Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

flateric
Forum-lid

flateric 11 jul 2010 20:04

Geer schreef:
Flat Eric schreef:TD gaat inderdaad regelmatig met Dirk (Bellemakers) fietsen. Ik ga zelf regelmatig fietsen met vrienden van Dirk en heb jaren bij hem om de hoek gewoond. TD heeft hem de laatste tijd (voor het NK) ook vaak geholpen door voor hem op de brommer te rijden. Heb hem deze week nog gezien bij het criterium in Luyksgestel en hij zag er al redelijk in vorm uit. Hij fietst iig weer zeer regelmatig, de vraag is of hij wederom een team kan vinden wat met hem in zee wil...

Waarom zou TD in godsnaam geen team kunnen vinden, ze zullen voor 'm in de rij staan. Kijk naar Basso, Ricco....

En misschien kan ie ook nog wel terug naar Lotto, ik sluit het echt niet uit!

TD heeft naar mijn weten nog steeds contacten in Italië, waar er ook zeker mensen zijn die graag geld stoppen in een succesvol talent. Maar was dit ook niet de reden dat TD de fout in is gegaan? Geld, leuke auto, mooi optrekje in zonnige streken. Nederig worden en opnieuw beginnen bij een ploeg waar hard gewerkt moet worden lijkt mij een betere optie om geloofwaardig terug te keren in het peleton.

jappiex
Forum-lid

jappiex 11 jul 2010 22:03

Idd, wat mij betreft zou Thomas zou er goed aan doen weer te beginnen op een alu batavus van Vacansoleil.

tourist
Forum-lid

tourist 12 jul 2010 03:17

Alu Batavus??? Er is geen enkele protour of continentale ploeg die nog op een alu kader rijdt. Enige uitzonderingen in Parijs Roubaix daar gelaten. En wat betreft Thomas Dekker; Als hij zijn straf heeft uitgezeten zou ik hem graag zien terugkeren in het profpeloton evenals Stephan Schumacher trouwens...

skimons
Forum-lid

skimons 12 jul 2010 11:26

jappiex schreef:Idd, wat mij betreft zou Thomas zou er goed aan doen weer te beginnen op een alu batavus van Vacansoleil.

dat zijn frames van LaPierre. ook onderdeel van Accell (net als Batavus)

bmiller
Forum-lid

bmiller 12 jul 2010 12:37

Thomas zal toch wel in Italië starten denk ik. Daar hebben ze veel minder moeite met (hopelijk) ex doping zondaars. Net als Ricco dan gewoon presteren.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

pipootje
Forum-lid

pipootje 12 jul 2010 13:28

BMiller schreef:Thomas zal toch wel in Italië starten denk ik. Daar hebben ze veel minder moeite met (hopelijk) ex doping zondaars. Net als Ricco dan gewoon presteren.

Soms denk ik dat die Italianen beter met zondigen omgaan dan wij calvinisten. In ieder geval zouden wij wel wat meer coulant kunnen zijn voor de sporters en misschien wat minder voor de BoBo's van het kaliber Blatter en van Praag c.q. de equivalenten daarvan in de wielersport.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 jul 2010 13:39

"pipootje", daar zou je een historische bespiegeling over aflaten op los kunnen laten. Dat de Italianen er "beter" mee omgaan dekt denk ik de lading niet want zowel de Italiaanse als de Nederlandse (of zo je wil de katholieke en de protestante) manier om hiermee om te gaan heeft hypocriete kanten. Het is zoeken naar een middenweg.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lior63
Forum-lid

lior63 13 jul 2010 10:04

Terugkomen na doping kan wel. zie b.v. Vino en Basso.
Het probleem van TD is niet alleen de doping, maar ook zijn gedrag.
Vino en Basso hadden al een grote carriere en zijn ook na hun schorsing goed teruggekomen. De carriere van TD staat niet in verhouding tot zijn arrogante en aanmatigende gedrag.......een flink aantal treedjes lager en dan als 'fatsoenlijke' wielrenner terugkomen lijkt mij wel zo'n beetje zijn enige route terug naar respect van het pelototn en het publiek.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 13 jul 2010 10:43

lior63 schreef:Terugkomen na doping kan wel. zie b.v. Vino en Basso.
Het probleem van TD is niet alleen de doping, maar ook zijn gedrag.
Vino en Basso hadden al een grote carriere en zijn ook na hun schorsing goed teruggekomen. De carriere van TD staat niet in verhouding tot zijn arrogante en aanmatigende gedrag.......een flink aantal treedjes lager en dan als 'fatsoenlijke' wielrenner terugkomen lijkt mij wel zo'n beetje zijn enige route terug naar respect van het pelototn en het publiek.

Ik denk dat het verschil met Vinokourov is dat hij bij Astana kan rijden. Deze ploeg wordt gesponsord door zijn eigen land en zij willen hem erbij hebben.

Het verschil met Basso is dat hij (als ik het goed heb) niet positief getetst heeft, maar aangegeven heeft dat hij met die verdachte arts aan de haal is gegaan.

In het algemeen zie je de fraudeurs bij een kleine ploeg aanhaken. Met superuitslagen kan de commercie het winnen van de ethiek en kan hij misschien weer bij een wat groter team rijden.

Voor mij hoeft het niet. De Tour is nu heel leuk. Hebben we Thomas helemaal niet voor nodig. Als Vinokourov er niet bij was, was hij ook heel leuk. Ik blijf er bij, als je gepakt bent, ga je je boterham maar lekker op een andere manier verdienen. Het wielrennen heeft deze mannen niet nodig.

otje2
Forum-lid

otje2 29 jul 2010 13:23

NIEUWS: http://www.cyclingnews.com/features/tho ... redemption

Interview met Thomas. Kortom: toegeven langer gebruik, slechte moraal en 'air'. Maar hij is serieus bezig met z'n comeback...

eelcoz

eelcoz 29 jul 2010 13:34

Otje 2 schreef:NIEUWS: http://www.cyclingnews.com/features/tho ... redemption

Interview met Thomas. Kortom: toegeven langer gebruik, slechte moraal en 'air'. Maar hij is serieus bezig met z'n comeback...

Het gebruik zou dus eind 2007 begonnen zijn. Ik herinner me dat hij in de Tour van 2007 erg sterk bergop reed. Eerlijk gezegd geloof ik de meeste renners niet die beweren hun overwinningen clean te hebben behaald, en daarna, toen het wat minder ging, hun toevlucht tot doping hebben gezocht. Dat is het standaardverhaal dat de meeste gepakten ophangen (ik herinner me sowieso Rooks, dat was echt lachwekkend).

geer
Forum-lid

geer 29 jul 2010 13:45

Juist het feit dat Thomas gepakt is, geeft aan hoe amateuristisch hij er mee om ging. Dat lijkt dus wel op een noodgreep. Wanneer hij er al heel lang structureel mee bezig geweest zou zijn, hadden de maskerende maatregelen er beter voor moeten zorgen dat er nooit sporen van EPO gevonden zouden kunnen worden.

Maar of dat waar is, dat weten we niet, want volgens die theorie worden juist die renner dan weer niet betrapt. #ingewikkelddiedoping

Plaats reactie