Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 jul 2009 18:35

Garate redt de meubelen voor Rabo!
Live fast; die young. mijn blog

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 25 jul 2009 18:39

rob74 schreef:Garate redt de meubelen voor Rabo!


En hoe, wat een mooie overwinning!

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 25 jul 2009 18:45

@Zweef: Ik denk dat die ouwe beter naar boven kon dan dat ze ged8 hadden!

Goeie prestatie om 3e te worden na 3 jaar weg geweest te zijn...
Vertrouwen is goed, controle is beter.

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 25 jul 2009 18:48

Tornado Tom schreef:@Zweef: Ik denk dat die ouwe beter naar boven kon dan dat ze ged8 hadden!

Goeie prestatie om 3e te worden na 3 jaar weg geweest te zijn...
Ach ja, wil niks aan de prestatie van LA afdoen, maar het was zo overduidelijk dat ze bij Contador hadden ingetoeterd dat hij moest dimmen, en dat doet die sukkel dan ook braaf. Al dat tactische gedoe de hele tijd, knallen met die bak!
You should see me go downhill...

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 25 jul 2009 18:54

Ik snap niet dat Contador niet demareerde toen hij alleen met Andy weg was. Daar zou Armstrong helemaal geen last van hebben en dan had hij gewoon de rit kunnen winnen. Ik denk overigens ook dat Contador sowieso wel had kunnen demareren want Armstrong was vandaag minstens zo sterk als Frank en Millar. Maar Contador zal wel niet twee keer in één tour een teamgenoot van het podium willen rijden en wilde dus het risico niet nemen.

Ik ben overigens wel van mening dat het goed is om je teamgenoot een podium plaats te gunnen. Die teamgenoten werken over het algemeen keihard om jouw in het geel te zetten en te houden, dus dan mag je ook wel wat terug geven als één van die teamgenoten op het podium kan komen.
Cervélo & Cannondale

erikvandermaat
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2009 01:25
Contact

erikvandermaat 25 jul 2009 19:03

Jeroenr schreef: Ik ben overigens wel van mening dat het goed is om je teamgenoot een podium plaats te gunnen. Die teamgenoten werken over het algemeen keihard om jouw in het geel te zetten en te houden, dus dan mag je ook wel wat terug geven als één van die teamgenoten op het podium kan komen.


Ja, ik ben het er mee eens dat je je treamgenoten ook wat mag gunnen. Alleen hebben de overige ploegen geen 3 kapiteinen aan boord. Iets wat ze bij Astana wel hebben.

Contador had vandaag gewoon door moeten zetten. Dan had hij zich toch wel enigszins onsterfelijk gemaakt: en winst op de Ventoux, en overduidelijk winnaar van de Tour EN bruyneel zijn k*nt laten likken.
Ook ik ben gek van fietsen: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 589
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 25 jul 2009 19:03

Weet iemand hoe lang de winnaar over de beklimming van de Ventoux heeft gedaan?

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 25 jul 2009 19:08

Ik heb enkel de groep van Contador geklokt. Ik heb de 'startijn' in Bedoin daarbij niet helemaal goed gezien, dus er zit een kleine marge in. Maar ze deden er 1 uur 2 min over.

Erik: voor wat betreft andere ploegen ben ik het volledig met je eens. Normaliter heb je geen twee personen in één ploeg die op het podium kunnen komen, dus dan speelt dit 'probleem' helemaal niet en kan de kopman gewoon altijd knallen.
Cervélo & Cannondale

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 25 jul 2009 19:42

Al met al vind ik het schandalig hoe Astana met (waarschijnlijk) de beste renner aller tijden omgaat. De man mag niets zelf doen, mag alleen orders opvolgen. Hij is ondanks zijn staat van dienst NOOIT vanaf het begin de kopman. Hij moet in elke grote ronde een interne strijd voeren. Het is duidelijk dat Bruyneel Contador al tijden probeert weg te pesten... Vreselijk. Het is ook duidelijk dat het Astana als merk ook allemaal geen reet kan schelen. Van mij mag Astana verdwijnen van de aardbodem. Oke, beetje hard gezegd, maar ze leggen de boel tactisch altijd vast. De methode Bruyneel is erg effectief gebleken in het verleden, maar is tegens garantie voor het lamleggen van koersen.

