Vandaag gefietst in 2012
-
- Forum-lid
@Theo: Dat is wel heel zuur zeg. In plaats van een dagje plezier krijg je een hoop ergenis en ellende over je heen. Vanavond maar een lekker glaasje inschenken om het leed wat te verzachten!
Ik heb vandaag een prachtig nieuw rondje gemaakt waarvoor ik me deels heb laten inspireren door het parcours van de inmiddels bijna beruchte Bianchi rit.
Leuk om eens een keer een andere kant op te rijden dan de gebruikelijke rondjes van huis uit. Ik begon "traditioneel" door vanuit Hilversum naar Vinkeveen te rijden. Vervolgens via Amstelhoek en de Westeinderplassen richting de kust. Bij Vogelenzang pikte ik de route op met een prachtig stuk door het bos. Het was daar al snel duidelijk waarom ze het Vogelenzang hebben genoemd!
Even een "op en neertje richting het Kopje van Bloemendaal" want daar was ik nog nooit geweest. Althans dat dacht ik want toen ik er eenmaal was kwam het me wel erg bekend voor. Als ik het goed heb dan heb ik daar in het verleden wel eens een voetbaltoernooi gespeeld. Wat het rondje betreft is het wel een eenmalige toevoeging want zo spannend is het niet. Snel door dus richting Zandvoort en vervolgens door de duinen naar Noordwijk. Een dag als vandaag is daar prima geschikt voor. Wel lekker weer maar niet te mooi waardoor het niet te druk is. Bij Noordwijk weer omhoog en via onder meer de Keukenhof, Lisse en Leimuiden richting Vrouwenakker om daar langs de Amstel te rijden. De slotkilometers gingen langs Woerdense Verlaat, Breukelen, Loosdrecht en Hilversum.
Het voor mij nieuwe stuk aan de kust is bijzonder goed bevallen en het is zo bij elkaar een bijzonder divers rondje geworden. Ik ga er hier en daar nog iets aan knutselen maar hij gaat zeker in m'n route bibliotheek!
Op het einde overigens nog even pech. Ik had zo'n beetje alle bruggen tegen gehad en wilde graag de finale van de Giro zien. Dus even het gas er op om op tijd thuis te zijn. Dat was alleen buiten een bruggetje gerekend langs de Portengense Zuwe waar ze met onderhoud bezig zijn. Ik zat niet op te letten en stuurde met een goede 35km/u hier op:
Het resultaat was een voor én achter een lekke band dus het werd even 20 minuten later...
Toch nog op tijd thuis voor de laatste 5 kilometer dus veel heb ik vandaag niet te klagen.
Ik heb vandaag een prachtig nieuw rondje gemaakt waarvoor ik me deels heb laten inspireren door het parcours van de inmiddels bijna beruchte Bianchi rit.
Leuk om eens een keer een andere kant op te rijden dan de gebruikelijke rondjes van huis uit. Ik begon "traditioneel" door vanuit Hilversum naar Vinkeveen te rijden. Vervolgens via Amstelhoek en de Westeinderplassen richting de kust. Bij Vogelenzang pikte ik de route op met een prachtig stuk door het bos. Het was daar al snel duidelijk waarom ze het Vogelenzang hebben genoemd!
Even een "op en neertje richting het Kopje van Bloemendaal" want daar was ik nog nooit geweest. Althans dat dacht ik want toen ik er eenmaal was kwam het me wel erg bekend voor. Als ik het goed heb dan heb ik daar in het verleden wel eens een voetbaltoernooi gespeeld. Wat het rondje betreft is het wel een eenmalige toevoeging want zo spannend is het niet. Snel door dus richting Zandvoort en vervolgens door de duinen naar Noordwijk. Een dag als vandaag is daar prima geschikt voor. Wel lekker weer maar niet te mooi waardoor het niet te druk is. Bij Noordwijk weer omhoog en via onder meer de Keukenhof, Lisse en Leimuiden richting Vrouwenakker om daar langs de Amstel te rijden. De slotkilometers gingen langs Woerdense Verlaat, Breukelen, Loosdrecht en Hilversum.
Het voor mij nieuwe stuk aan de kust is bijzonder goed bevallen en het is zo bij elkaar een bijzonder divers rondje geworden. Ik ga er hier en daar nog iets aan knutselen maar hij gaat zeker in m'n route bibliotheek!
