Retro / oudere fietsen
Heb onlangs een mooi Paganini Super Corsa frame aangeschaft. Columbus tubing, Campagnolo pads en erg mooie gravures.
Fiets zit erg slecht in de lak, dus gaat herspoten worden. Kleur twijfel ik nog aan.
Frame wordt op gebouwd met een Campagnolo Athena groep!
Fiets zit erg slecht in de lak, dus gaat herspoten worden. Kleur twijfel ik nog aan.
Frame wordt op gebouwd met een Campagnolo Athena groep!
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Giant Speeder! Niet die lichtste maar wel een hele fijne fiets die er ook nog 's goed uitziet. Rijdt goed en is lekker goedkoop in onderhoud. Kan je veel plezier mee beleven
Klaar voor de retro toerrit op de Utrechtse Heuvelrug in september:
Batavus Professional SLX 1991 in "AMEV" kleurstelling.
Gekocht als frameset bij Stormvogel in Wageningen.
Afbouw met diverse merken onderdelen uit die tijd:
3ttt stuur en voorbouw
Stronglight Delta headset
Campagnolo Croce d'Aune naven en zadelpen
Selle San Marco Rolls zadel
Suntour GPX/Sprint shifters en derailleurs
Shimano Dura Ace bottom bracket
Shimano 600 Ultegra "tricolor" crankstel, pedalen, remhendels en remmen
Sachs 8sp freewheel
Mavic Open 4cd velgen
Pariba folding 23mm bandjes
Batavus Professional SLX 1991 in "AMEV" kleurstelling.
Gekocht als frameset bij Stormvogel in Wageningen.
Afbouw met diverse merken onderdelen uit die tijd:
3ttt stuur en voorbouw
Stronglight Delta headset
Campagnolo Croce d'Aune naven en zadelpen
Selle San Marco Rolls zadel
Suntour GPX/Sprint shifters en derailleurs
Shimano Dura Ace bottom bracket
Shimano 600 Ultegra "tricolor" crankstel, pedalen, remhendels en remmen
Sachs 8sp freewheel
Mavic Open 4cd velgen
Pariba folding 23mm bandjes
Daar heb ik 10 jaar op gekoerst... niet bepaald mijn favoriete fiets, maar als arme student was het niet anders. Ding was veel te nerveus.wido schreef: Batavus Professional SLX 1991 in "AMEV" kleurstelling.
Was prima op te fietsen hoor, maar ik vind wat stabielere fietsen veel prettiger. Ik vind ook het "criterium" verhaal grote BS. De uitslag van je stuur is minimaal, zelfs in een 90 graden bocht. Bovendien, met die snelheden is een nerveuze fiets helemaal niet leuk.
Oef, wat een mooie fietsen komen er weer voorbij: de Professional SLX, de Giant en Diamant op de vorige pagina... De Gazelle en KM Flyer zijn ook erg netjes, maar is niet echt mijn smaak met die lampen en spatborden.
Ik wilde al langere tijd een nieuw projectje en zocht eigenlijk naar een leuke Vitus, wel die heb ik gevonden, maar het pakte wel iets anders uit. In plaats van een aluminium-versie vond ik een Carbone. Zag er niet meer uit, maar na heel veel polijsten en schuren en lakken wordt het al weer wat. Origineel is hij zeker niet, want ik wilde een fiets met stuurversnelling. Uiteindelijk een donor-fietsje op de kop getikt met Campa Athena/Mirage 8spd en leuke Rigida wielen met Campa-naven. Alleen de zadelpen zorgt nog voor wat hoofdpijn, die blijkt 23mm in diameter te zijn. Dat wat er nu in zit is een 22mm-buisje voor de visualisatie, het lijkt er op dat een goede pen onderweg is. Even spannend nog dus. Logo's wil ik er eigenlijk niet op, wel heb ik het geel van Vitus teruggebracht met gele buitenkabels.
Nu alleen nog nieuwe 'oude' Rigida stikkers zien te scoren, zodat beide velgen dezelfde stikkers hebben en dus de fiets helemaal afmaken.
