Vandaag gefietst in 2013
-
- Forum-lid
Ik ben wat dichter bij huis gebleven: de Drentse Dorpentocht. Vanuit Zuidlaren naar Drouwen gefietst en van daaruit naar Hoogeveen.
Bij Orvelte ontbraken een paar pijlen, waardoor ik ook van de route afweek. Gelukkig kwam ik wel weer terecht bij het clubhuis van De Peddelaars.
Daar hangt een bekend wielershirt van een van hun leden.
Op de terugweg kruisten we de route van de Drentse Dorpenomloop die zoals gewoonlijk ook een paar lastige keienstroken meepakt.
Ik kwam ook uit op 182 kilometer vandaag. Mijn langste tocht van dit seizoen.
Bij Orvelte ontbraken een paar pijlen, waardoor ik ook van de route afweek. Gelukkig kwam ik wel weer terecht bij het clubhuis van De Peddelaars.
Daar hangt een bekend wielershirt van een van hun leden.
Op de terugweg kruisten we de route van de Drentse Dorpenomloop die zoals gewoonlijk ook een paar lastige keienstroken meepakt.
Ik kwam ook uit op 182 kilometer vandaag. Mijn langste tocht van dit seizoen.
-
- Forum-lid
Nog dichter bij huis gebleven, aan het eind van de dag 58km rond Rotterdam.
Vandaag net als Steven250 Erbens Vechtdaltour gereden. Alleen de 130 km versie.
Mooie route, nergens gedoe met pijlen, heel duidelijk allemaal.
Het weer was ook prima, als je bedenkt hoe het verder was afgelopen week.
Eerste 50 km nog met windstopper, daarna kon die uit.
Bij finish 128 km op de teller met gemiddelde 30.8
Was is zelf dik tevreden over.
Mooie route, nergens gedoe met pijlen, heel duidelijk allemaal.
Het weer was ook prima, als je bedenkt hoe het verder was afgelopen week.
Eerste 50 km nog met windstopper, daarna kon die uit.
Bij finish 128 km op de teller met gemiddelde 30.8
Was is zelf dik tevreden over.
Ik heb gisteren niet een rondje gereden maar 24 stuks. Het was weer eens tijd voor een al oude heavy-duty-training. Eerst vanuit Almere naar Sloten fietsen (47 km). Dan de trimmerskoers rijden (24 rondjes, dus 60km met een gemiddelde van 41,9 kmh).
En daarna 44 km terugharken naar huis. Eigenlijk heb ik dus maar 44 km echt getraind; die andere 107 km waren nodig om moe aan de echte training te kunnen beginnen.
En daarna 44 km terugharken naar huis. Eigenlijk heb ik dus maar 44 km echt getraind; die andere 107 km waren nodig om moe aan de echte training te kunnen beginnen.
Live fast; die young. mijn blog
Gisteren heel vroeg de tent uit, autoruiten krabben en om half 7 gestart voor 245 km Limburgst Mooiste. Enorm getroffen met het weer en een heel mooie tocht gereden. Door de vroege start op weinig punten echt druk, natuurlijk wel op bepaalde stukken maar daar ontkom je niet aan. Geen spijt van gehad.
245 km!? Wow Helen, hele prestatie.
Niet vandaag maar eigenlijk eergisteren gefietst. Ik zou vrienden gaan bezoeken in Diest (België) en had geen eens zin om uit te zoeken hoe de bussen rijden. Ik zou wel gaan fietsen. Vanaf Breda, want anders werd het wel een heel belachelijk eind en ik wilde ook nog een beetje aanspreekbaar zijn s'avonds in de kroeg.
Stoer plan. Dat je maanden geleden bedenkt. Dan visualiseer je namelijk een zonnige rit door een zomers Vlaams landschap...
Het is wel gelukt...ik kwam aan...zonder valpartijen en lekke banden. Ook heb ik genoten van de mooie rit door weer een prachtig landschap waar ik nog niet had gefietst. Maar een aantal dingen had ik niet helemaal goed ingeschat:
1. Het weer. Constante tegenwind en een aantal fikse plensbuien onderweg maakten het wel erg onaangenaam koud. Mét overschoenen en windstopper...eind mei dus.
2. Ik heb geen Garmin of anderszins GPS, dus ik had de route thuis opgezocht met een routeplanner, alle plaatsen waar ik doorheen moest komen opgeschreven. Fietsknooppunten genoteerd etc. Maar dan rijdt je bij Breda al de verkeerde kant de stad uit, want de plaats die je wilt wordt niet aangegeven. En dan vervolgens bij Turnhout nog eens. Zodoende werd een rit die 82.5 km had horen te zijn toch nog 124. Vooral dat gezoek en gepuzzel vond ik heel erg vermoeiend.
Gelukkig kwam ik bij Turnhout een paar wielrenners tegen, die hebben me een kilometer of 10 de goeie kant op geholpen. Rijdt je ineens bij een paar van die stoere Vlaamse renners in het wiel... erg leuk, heel aardige kerels ook. "Kunt ge een stukske fietsen dan brengen we u wel terug op de goede weg?":)
3. Ik ging een paar dagen logeren, dus moest spullen mee. Fietsen met een zware rugzak is niet heel erg fijn. Na 90 kilometer voelde mijn linkerschouder alsof ie uit de kom lag en moest ik regelmatig even stoppen om los te schudden.
4. En dan heb je 115 km gefietst, Diest kwam in zicht. En bleek het achter een berg te liggen! Was al compleet kapot kréég ik me nog een beklimming voor mijn kiezen...Het naar beneden zoeven het stadcentrum in is dan wel weer grappig.