Op het einde overigens nog even pech. Ik had zo'n beetje alle bruggen tegen gehad en wilde graag de finale van de Giro zien. Dus even het gas er op om op tijd thuis te zijn. Dat was alleen buiten een bruggetje gerekend langs de Portengense Zuwe waar ze met onderhoud bezig zijn. Ik zat niet op te letten en stuurde met een goede 35km/u hier op:
Het resultaat was een voor én achter een lekke band dus het werd even 20 minuten later...
Toch nog op tijd thuis voor de laatste 5 kilometer dus veel heb ik vandaag niet te klagen.
Ik heb vandaag een kleien 100km achter de derny gereden om een beetje aan m'n snelheid te werken.
-
- Forum-lid
Het was me tijdens de Gios meeting al opgevallen maar dat shirtje is echt prachtig. En de Sportissimo bidon maakt het af!
Zeker als je het verhaal kentbottecchia schreef: En de Sportissimo bidon maakt het af!
Vandaag een d1 van net geen 170km gedaan met 31,0 gem: Den Haag - Burgh Haamstede. Moet zeggen dat de tochten door Zeeland altijd wel lekker gaan. Boeiend landschap, goede fietspaden en minder wind dan in de polder. Nu nog even wat alternatieve routes vinden daar en ik kan wat meer variëren.
Volgens mij ben je stiekem in trainingskamp voor de Hel van de Achterhoek van volgende week zondag!!!rikh. schreef:Het klimwerk is vooral langer dan de Camerig en wat heviger dan de Keutenberg.rene schreef:Is het qua klimwerk een beetje te vergelijken met b.v. Zuid Limburg met de Camerig / Drielanden punt of zijn ze kort en hevig zoals de Keutenberg / Gulpenberg ?? Ik wil er ook nog eens een weekend fietsen met mijn zoon , en wil dan wel weten wat ons te wachten staat.rikh. schreef:Het klimwerk in de Voerstreek en de Ardennen is toch heel wat anders dan het Montferland en de Posbank, vooral La Redoute was een martelgang wegens kramp in zo'n beetje alles wat spier is in mijn benen.
Uiteindelijk ruim 175 km gefietst en ruim 2400 hm gemaakt onder geweldig mooie weersomstandigheden.
De heuvels zijn net een stukje hoger dan in Zuid-Limburg en de mogelijkheden om wat meer verschillende klimmetjes te pakken zijn vanuit de Ardennen ook groter lijkt mij.
Misschien dat ik morgen weer op de fiets stap om door de Limburgse heuvels te gaan fietsen, moet natuurlijk dat lange weekend wel goed benutten.
Vandaag heb ik me vooral bezig gehouden met opnieuw leren lopen met een behoorlijk grote hoeveelheid spierpijn, het oefeterrein bevond zich in het dierenpark van Kerkrade (een aanrader overigens).
Met z'n zevenen de Ronde van Texel gereden, onze voorjaarsklassieker. Vanwege het Hemelvaartweekend werd er een hoogseizoen-variant uitgestippeld. Tal van rustige boerenlandweggetjes werden opgezocht en de drukke fietspaden uiteraard gemeden. Ook zaten er flink wat korte klimmetjes in de route, waarop de benen en de concurrentie even getest konden worden. Totale afstand 175km waarvan 60km op Texel. Mooie dag, lekker getraind...
Laatst gewijzigd door buzz op 20 mei 2012 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Texel is echt schitterend om te (race)fietsen. Ik ben er in 2010 een week geweest met mijn TT-fiets ter voorbereiding op het NK tijdrijden voor vrije renners aldaar. 's Morgens of 's avonds een lekker stukje fietsen. De rest van de dag met mijn gezin op een gewone(huur)fiets. Ga ik zeker nog eens doen!
Ik heb vandaag een tempo/duurtraining gehad op mijn vaste trainingsronde van 10km. In twee uur 69km. Lekker in de zon gefietst. Eigenlijk had ik met mijn club Deurne-Deurne "moeten" fietsen, maar ik had simpelweg geen zin.
Ik heb vandaag een tempo/duurtraining gehad op mijn vaste trainingsronde van 10km. In twee uur 69km. Lekker in de zon gefietst. Eigenlijk had ik met mijn club Deurne-Deurne "moeten" fietsen, maar ik had simpelweg geen zin.