Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 26 jan 2011 18:11

Hallo,

ik zie nu pas dat we een "stel je voor"pagina hebben:

Ik ben Maurice, 29 jarige Triathleet uit Breda. Ik ben van origine een Hardloper die Triathlon is gaan beoefenen (alweer bijna 12 jaar geleden). Voordat ik ben gaan studeren en op kamers gegaan ben 2002 heb ik mij hoofdzakelijk gericht op hat hardlopen van lange afstanden, halve en de hele marathon. Tijdens mijn studie is het sporten wat in een dipje gekomen, maar sinds ik ben afgestudeerd in 2006 weer volledig op de triathlon gestort. En vooral ook op de Fiets heb ik flinke sprongen gemaakt. De afgelopen zomervakanties zijn elk jaar met een groep fietsvrienden de bergen in getrokken zo hebben we de 2 jaar terug de Marmotte gedaan (op een willekeurige dag) en afgelopen zomer de Vikingtour in Noorwegen (etappekoers van 7 dagen).

Ik heb de afgelopen weken mijn nieuwe Cervelo S2 zelf opgebouwd waardoor ik regelmatig dit forum bezocht om informatie te zoeken over onderdelen.
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

elian019
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2011 14:44

elian019 01 feb 2011 18:18

Hallo allemaal

Ik ben Elian, man van 42 jaar en woon in Tolkamer.

Ben met 15 jaar begonnen met een race fiets, op woensdag +/- 60 km en weekeinde 100 a 150 km. Dit heb ik gedaan tot 2008, in dit jaar werd ik ziek en het zag erna uit dat ik nooit meer zou fietsen. Heb mijn race fiets toen verkocht en goedkope mtb aangeschaft om de dagen door te komen. Gelukkig ben ik er nog en hoop het fietsen weer op te pakken.
Ben al wat langer geregistreerd op dit forum, en heb elk topic nu ongeveer gelezen.
Hierdoor word ik gemotiveerd om weer een race fiets aan te schaffen. Als ik het topic afspraken zo zie hoef ik niet bang te zijn om alleen te fietsen.
tegen die tijd zal ik zeker een bericht plaatsen. ook het topic twitterrit volg ik op de voet.
Groetjes Elian

tijzio
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 14:30

tijzio 10 feb 2011 16:37

Hoewel al jaren in het bezit van een racefiets, kwam het er toch te weinig van. Op mijn zeventiende heb ik een fiets laten maken op maat, aangezien ik 2 meter 3 ben. Nu op mijn 35e fiets ik er nog steeds op en het afgelopen half jaar gebruik ik hem pas echt intensief. Drie jaar geleden is er geconstateerd dat ik diabetes type 1 had. Nadat ik met insuline begonnen was kon ik weer lekker gaan sporten en dat ben ik ook veel gaan doen. Dit kost uiteraard een hoop tijd en dat ging weer ten kost van mijn gezin. Een oplossing is dan om je racefiets te pakken, midden in de nacht ergens op te staan en naar je werk fietsen. In het begin 1x of 2x in de week, maar later gewoon elke dag (4x). Nu werk ik soms 1 dag in week thuis, maar dan blijven er 3 over. Enkele reis is ruim 30 km, dus je maakt al gauw wat meters. Het is echt een verademing.
Van de winter helaas een keer hard gevallen op de racefiets (een spoorwegovergang was spekglad). Toen maar een mountainbike aangeschaft met hele brede banden. Voor de winterperiode is dat toch wel erg fijn. Je voelt je toch wat zekerder op zo'n fiets. Nadeel is dat je iets langzamer gaat, maar al met al valt het me nog mee.
Eigenlijk wil ik ook een nieuwe racefiets, maar om aan een groot frame te komen is niet zo makkelijk.
Ik probeer nu het mountainbiken onder de knie te krijgen (rondje Schoorl), maar dat valt nog niet mee. Mijn benen kunnen het tempo heuvelop wel aan, maar afdalen en bochtenwerk is erg angstig en stuntelig. Kortom, de techniek kan nog stukken beter.

doompjoe
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2011 13:57
Locatie: Twente

doompjoe 16 feb 2011 14:30

Ik lees al lang op dit forum mee, maar heb me nu eindelijk eens aangemeld. :)

Ik ben inmiddels 40 (auw....) en fiets al een poos. Ben ooit ergens medio jaren 80 begonnen met een 2e hands Peugeot met spatborden en verlichting. Nadat deze eraf gesloopt waren, leek het al meer op een racefiets. Ergens begin jaren 90 wilde ik meedoen aan een 1/4 traithlon. Tijdens een ritje werd ik aangereden, ikzelf kon na een kort ziekenhuisbezoek thuiswaarts, de Peug kon naar het oudijzer. Toen een Giant racefiets gekocht, waarop ik deze 1/4 triahlon alsnog kon doen. Na enkele jaren werd deze vervangen door een Cannondale. Met deze en de daarop volgende Cannondale (weer een ongelukje, sja.....) veel kwart en halve triahlons gedaan.
Wegens een blessure gaat het lopen niet meer lekker, waardoor ik de laatste jaren vooral veel fiets. Vorig jaar zo'n 6000 km op de racer gemaakt, en zo'n 2500 op de ATB. Daarnaast heb ik m'n oude ATB 'omgebouwd' naar semi-ATB, om 's winters ook wat kilometers mee te maken in regen en/of duisternis. Met de twee stadsfietsen (één van mezelf) staat het schuurtje vol.......

Ik fiets vooral van huis uit, d.w.z. in Twente en ruime omgeving. Ik vind het heerlijk om in m'n rondje enkele heuveltjes mee te pakken. Een keer het hooggebergte in staat nog wel op m'n todolijst.

