Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 mar 2016 22:06

amclassic-fan schreef:
53x11 schreef:Waarom zou fietsen (of dat nou op een oma-fiets, een e-bike of een racefiets is) niet ook een sociale bezigheid mogen zijn? Dat relatief kleine ongemak dat inhalen mogelijk iets langer duurt (in mijn 10.000 km van 2015 cumulatief nog niet eens 2 minuten gok ik) rechtvaardigt toch geen achter-elkaar-rij-gebod?
Dan zou je dit voorjaar eens een mooi rondje over de Utrechtse Heuvelrug of de Posbank rijden als het lekker voorjaarsweer is. Die fietspaden worden volledig geblokkeerd door mensen die naast elkaar willen fietsen.

Niet alleen voor racefietsers vervelend, maar als je e-bike hebt blijf je ook maar bezig ;)
Mijn rondjes in lente en zomer starten dan ook om een uurtje of zeven 's ochtends (of eerder), dus als de meeste fietstoeristen op de fiets stappen heb ik er een km of 100 opzitten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 05 apr 2016 18:52

Aantal wielrenners op eerste hulp in 4 jaar verdubbeld

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... verdubbeld
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

senior
Forum-lid
Berichten: 2317
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 05 apr 2016 20:07

rhino7 schreef:Aantal wielrenners op eerste hulp in 4 jaar verdubbeld

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-item ... verdubbeld
Vreemd dat voetbal veruit bovenaan staat wat aantal betreft. Over kosten nog maar niet te spreken: als ik goed reken komt het op €40.500.000 bij het voetballen en €14.790.000 bij het wielrennen. Dan mag het gemiddelde voor het fietsen dan wel hoger zijn maar de totale kosten van voetbal overtreffen dat met een factor 2,5. Kortom: de kosten van voetbal zijn beduidend hoger :shock:
Overigens: een snelheid die vaak hoger ligt dan 40 km/uur? In je natte droom misschien, maar in werkelijkheid zal dat eerder 30 -35 zijn.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 05 apr 2016 21:21

Toename fietsers = toename valpartijen. Van een echte toename kan je pas spreken als het gezet is tegen het aantal fietsers.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 05 apr 2016 21:31

senior schreef:Overigens: een snelheid die vaak hoger ligt dan 40 km/uur? In je natte droom misschien, maar in werkelijkheid zal dat eerder 30 -35 zijn.
Het is al jaren bon ton binnen de wereld van de verhaatjesmakers om onderwerpen eerst flink aan te dikken zodat je verzekerd bent van kijkers.

Via de link stuitte ik trouwens op een faceboek groepje vol met haatzaaiers.
https://www.facebook.com/wielrennersverbod/?rc=p

Als iedereen die dit leest even melding maakt komt facebook misschien in actie.
Mijn melding werd afgewezen want niet strafbaar. Ik heb als reactie teruggeven dat haatzaaien tegen een bepaalde groep strafbaar is.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 05 apr 2016 21:44

Hun premisse is natuurlijk gewoon correct:
Je behoort je als weggebruiker aan te passen aan de verkeerssituatie die daar ter plekke nodig is! ... En als "Zoetemelk-wannabe" ben je maar gewoon een fietser.
En voor de rest denk ik: ach... :roll: Blij dat ik niet op Facebook zit!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

senior
Forum-lid
Berichten: 2317
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 05 apr 2016 22:02

NicoNB schreef:
senior schreef:Overigens: een snelheid die vaak hoger ligt dan 40 km/uur? In je natte droom misschien, maar in werkelijkheid zal dat eerder 30 -35 zijn.
Het is al jaren bon ton binnen de wereld van de verhaatjesmakers om onderwerpen eerst flink aan te dikken zodat je verzekerd bent van kijkers.

Via de link stuitte ik trouwens op een faceboek groepje vol met haatzaaiers.
https://www.facebook.com/wielrennersverbod/?rc=p

Als iedereen die dit leest even melding maakt komt facebook misschien in actie.
Mijn melding werd afgewezen want niet strafbaar. Ik heb als reactie teruggeven dat haatzaaien tegen een bepaalde groep strafbaar is.
Ach, wat moet je er van zeggen? Even natuurijs en iedereen moet zonodig een tocht schaatsen. Een beetje training is overbodig want schaatsen, dat is toch een volkssport?Welliswaar worden alle verloven in de ziekenhuizen in ijsrijke gebieden ingetrokken in een ijsperiode maar commentaar zoals bij het fietsen: ho maar. Idem dito skien. Iedereen die naar een skigebied gaat moet van een zo zwaar mogelijke piste terwijl ze thuis de auto nemen om 100 meter verderop een krat bier bij de supermarkt te halen.
Overigens heb ik helemaal niets met facebook.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 05 apr 2016 22:08

Tja mooi voorbeeld van het nieuwe Nederland. Van de kernwaarden verdraagzaamheid en tollerantie is niet veel meer over.
Dit is de nieuwe vorm van 'vrijheid' vooral roepen wat uit de onderbuik komt.
o'7o

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 05 apr 2016 22:36

Ach, als ik zie hoe sommige wielrenners zich gedragen, snap ik best dat er mensen zijn die wielrenners haten.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 05 apr 2016 23:23

Als "wielrenners" zich zouden gedragen zoals dat hoort, bestond deze facebookgroep helemaal niet. Dus wat is er mis mee?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 apr 2016 23:26

alliance_0 schreef:Als "wielrenners" zich zouden gedragen zoals dat hoort, bestond deze facebookgroep helemaal niet. Dus wat is er mis mee?
er is één (te) groot ding mis met zo'n groep: alle wielrenners over één kam scheren.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 apr 2016 07:47

monsieurpinot schreef:
alliance_0 schreef:Als "wielrenners" zich zouden gedragen zoals dat hoort, bestond deze facebookgroep helemaal niet. Dus wat is er mis mee?
er is één (te) groot ding mis met zo'n groep: alle wielrenners over één kam scheren.
En totaal niet in de spiegel kunnen kijken: foeteren op die wielrenners die op rijbaan rijden ipv fietspad, door rood etc, maar zelf wel een biertje of 5 drinken en dan rijden, telefoon in de hand houden achter stuur, auto parkeren op stoep/fietspad om snel wat af te leveren enzovoorts.......

Ik let er recent goed op nu de jongste van 5 naast mij naar school fietst: het gros van de verkeersdeelnemers let heel slecht op, heeft geen benul van verkeersregels of heeft er lak aan. En dat gaat net zo op voor automobilisten.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie