Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 25 mar 2010 10:09

Ik heb onlangs, via Marktplaats, een Cube Agree Pro Race aangeschaft. Deze matzwarte fiets is uit 2008 en heeft een Ultegra dubbel crankstel en Citec 3000R wielen. Ik begreep dat destijds een speciaal actiemodel was oid. Vandaar dus die wielen. Van een racefietsdeskundige begreep ik dat het erg goede wielen zijn, zeker vergeleken met wat er meestal op dit soort fietsen zit (Aksiums/Vista's etc). Ik heb ook wel gekeken naar een mooie tweedehands Cannondale of Italiaan (Wilier/Pinarello/Colnago etc) maar deze bieden niet de prijs/kwaliteit van een Cube. Ik zal binnenkort eens een foto (proberen te) posten.
De enige aanpassing die ik aan de fiets ga doen is een compact crankstel. Ik heb wat in Limburg gefietst en twijfel erg of ik de 150 km van Limburgs Mooiste doorkom op een dubbel. Maar dats is weer een ander punt. Ik ben in ieder geval erg content met deze prachtige fiets.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 25 mar 2010 11:16

alexandertcr schreef:Was vorige week even bij m'n fm! Was inderdaad moeilijk te zeggen hoe lang de levertijd was... Hij vertelde me dat er veel word weggezet naar Engeland. Waar Cube op het moment helemaal hot schijnt te zijn. Onze Westerburen schijnen dus een beetje te worden voorgetrokken... Heb afgelopen week m'n Cube Agree Pro GTC besteld bij IZIBIKE. Word vrijdag geleverd. Heb nu ook Cube Agree GTC uit 2007. Hoor goede verhalen over het nieuwe model! Zodra deze binnen is zal ik hier een foto posten!


One Way Bike is importeur/verdeler van Cube in zowel Nederland als de UK. Dat de UK bij de verdeling zou worden voorgetrokken is onzin. Er zitten daar echter wel een aantal grote jongens (zoals Chain Reaction Cycles) die enorm veel pre-orderen aan het begin van het seizoen. Dan hebben ze inderdaad voorrang bij uitleveren.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

siebe
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:11

siebe 25 mar 2010 19:55

hoop dat er niet een al te lange wachttijd op de fiets zit.
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!

pieter1209
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:41

pieter1209 26 mar 2010 01:37

Agree compact SL is eindelijk binnen!

Afbeelding

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 26 mar 2010 15:01

Ik zie niet zo heel veel verschil tussen de Agree SL en de Pro. Ok, een Ultegra crankstel ipv de FSA, andere stuurpen en stuur. De Syntace stuurpen en stuur zaten voorheen wel op de PRO-versie. Lijkt wel of de oudere PRO (2008) nu de SL is en de huidige PRO wat meer "uitgekleed" is tov een paar jaar geleden. @Pieter, mooie foto nu :-)

siebe
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:11

siebe 26 mar 2010 17:25

hoe lang heb jij op je fiets gewacht?
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 26 mar 2010 18:09

Walliebal schreef:Ik zie niet zo heel veel verschil tussen de Agree SL en de Pro. Ok, een Ultegra crankstel ipv de FSA, andere stuurpen en stuur. De Syntace stuurpen en stuur zaten voorheen wel op de PRO-versie. Lijkt wel of de oudere PRO (2008) nu de SL is en de huidige PRO wat meer "uitgekleed" is tov een paar jaar geleden. @Pieter, erg veel ruis in je foto's. Jammer.


Bij Cube ( maar ok bij vele anderen) zie je dat men adverteert dat de prijzen niet/weining gestegen zijn (ondanks de economie) maar wat ze niet vertellen en wel kunt zien is dat de fietsen zuiniger afgemonteerd worden. De Aerial was al een jaar of 4 min of meer hetzelfde( op een ander kleurtje en stuurlintje na) en nu is die er met Sora ipv Tiagra etc etc
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

pieter1209
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:41

pieter1209 26 mar 2010 18:53

Deze fiets is in september besteld.
Productie is 6e week van 2010 begonnen.
En sedert gisteren heb ik de fiets.

alexandertcr
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mei 2007 16:43

alexandertcr 26 mar 2010 19:54

Zoals al verteld! Vorige week bij IZIBIKE een Cube Agree GTC pro besteld! Gisterenavond bericht gekregen dat ie tussen 9 en 12 geleverd werd. 10 over 9! Daar was ie! Keurig afgemonteerd, zelfs de gratis fietscomputer netjes klaar gemaakt etc! Heb er vanmorgen een kort ritje op gemaakt en ben verbaasd! Super! Kom van een Agree GTC uit 2007 maar ze hebben grote stappen vooruit gezet! Post deze week even een foto als m'n 50mm carbon velgen er ook zijn! Helemaal blij!

appietouw
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:00

appietouw 26 mar 2010 22:24

Houd nu al een tijdje deze Cube topic in de gaten, was erg gecharmeerd van de Cube Super Litening en omdat ik over de levertijd problemen las ...


Had een Specialized Tarmac pro maar die was heel saai en groot ! had er niets mee. Heb de racefiets eigenlijk alleen voor het duurwerk en als training voor het mountainbiken.
Maar wou een flitsende bike en Cube heeft een super mooi frame met mooie af montage.

Ben donderdag naar de dealer gegaan maar ze hadden alleen een 2009 Litening staan maar wou graag de 2010 met het nieuwe frame.
Ze hebben hem vrijdag besteld en heb hem vandaag opgehaald !
Geen enkel probleem met de levertijd en alles ging super snel.

Vind hem superrrrr !! (al moet ik van mijn team maten het nodige slikken om wille het merk)
Mooie carbon Syntace spulletjes en een super Easton EC 90 SL vork.
Heb er een compact 50-34 op laten zetten in plaats van een dubbel 53-39, die had ik op de Tarmac ook maar vond ik te groot, had hem nooit op het buitenblad en kwam met klimmetjes toch wel wat te kort.
De zit is wat korter en dieper maar het zit lekker en voel dat ik meer controle heb.
Kan niet wachten om de weg op te gaan, ben er helemaal blij mee !

Afbeelding

Maar hoe hou ik hem schoon !! hahahaha

siebe
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:11

siebe 27 mar 2010 01:00

nice
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 mar 2010 10:10

Mooie lightning! Gisteren ook op gereden.

Met de kerst hier nog een paar posts gedaan omtrent de lightning. Was toen een 2009 60cm zeer leuk geprijsd. Maar ik twijfelde zo over de maat dat ik het niet heb gedaan.

Gisteren op een 58cm gereden en dat is gewoon mijn maat. Voelt lekker aan, zit was meteen vrij natuurlijk. Even wat op een rijtje zetten qua onderdelen en dan maak ik in de loop van mei een besluit of ik hem aanschaf of dat het toch even wachten word op de 2011 Elite (MTB) met nieuwe XTR.

Lastig allemaal weer :-) maar gelukkig geen vervelende keuze

Plaats reactie