Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

rvane
Forum-lid

rvane 28 aug 2008 15:23

Soffatti schreef:Heeft er iemand de RED BULL X-LITE Cross AL-2000? De cyclocross/veldrijfiets van Red Bull.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met deze fiets.

Ik ook!

Dus even omhoog dit topic.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

dehulk
Forum-lid

dehulk 28 aug 2008 23:00

gerbenke schreef:Hai RB`ers!

Sinds 2 weken heb ik last van een (enorm irritant!) "tikje" in mijn fiets. Het lijkt bij het Bracket te zitten. Wat ik al heb gedemonteerd en ingevet:

- Bracket
- Crank
- Stuur / Stuurpen
- Pedalen

Het tikje lijkt bij het bracket te zitten en te worden versterkt door de onderbuis. Het is zowel als ik sta als zit, en wordt erger als ik meer vermogen lever.

Heeft er iemand een idee waar het nog meer in kan zitten?

Kan waarschijnlijk uit je acherwiel komen , body goed invetten helpt vaak

marz
Forum-lid

marz 28 aug 2008 23:04

Het is niet toevallig de kabel van je achterderrie....die tegen je onderbuis komt?
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

r.hilferink
Forum-lid

Gebruikersavatar r.hilferink 28 aug 2008 23:15

Ik heb ook last gehad van een tik in mijn Red Bull. Heb ook van alles bekeken en dacht ook dat het van de crank vandaan kwam.

Bleek echter gewoon van de zadelpen te komen! Opnieuw invetten en weg was de tik....
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

gerbenke
Forum-lid

gerbenke 29 aug 2008 17:12

Thx voor de tips mannen!

Het is eindelijk opgelost! Na bijna alles los gehaalt te hebben en weer in te vetten was het nog niet weg. De laatste handelingen waren: Spaaknippels en snelspanners ingevet en de voorderr. los en ingevet..

één van die drie handelingen hebben me verlost van het verschrikkelijke irritante tikje!!

Thx!!

erwin.oosterbeek
Forum-lid

erwin.oosterbeek 12 sep 2008 12:36

Ik ben op zoek naar de crosser. Zodoende m'n oog laten vallen op de X-lite Cross AL-3000 SL. Weet iemand of op deze fietsen levertijd zit of kun je hem gewoon uit de winkel meenemen naar huis?
De jacht is mooier dan de vangst!

lennaert
Forum-lid

lennaert 12 sep 2008 12:58

Ik heb ook gedacht aan een red bull X-lite, maar eerst even gemaild. Er blijkt een levertijd van 7 (!!) weken te zitten op die fietsen. Daarop heb ik bij mijn locale fm een veel mooiere stevens prestige gekocht.

marz
Forum-lid

marz 12 sep 2008 13:03

Of hij mooier is zal ik in het midden laten.
Maar qua stijfheid en geometrie is het een heel andere fiets.
Het is maar waarvoor je gaat.
En 7 weken is een standaard, vaak heb je hem eerder dan die 7 weken.

@erwin.oosterbeek, een fiets bij Rose zal je niet mee krijgen direct. Alleen met de uitverkoop als jou fiets er toevallig tussenstaat.
Wanneer je een nieuwe koopt zit er een levertijd op.

mongoose
Forum-lid

mongoose 12 sep 2008 13:17

lennaert schreef:Ik heb ook gedacht aan een red bull X-lite, maar eerst even gemaild. Er blijkt een levertijd van 7 (!!) weken te zitten op die fietsen.
Ik had mijn Red Bull in 8 dagen. Hangt af van de beschikbaarheid van de kaders.

erwin.oosterbeek
Forum-lid

erwin.oosterbeek 12 sep 2008 16:35

Mongoose schreef:
lennaert schreef:Ik heb ook gedacht aan een red bull X-lite, maar eerst even gemaild. Er blijkt een levertijd van 7 (!!) weken te zitten op die fietsen.

7 weken is een slag om de arm waarschijnlijk. Krijg je je fiets opgestuurd of moet je hem afhalen?
De jacht is mooier dan de vangst!

sluit
Forum-lid

sluit 12 sep 2008 16:43

Erwin.Oosterbeek schreef:
Mongoose schreef:

7 weken is een slag om de arm waarschijnlijk. Krijg je je fiets opgestuurd of moet je hem afhalen?

Dat kan je zelf bepalen. Maar ik vind dat je je nieuwe liefde gewoon op moet gaan halen. Fietsen zijn niet gemaakt om met de post te gaan.

Verder zal die levertijd binnenkort een stuk korter zijn. Rose bouwt een nieuw service-gebouw. Meer ruimte en meer mechaniekers.

marz
Forum-lid

marz 12 sep 2008 16:46

Wachttijden gaat meer over de beschikbaarheid van de kaders en vorken, mechaniekers hebben ze voldoende.

Plaats reactie