Heb inmiddels m'n volgende Cannondale in bestelling (Synapse) en hoop hier veel kilometers op te gaan maken. :p

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 16 feb 2011 14:42

Ik ben Edwin, 22 Jaar

Fiets sinds 1,5 jaar ongeveer, vooral om conditie op te bouwen en af te vallen. Vorig jaar een aantal hele gave tourtochten gedaan (met als hoogtepunt Boogie's Extreme) Het klimmen is niet mijn sterkste punt, daar ben ik toch nog iets te zwaar voor. Toch ga ik er dit jaar weer voor, met tot nu toe een inschrijving voor Limburgs Mooiste (160km zwaar)

Ook ga ik dit jaar bij een lokale wielerclub om toch wat te gaan koersen, kijken of dat wat voor mij is. Daarnaast doe ik in de winter 3x per week spinning, en sinds kort geef ik zelf spinninglessen.

Volgend jaar zomer wil ik de Marmotte gaan fietsen!

stefanvis
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

stefanvis 17 feb 2011 15:03

Hallo allemaal!

Ik ben Stefan, 23 jaar.
Heb altijd op voetbal gezeten, maar ben de verplichtingen meer dan zat. Ik wil mijn eigen tijd in gaan delen!
Uiteindelijk heb ik een aantal plussen en minnen op een rijtje gezet en blijkt het wielrennen toch echt geschikt te zijn. Vrijheid, tijd zelf indelen, de natuur bezichtigen, etc... heerlijk.

Ik heb de beslissing gisteren gemaakt, en ben nu op zoek naar een serieuze beginnersfiets. Ben bereid om er, met alles erop en eraan maximaal 900 á 1000 euro voor uit te geven. Ik heb nog geen flauw idee welke fietsen het meest geschikt zijn om mee te beginnen... kunnen jullie mij hier beter mee helpen of waar moet ik mezelf op dit forum naartoe plaatsen om hier wat meer duidelijkheid in te creeëren?

Alvast bedankt!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 17 feb 2011 16:38

@Stefanvis: welkom hier. Voor fietsadvies is er een speciaal subforum. Lees daar eens wat, en doe er je voordeel mee. :)

nick14
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 nov 2010 17:11

nick14 18 feb 2011 09:24

Hallo allemaal,

Ik ben Nick, ik ben 17 jaar.
ik ben vorig jaar begonnen met fietsen en ik ben geïnfecteerd met het zogenaamde wielervirus, ik heb hiervoor jaren gevolleybald, dit was het nooit echt, ik kreeg steeds minder zin in de trainingen. ik kom uit een echte wielerfamilie, en nu kreeg ik ook nog een fanatieke vriendin die ook wielrent. door haar heb ik een oud racefietsje weten te regelen en ben langzamerhand verslaafd geraakt. ik rijd nu op een willier en ik maak nu zo'n 6000 km per seizoen. ik rij nu ook bij STG dronten en ben van plan om komend seizoen ook bij WV de Ijselstreek te gaan rijden.
dag niet gefietst, dag niet geleefd.

christianvt
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2011 17:15

christianvt 26 feb 2011 17:21

Hallo,

Mijn naam is Christian van Tilborg, 16 jaar oud en ik woon in Noord- Brabant.

Ik ben sinds vandaag begonnen met fietsen, heb vandaag mijn eerste 30 Km gefietst. Ik rijd op een oude Colnago super. hierop heeft mijn stiefvader zo'n 20 jaar geleden wedstrijden gereden.

Ik hoop dat jullie zo iets wijzer zijn geworden over mij!
http://www.christianvantilborg.com" onclick="window.open(this.href);return false;

joers
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 feb 2011 18:21

joers 26 feb 2011 20:19

Johan van Oers, 37 jaar oud en ECHT beginner op racefiets-gebied.
Ben zoekende naar een beginnersfiets om me aan te sluiten ij een van de plaatselijke twc's hier in Valkenswaard.
Ik doe de overstap naar wielrennen/MTB omdat ik wegens een knie-operatie en zeere rnstig kraakbeenletsel in mn rechterknie, moet stoppen met hardlopen.

Nu nog op zoek naar een leuke fiets.....
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

lopert
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:10

lopert 28 feb 2011 12:31

Als hardloper heb ik bijna twee jaar geleden een zo goedkoop mogelijke racefiets aangeschaft om wat alternatief te kunnen trainen. En het was bijzonder prettig om tijdens hardloopgerelateerde blessures toch door te kunnen trainen. Vervolgens niet veel later een MTB aangeschaft wat de natuurbeleving van het lopen benaderd maar bovenal gewoon spectaculair en uitdagend is.

Nu ik afgelopen zomer de Ventoux op de 400-euro-racer beklommen heb, heb ik de smaak erg te pakken en wil ik naast het hardlopen dit jaar ook proberen wat duathlons te gaan proberen. Wel semi-recreatief omdat mijn snelle jaren wel achter me liggen met ruim 41 jaar op de teller.

Er is een Canyon Aeroad onderweg en ik hoop daar de nodige kilometers op te gaan maken.

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 01 mar 2011 17:07

Otje 2, niet mijn eigen naam maar die wil ik google-vrij houden ivm werk, woonachtig in NB omgeving Eindhoven. 33 jaar. Vanaf jongsaf wielergek, veel gevallen helaas. BMX tot 16 jaar, MTB vanaf 16 tot 28, RACE van 25 tot heden.

Minstens 10000 km per jaar op de racer, helaas sneuvelen er bij mij veel computers....dus exact weet ik het niet.

Nu rijdende op een cannondale six 105, superfiets.

Prive: Papa, werkend voor de overheid, en een mooie 'fietsende' vriendin.

Plaats reactie