Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 25 jul 2013 16:20

Waarom hebben ze eigenlijk alleen 1998 opnieuw getest?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 25 jul 2013 16:23

Wel grappig dat Blijlevens de epo helemaal op 'eigen houtje' heeft geregeld en toegediend, terwijl de ploegdoktor van TVM in de tour van 1998 rondreed met 104 ampullen epo. De organisatie van die wielerploegen was toen niet erg efficient...

:mrgreen:

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 25 jul 2013 16:24

sjoerdth schreef:Waarom hebben ze eigenlijk alleen 1998 opnieuw getest?
dacht dat het om 1998 en 1999 ging. Vanaf 2000/01 is de epotest ingevoerd en werd er dus getest.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 25 jul 2013 16:29

kxlight schreef:Wel grappig dat Blijlevens de epo helemaal op 'eigen houtje' heeft geregeld en toegediend, terwijl de ploegdoktor van TVM in de tour van 1998 rondreed met 104 ampullen epo. De organisatie van die wielerploegen was toen niet erg efficient...

:mrgreen:
Dat was allemaal voor eigen gebruik en alleen maar zodat hij niet in slaap zou vallen tijdens het autorijden! ;)

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 25 jul 2013 16:49

Met al die verklaringen zoals van Jalabert en Olano die niet echt inzien iets verkeerd te hebben gedaan, stijgt mijn respect voor bv David Millar en Thomas Dekker.
Zij geven wel aan iets verkeerd te hebben gedaan en hebben gebroken met dat verleden.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 25 jul 2013 17:15

kxlight schreef:Wel grappig dat Blijlevens de epo helemaal op 'eigen houtje' heeft geregeld en toegediend, terwijl de ploegdoktor van TVM in de tour van 1998 rondreed met 104 ampullen epo. De organisatie van die wielerploegen was toen niet erg efficient...

:mrgreen:
Dat is dan wat mij betreft weer een bevestiging dat het goed is dat Blijlevens exit is. Niet omdat ie toen doping heeft gebruikt (dat deden ze allemaal), maar omdat ie 6 maanden geleden erover heeft gelogen om maar ploegleider te kunnen worden, en nu weer liegt (ik deed het helemaal op eigen houtje)... het komt gewoon nooit goed met zo iemand. Het is duidelijk dat hij nog steeds bereid is de boel te bedriegen voor het eigen gewin... :cry:

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 25 jul 2013 17:16

Hopla: Belkin ontlslaat Blijlevens

Bron: Telegraaf

Wielerploeg Belkin heeft ploegleider Jeroen Blijlevens ontslagen. De voormalig wielrenner kwam voor op een lijst met dopinggevallen uit de Tour de France van 1998 die woensdag naar buiten kwam. Blijlevens heeft nu bekend dat hij tijdens zijn actieve carrière doping heeft gebruikt.

Begin dit jaar liet Belkin net als de andere twee Nederlandse WorldTour-ploegen en de KNWU al hun werknemers een verklaring van goed gedrag ondertekenen. Daarin onderschreven zij nooit met doping in aanraking te zijn geweest.

Bij een bekentenis over een overtreding die dateerde van voor 2008 werd een schorsing van een halfjaar en een geldboete opgelegd. Renners die ontkenden op de verklaring, maar van wie later alsnog bekend wordt dat ze verboden middelen hebben gebruikt, worden ontslagen en mogen niet meer voor een Nederlandse ploeg werken.

"Ik heb toen de keuze gemaakt om vier vragen met 'nee' te beantwoorden. Ik heb hiervoor gekozen omdat je enerzijds niet graag toegeeft en anderzijds de afweging maakt wat de consequenties zijn om een half jaar niet te werken”, zegt Blijlevens in een uitgebreide verklaring.

Ja, dus doelbewust gelogen en je wist wat er kon gebeuren als het wel uit zou komen. Je had de kans maar nam nogmaals het risico.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 jul 2013 17:32

Ach f$cking hypocrieten bij Belkin, komt niet echt als een verrassing dat hij gebruikt heeft. Erik Dekker laten ze gewoon stilletjes zitten, het is alleen maar om de publieke opinie te doen. :roll:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 25 jul 2013 17:40

amclassic-fan schreef:Ach f$cking hypocrieten bij Belkin, komt niet echt als een verrassing dat hij gebruikt heeft. Erik Dekker laten ze gewoon stilletjes zitten, het is alleen maar om de publieke opinie te doen. :roll:
Het probleem is, denk ik, dat zolang Erik Dekker glashard ontkent en er geen positieve test is, ze geen grond hebben om 'm te ontslaan. Hoe onrechtvaardig dat tegenover Boogerd, Nelissen of Blijlevens (en al die anderen) het ook is.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 25 jul 2013 17:41

amclassic-fan schreef:Ach f$cking hypocrieten bij Belkin, komt niet echt als een verrassing dat hij gebruikt heeft. Erik Dekker laten ze gewoon stilletjes zitten, het is alleen maar om de publieke opinie te doen. :roll:
Tja. Over hypocriet gesproken. Wat over dat retro 1998 onderzoek? Dat moet ook alleen maar aangeven dat 'men goed bezig is'. Alsof dat het huidige wielrennen beter maakt. Ik betwijfel het.

Bottom line is dat Blijlevens had kunnen praten en dat volgens zijn eigen quote niet gedaan heeft. Zo ook wellicht Erik Dekker. Als Belkin dus echt de bezem erdoor willen halen gaan ze nu eens met Dekker praten.

Het blijven pionnen die je pakt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 25 jul 2013 17:54

Is het niet hypocriet dat de UCI zegt geen actie meer te ondernemen tegen deze dopinggevallen en dat ze wel keihard heeft gevochten om LA meer dan 10 jaar na datum te kruisigen?
Waarom niet dezelfde regel voor alle renners dan? Of nu eenmaal gewoon accepteren dat er in die tijd veel doping werd genomen en dat LA de beste doper was?
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 25 jul 2013 17:54

zorroi schreef:
amclassic-fan schreef:Ach f$cking hypocrieten bij Belkin, komt niet echt als een verrassing dat hij gebruikt heeft. Erik Dekker laten ze gewoon stilletjes zitten, het is alleen maar om de publieke opinie te doen. :roll:
Tja. Over hypocriet gesproken. Wat over dat retro 1998 onderzoek? Dat moet ook alleen maar aangeven dat 'men goed bezig is'. Alsof dat het huidige wielrennen beter maakt. Ik betwijfel het.

Bottom line is dat Blijlevens had kunnen praten en dat volgens zijn eigen quote niet gedaan heeft. Zo ook wellicht Erik Dekker. Als Belkin dus echt de bezem erdoor willen halen gaan ze nu eens met Dekker praten.

Het blijven pionnen die je pakt.
Probleem is m.i. dat dit soort mensen (Blijlevens, Dekker) nog steeds bereid is om te liegen over zaken m.b.t. dopinggebruik. Als de wielersport echt schoon wil worden, moet het afgelopen zijn met de eeuwige leugens. Dat is wat mij betreft het nut van dit onderzoek. Verder zal het me worst wezen wie wel of niet gebruikt heeft. In de periode 1993-2008 pakte vrijwel iedereen EPO of bloeddoping, dus daar is verder weinig spannends meer aan.

Plaats reactie