Carbon clinchers uit China vragen
Ik heb via Helin Liu de afgelopen week een mooi setje 50mm carbon clinchers ontvangen. Hier heb ik inclusief invoer- en inklaringskosten zo'n €430,- voor betaald.
Het voorwiel is mij echter te hoog en wil daarom deze week een 38mm voorwiel bestellen en mijn huidige voorwiel van de hand doen. Zit er aan te denken om bij de bestelling ook maar een achterwiel te bestellen, zodat ik een complete set kan verkopen.
Het gaat om de volgende set:
http://www.aliexpress.com/snapshot/6492 ... 0341716836
1.700C carbon fiber road bicycle wheels
2.50mm profile in clincher
3.3K Matte finish
4.Black Novatec A271SB/F372SB, front hub 2 sealed bearing, rear hub 4 sealed bearing
5.Cassette body:Shiman 9/10/11v or Campagnolo 10/11v
6.mac aero cn494 spoke(black)
7.black nipples
8.front rim 20 holes, rear rim 24 holes
9.Weight:1650+/-30g for each pair
10.including Novatec skewers and carbon brake pads
Mocht er iemand belang bij hebben voor deze prijs, laat het me dan weten. Binnen Nederland zijn de verzendkosten voor mijn rekening.
Het voorwiel is mij echter te hoog en wil daarom deze week een 38mm voorwiel bestellen en mijn huidige voorwiel van de hand doen. Zit er aan te denken om bij de bestelling ook maar een achterwiel te bestellen, zodat ik een complete set kan verkopen.
Het gaat om de volgende set:
http://www.aliexpress.com/snapshot/6492 ... 0341716836
1.700C carbon fiber road bicycle wheels
2.50mm profile in clincher
3.3K Matte finish
4.Black Novatec A271SB/F372SB, front hub 2 sealed bearing, rear hub 4 sealed bearing
5.Cassette body:Shiman 9/10/11v or Campagnolo 10/11v
6.mac aero cn494 spoke(black)
7.black nipples
8.front rim 20 holes, rear rim 24 holes
9.Weight:1650+/-30g for each pair
10.including Novatec skewers and carbon brake pads
Mocht er iemand belang bij hebben voor deze prijs, laat het me dan weten. Binnen Nederland zijn de verzendkosten voor mijn rekening.
Ik zou die 50mm gewoon houden en rijden bij minder wind. Setje laag alu er naast voor dagen met veel wind en bergen en je bent klaar.
Verschil tussen 50 en 38mm is minimaal en vergeet niet dat je frame ook een gigantische windvangen is. Verder moet je wennen aan rijden met hoog carbon: koppie erbij houden de hele rit.
Verschil tussen 50 en 38mm is minimaal en vergeet niet dat je frame ook een gigantische windvangen is. Verder moet je wennen aan rijden met hoog carbon: koppie erbij houden de hele rit.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Dat betekend dus ook constant remblokjes wisselen, wat ik erg irritant zou vinden. Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen 50 en 38mm wel behoorlijk merkbaar vind. Met 38 vang je nog steeds wind, maar is wel degelijk een stuk minder nerveus.
Ik heb voorheen drie jaar lang met 42mm aluminium velgen gereden, daar heb ik nooit echt hinder van ondervonden. Nu was het ook wel extreem winderig, maar voelde me eigenlijk niet veilig. Vandaar dat ik sowieso een 38 mm voorwiel wil en daar kan dan nog evt. een setje laag alu bij.
Ik heb drie PB's ontvangen, deze worden vandaag en morgen op volgorde behandeld.
Ik heb drie PB's ontvangen, deze worden vandaag en morgen op volgorde behandeld.
+1JoostG schreef:Ik zou die 50mm gewoon houden en rijden bij minder wind. Setje laag alu er naast voor dagen met veel wind en bergen en je bent klaar.
Verschil tussen 50 en 38mm is minimaal en vergeet niet dat je frame ook een gigantische windvangen is. Verder moet je wennen aan rijden met hoog carbon: koppie erbij houden de hele rit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- robertvklinken
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 04 mar 2014 19:44
- Locatie: Rotterdam
Ik zeg ook dat jij die 50 lekker moet houden! Mijn ervaringen na een paar honderd kilometer met de Helin 50mm in de wind zijn redelijk positief. Alleen met die storm van afgelopen weekend (windkracht 6) vond ik wel beetje vervelend, maar met zoveel wind is met normale wielen ook al opletten geblazen dat je niet van je fiets waait . Vanochtend nog gefietst met windkracht 3-4 merk ik er nauwelijks wat van.
Het maakt denk ik wel uit of je 53 kg of pakweg 80 kg weegt. Bovendien vind ik het ook wel eens leuk om met windkracht 6 te fietsen. Strava-technisch is dat met mijn postuur fijn als ik die in de rug heb.
Verder heb ik met het bouwen van mijn fiets al behoorlijk wat uitgegeven en heb ik wel een grens getrokken qua kosten.
Vanochtend om 07.00 uur heb ik zelf overigens ook gefietst en vernam ik idd weinig. Maar ik vind het wel belangrijk om met een veilig gevoel op de fiets te zitten.
Verder heb ik met het bouwen van mijn fiets al behoorlijk wat uitgegeven en heb ik wel een grens getrokken qua kosten.
Vanochtend om 07.00 uur heb ik zelf overigens ook gefietst en vernam ik idd weinig. Maar ik vind het wel belangrijk om met een veilig gevoel op de fiets te zitten.
- robertvklinken
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 04 mar 2014 19:44
- Locatie: Rotterdam
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ik was van plan mijn wielen te voorzien van eigen stickers. Bij navraag bleek dit mij te prijzig. Vind ik het namelijk niks dan wil ik zo ook zo weer verwijderen. Echter met nep-stickers van Cosmic of Zipp rijden vind ik géén optie. Dus maar eens in China buurten. Daar een setje voor €18,- op de kop getikt. Vind zelf het resultaat niet onaardig.
De tekst is FeiFan.
De tekst is FeiFan.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
DHGate.com
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.