Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
- Jan old skool
- Forum-lid
Ik "gebruik" sinds kort Strava. De eerste keer gaf ie keurig t aantal km aan wat klopte met m'n fietscomputer. Vandaag op m'n MTB rondje door t duin gaf Strava op n afstand van 27 km maar liefst 40 km aan. Op de segmenten klopte de snelheid prima. Maar totaal gaf ie 34 km gemiddeld (was 24 km) aan en 13 km teveel! Iemand hier ervaring mee?
Zoevende banden pure zen
In de bossen doet je GPS het slechter. Als het positiesignaal "all over the place" is, dan denkt strava dat je veel meer afstand heb afgelegd dan dat je in werkelijkheid heb gereden. En dus is je gemiddelde snelheid hoger. Segmenten kloppen wel, want daar kijkt strava gewoon naar de tijd tussen start een finish.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Jan old skool
- Forum-lid
Ok. Bedankt. Hiervoor gebruikte ik Endomondo maar vind Strava toch wat "leuker" met de segmenten en t feit dat meer vrienden Strava gebruiken. Denk eraan om Strava te gaan combineren met Garmin 510.53x11 schreef:In de bossen .... een finish.
Zoevende banden pure zen
-
- Forum-lid
Weet er iemand een oplossing voor volgend probleem:
Ik vind het zelf nergens terug.
Ik heb al langer een garmin 800 en strava, werkt perfect.
Sinds september heeft mijn vrouw ook een garmin 800 en een eigen strava account.
Elke keer ik een rit upload komt er nu op dat zij meegereden heeft. Terwijl ik alleen op stap ben geweest.
Als we samen zijn gaan rijden en ik upload mijn rit, komt er automatisch op dat zij heeft meegereden.
Als zij haar rit upload, komt erop dat zij tweemaal de rit heeft gereden.
We werken via dezelfde pc, maar we melden ons elke keer af bij strava. De ritten uploaden gaat automatisch via garmin express.
Ik vind het zelf nergens terug.
Ik heb al langer een garmin 800 en strava, werkt perfect.
Sinds september heeft mijn vrouw ook een garmin 800 en een eigen strava account.
Elke keer ik een rit upload komt er nu op dat zij meegereden heeft. Terwijl ik alleen op stap ben geweest.
Als we samen zijn gaan rijden en ik upload mijn rit, komt er automatisch op dat zij heeft meegereden.
Als zij haar rit upload, komt erop dat zij tweemaal de rit heeft gereden.
We werken via dezelfde pc, maar we melden ons elke keer af bij strava. De ritten uploaden gaat automatisch via garmin express.
-
- Forum-lid
Op garmin connect komen alleen mijn ritten te staan.
Mijn vrouw heeft geen account bij garmin connect.
Mijn ritten worden inderdaad naar beide strava accounts ge-upload.
Misschien op Pc al mijn geschiedenis en cookies verwijderen, overal afmelden en dan zal ik het nogmaals proberen.
Mijn vrouw heeft geen account bij garmin connect.
Mijn ritten worden inderdaad naar beide strava accounts ge-upload.
Misschien op Pc al mijn geschiedenis en cookies verwijderen, overal afmelden en dan zal ik het nogmaals proberen.
- LightPhoenix
- Forum-lid
Ik heb even een vraagje. Ik heb een Garmin Edge 810. Ritten kan ik eenvoudig overzetten naar mijn Strava account. Nu wil ik een Tacx trainer aanschaffen, ik hoef voorlopig nog geen upgrade kit met computer connectie. Daarom wil ik graag mijn rit overzetten vanaf mijn Garmin. Maar aangezien ik dan op een Tacx rijd heb ik geen GPS coordinaten. Ik wil wel graag dat mijn kilometers bijgeschreven worden op mijn strava account. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Alvast bedankt!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
gewoon de tijd loggen, en die uploaden. Als je tacxt kom je geen meter voor uit, dus afstand klopt dan
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Je hoeft niks te uploaden, je kan in je Strava account gewoon manueel een rit erin zetten. Dus na je tacx sessie voer je dus handmatig in bv 1:00 uur 30km en Strava voegt het toe aan je tellers. Succes
Do not CROSS the road!
Als je de cadans/snelheidsensor hebt , haalt die z'n gegevens daar toch uit ipv via de GPS?LightPhoenix schreef:Ik heb even een vraagje. Ik heb een Garmin Edge 810. Ritten kan ik eenvoudig overzetten naar mijn Strava account. Nu wil ik een Tacx trainer aanschaffen, ik hoef voorlopig nog geen upgrade kit met computer connectie. Daarom wil ik graag mijn rit overzetten vanaf mijn Garmin. Maar aangezien ik dan op een Tacx rijd heb ik geen GPS coordinaten. Ik wil wel graag dat mijn kilometers bijgeschreven worden op mijn strava account. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Alvast bedankt!
Zag dat oa Laurens ten Dam werkt met http://www.zwift.com voor zijn indoortrainingen, en dat ook op strava kan posten "als geintje - een keer op vergelegen onbewoond eiland met parkoers in vorem van kerstboom".
Weet niet of iedereen dat kan, of hij apparatuur heeft die voor de gewone sterveling onbetaalbaar is .....
Werkt via ANT+, dus dat moet je tacx ofzo dan wel ondersteunen, neem ik aan ?
Weet niet of iedereen dat kan, of hij apparatuur heeft die voor de gewone sterveling onbetaalbaar is .....
Werkt via ANT+, dus dat moet je tacx ofzo dan wel ondersteunen, neem ik aan ?