Ik wilde al langere tijd een nieuw projectje en zocht eigenlijk naar een leuke Vitus, wel die heb ik gevonden, maar het pakte wel iets anders uit. In plaats van een aluminium-versie vond ik een Carbone. Zag er niet meer uit, maar na heel veel polijsten en schuren en lakken wordt het al weer wat. Origineel is hij zeker niet, want ik wilde een fiets met stuurversnelling. Uiteindelijk een donor-fietsje op de kop getikt met Campa Athena/Mirage 8spd en leuke Rigida wielen met Campa-naven. Alleen de zadelpen zorgt nog voor wat hoofdpijn, die blijkt 23mm in diameter te zijn. Dat wat er nu in zit is een 22mm-buisje voor de visualisatie, het lijkt er op dat een goede pen onderweg is. Even spannend nog dus. Logo's wil ik er eigenlijk niet op, wel heb ik het geel van Vitus teruggebracht met gele buitenkabels.
Nu alleen nog nieuwe 'oude' Rigida stikkers zien te scoren, zodat beide velgen dezelfde stikkers hebben en dus de fiets helemaal afmaken.
Soms kun die stickers nog wel eens vinden op Ebay, had je daar nog gekeken? Wel een vreemde maat zadelpen, daar krijg je wel serieus hoofdpijn van lijkt me. Mooi fietsje trouwens, mooie kleurencombi met zwart-zilver. (zo lijkt het op de foto trouwens)
Ook weer wat nieuws, namelijk een nieuwe aanwinst!
Ik was al een tijdje op zoek naar een Gazelle AA of AB frame, omdat ik vroeger (+/- 20 jaar geleden) zelf ook jaren een Gazelle AA fiets heb gehad. Helaas is die verkocht, maar omdat ik het opknappen van oude fietsen steeds leuker ga vinden, wilde ik wel zoiets kopen weer. En zie daar, ik ben straks de trotse eigenaar van deze Gazelle Champion Mondial AA, een Special, 61 cm ct. Volgens het framenummer is dit frame uit 1989. Ik heb nog een Campa-groep liggen, die gaat er dan op.
Ook weer wat nieuws, namelijk een nieuwe aanwinst!
Ik was al een tijdje op zoek naar een Gazelle AA of AB frame, omdat ik vroeger (+/- 20 jaar geleden) zelf ook jaren een Gazelle AA fiets heb gehad. Helaas is die verkocht, maar omdat ik het opknappen van oude fietsen steeds leuker ga vinden, wilde ik wel zoiets kopen weer. En zie daar, ik ben straks de trotse eigenaar van deze Gazelle Champion Mondial AA, een Special, 61 cm ct. Volgens het framenummer is dit frame uit 1989. Ik heb nog een Campa-groep liggen, die gaat er dan op.
Nogal... Ik had eerst een goede 25mm gevonden, aangezien ik na veel inlezen had vernomen dat dat de maat was van zadelpennen voor Vitus'en. Toen deze er eindelijk was, bleek dat ik gewoon dom was geweest en eerst had moeten meten (iemand een 25mm x 300mm zadelpen met geintegreerde klem?). Blijkt dus dat de vroege 979 Carbone's een 23mm-pen hebben. Die zijn inderdaad nergens meer te vinden, dacht ik. Ik heb nu een Engelse winkel gevonden die een restpartij van een Cruiser-bike fabrikant hadden overgenomen, waaronder een aantal 23mm x 300mm-pennen. Helaas wel zonder geïntegreerde zadelklem, maar het is in ieder geval iets! De fiets is inderdaad gepolijst aluminum voor de lugs, balhoofdbuis en achterbrug en carbon voor de buizen. Helaas geen heel mooie structuur zoals ze dat later zouden maken, maar nogal wat verschillende tinten lapjes die zonder al te veel structuur verlijmd lijken te zijn. Toch vond ik het zonde om de buizen helemaal zwart te lakken, hoewel mooier vind ik dat vroege carbon te gaaf om te verbergen.H-W schreef:Soms kun die stickers nog wel eens vinden op Ebay, had je daar nog gekeken? Wel een vreemde maat zadelpen, daar krijg je wel serieus hoofdpijn van lijkt me. Mooi fietsje trouwens, mooie kleurencombi met zwart-zilver. (zo lijkt het op de foto trouwens)
Leuke aanwinst en mooie Campa-groep. Wat een luxe om dat soort dingen te hebben liggen. Ik ga ook nog eens in de schuur kijken...