De keerzijde daarvan: Rabobank wint een rit!! Geweldig. Een etappe winnen is gewoon erg goed. Rabo heeft een aantal superjaren achter de rug. Maar dit jaar. 17e In het ploegenklassement. Zo slecht heeft de Rabobank er letterlijk nog nooit voorgestaan.

En Posthuma die toch wel in vorm lijkt te zijn !?! Toch niet gezien de hele Tour..

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 jul 2009 20:14

Ach ja, ik moet ook gewoon doen wat mijn baas zegt, daar wordt ik voor betaald.
De eindoverwinning was al binnen dus hoefde Contador alleen maar Andy Schleck te volgen

erikvandermaat
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2009 01:25
Contact

erikvandermaat 25 jul 2009 20:33

ponsteen schreef:Al met al vind ik het schandalig hoe Astana met (waarschijnlijk) de beste renner aller tijden omgaat. De man mag niets zelf doen, mag alleen orders opvolgen. Hij is ondanks zijn staat van dienst NOOIT vanaf het begin de kopman. Hij moet in elke grote ronde een interne strijd voeren. Het is duidelijk dat Bruyneel Contador al tijden probeert weg te pesten... Vreselijk. Het is ook duidelijk dat het Astana als merk ook allemaal geen reet kan schelen. Van mij mag Astana verdwijnen van de aardbodem. Oke, beetje hard gezegd, maar ze leggen de boel tactisch altijd vast. De methode Bruyneel is erg effectief gebleken in het verleden, maar is tegens garantie voor het lamleggen van koersen.


Hij is nu duidelijk de sterkste. Alleen jammer dat hij niet een grotere bek heeft. Ik had toch verwacht dat hij vandaag de rug naar Amrstrong en Bruyneel zou keren, en hier zijn Tour mooi zou afsluiten. Dan hadden we nog even kunnen lachen in het kamp Astana.
theo v schreef: Ach ja, ik moet ook gewoon doen wat mijn baas zegt, daar wordt ik voor betaald.
Als mijn baas met rare voorstellen komt, vraag ik toch wel even aan hem of hij wel goed snik is.
Ook ik ben gek van fietsen: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 26 jul 2009 02:03

ponsteen schreef:Al met al vind ik het schandalig hoe Astana met (waarschijnlijk) de beste renner aller tijden omgaat. De man mag niets zelf doen, mag alleen orders opvolgen. Hij is ondanks zijn staat van dienst NOOIT vanaf het begin de kopman. Hij moet in elke grote ronde een interne strijd voeren. Het is duidelijk dat Bruyneel Contador al tijden probeert weg te pesten... Vreselijk. Het is ook duidelijk dat het Astana als merk ook allemaal geen reet kan schelen. Van mij mag Astana verdwijnen van de aardbodem. Oke, beetje hard gezegd, maar ze leggen de boel tactisch altijd vast. De methode Bruyneel is erg effectief gebleken in het verleden, maar is tegens garantie voor het lamleggen van koersen.


+1

Contador wordt gewoon als knecht voor die oude gek ingezet. En dan twittert die bejaarde hem ook nog op negatieve wijze de lucht in.
Bruyneel en Armstrong moeten maar heeeeeeel snel hun eigen teampje beginnen, kan Lance weer de kapitein uithangen....
Zou Contador niet weggekocht kunnen worden door Rabo? Kunnen Geesink, Menchov en Garate mooi voor hem knechten en heeft Freire er ook weer een maatje bij...
Of heeft Contador nog een lopend contract bij Astana, en moet ie dan volgend jaar in de gele trui voor Aleksandr Vinokoerov knechten?

Plaats reactie