), klemmen de 2 bouten niet goed.Daardoor schuift de zadel naar achteren.Dit geldt natuurlijk alleen voor de Vcls 1.
Mijn ervaring is zeer goed.Ietsje lichter zou wel wenselijk zijn.
-
- Forum-lid
XXX
Laatst gewijzigd door Der Schlucht op 11 jan 2015 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had dat probleem met mijn Canyon MTB, het zadel verschoof steeds naar achteren waardoor hij lichtelijk achterover kwam te staan.Frankfiets schreef:Ik heb de gewone zadelpen in mij SL zitten. Wel tevreden maar het zadel verschuift erg vaak. De zadelklem lijkt niet helemaal top te zijn. Iemand daar ervaringen mee?
Een tip die mijn lokale FM gaf is om de 2 borgplaatjes waar de zadelbrug in geklemd zit iets op te ruwen met schuurpapier. Dat hielp enigszins. Uiteindelijk heb ik een andere zadelpen gemonteerd met een grotere setback en het probleem was opgelost.
-
- Forum-lid
Heeft er iemand een rotor 3d+ reeds in de canyon geplaatst? Ik bezit nl de ultimate cfsl 9.0 met ultegra pressfit bb. Wat dien ik te vervangen om deze crank passend te krijgen en wat zijn de schakelervaring van ultrgra ism q rings... Ik weet dat de as van de rotor groter ls dus wss bb vervangen sowieso?