Het was niet de langste tocht die ik tot nog toe heb gemaakt maar door alle randverschijnselen absoluut de zwaarste. Deste lekkerder was het comfortabele hotel (in een kloosterkasteel), de Vlaamse biertjes en de warme douche. Ik snap dat het vergeleken met sommige ritten en vakanties die jullie maken niet zo veel voorstelt en Diest ligt nou ook weer niet op de Mont Ventoux, maar ik vond het een enorm avontuur en een hele belevenis. Smaakt naar meer.
Niet vandaag maar eigenlijk eergisteren gefietst. Ik zou vrienden gaan bezoeken in Diest (België) en had geen eens zin om uit te zoeken hoe de bussen rijden. Ik zou wel gaan fietsen. Vanaf Breda, want anders werd het wel een heel belachelijk eind en ik wilde ook nog een beetje aanspreekbaar zijn s'avonds in de kroeg.
Stoer plan. Dat je maanden geleden bedenkt. Dan visualiseer je namelijk een zonnige rit door een zomers Vlaams landschap...
Het is wel gelukt...ik kwam aan...zonder valpartijen en lekke banden. Ook heb ik genoten van de mooie rit door weer een prachtig landschap waar ik nog niet had gefietst. Maar een aantal dingen had ik niet helemaal goed ingeschat:
1. Het weer. Constante tegenwind en een aantal fikse plensbuien onderweg maakten het wel erg onaangenaam koud. Mét overschoenen en windstopper...eind mei dus.
2. Ik heb geen Garmin of anderszins GPS, dus ik had de route thuis opgezocht met een routeplanner, alle plaatsen waar ik doorheen moest komen opgeschreven. Fietsknooppunten genoteerd etc. Maar dan rijdt je bij Breda al de verkeerde kant de stad uit, want de plaats die je wilt wordt niet aangegeven. En dan vervolgens bij Turnhout nog eens. Zodoende werd een rit die 82.5 km had horen te zijn toch nog 124. Vooral dat gezoek en gepuzzel vond ik heel erg vermoeiend.
Gelukkig kwam ik bij Turnhout een paar wielrenners tegen, die hebben me een kilometer of 10 de goeie kant op geholpen. Rijdt je ineens bij een paar van die stoere Vlaamse renners in het wiel... erg leuk, heel aardige kerels ook. "Kunt ge een stukske fietsen dan brengen we u wel terug op de goede weg?":)
3. Ik ging een paar dagen logeren, dus moest spullen mee. Fietsen met een zware rugzak is niet heel erg fijn. Na 90 kilometer voelde mijn linkerschouder alsof ie uit de kom lag en moest ik regelmatig even stoppen om los te schudden.
4. En dan heb je 115 km gefietst, Diest kwam in zicht. En bleek het achter een berg te liggen! Was al compleet kapot kréég ik me nog een beklimming voor mijn kiezen...Het naar beneden zoeven het stadcentrum in is dan wel weer grappig.
Het was niet de langste tocht die ik tot nog toe heb gemaakt maar door alle randverschijnselen absoluut de zwaarste. Deste lekkerder was het comfortabele hotel (in een kloosterkasteel), de Vlaamse biertjes en de warme douche. Ik snap dat het vergeleken met sommige ritten en vakanties die jullie maken niet zo veel voorstelt en Diest ligt nou ook weer niet op de Mont Ventoux, maar ik vond het een enorm avontuur en een hele belevenis. Smaakt naar meer.
Laatst gewijzigd door TumTumTum op 26 mei 2013 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Van dit soort plaatjes word ik blij, buzz!
-
- Forum-lid
Iets meer dan 100km. Af en toe ook wind mee
Ik heb vandaag een herstelrondje van 50km gemaakt. De massage gister na afloop had zeker goed gedaan want de benen voelden vandaag minder slecht dan anders.
De laatste kilometer reed ik voor lek en ben vervolgens met een lege band het laatste stukje naar huis gerold.
Verder was het een grauwe en grijze bedoeling met veel wind en een lage temperatuur. Het winterjasje heb ik daarna in de was gedaan.. hopelijk toch echt voor het laatst tot aan het najaar!
De laatste kilometer reed ik voor lek en ben vervolgens met een lege band het laatste stukje naar huis gerold.
Verder was het een grauwe en grijze bedoeling met veel wind en een lage temperatuur. Het winterjasje heb ik daarna in de was gedaan.. hopelijk toch echt voor het laatst tot aan het najaar!
Moet toch geweldig zijn zo met je dochter te rijden. Leuke fiets ook die BeOne!Jac Bulls schreef:Vandaag samen met mijn dochter op pad met haar nieuwe Beone .
Maaike 26 km
Jac 66.km
Vandaag 125km weggetrapt en ik moet meteen excuus maken aan iedereen die ik vandaag in tegengestelde richting ben tegengekomen. Vanmorgen namelijk besloten dat ik ECHT geen zin meer heb in die helse tegenwinden, dus een route uitgestippeld met alleen maar mee- of zijwind.
Spijkenisse - NS Station Tilburg. Precies 100km. Eerste echte rit met de Garmin 800, ging perfect! Wat een superapparaat! Slechts 100m onverhard onder de wielen gekregen.
De route was als volgt: Spijkenisse - Nieuw Beijerland - Zuid Beijerland - Numansdorp - Willemstad - Fijnaart (he die Frans!) - Stampersgat - Oud Gastel - Oudenbosch - Etten Leur - Rijsbergen - Hazeldonk - Meersel Dreef (Belgie) - Chaam - Gilze - Tilburg.
Daarna de trein naar Rotterdam Centraal gepakt en nog 25km terug naar Spijkenisse gepeddeld.
Totaalstand dit weekend: 170km.
[/img]
Basiliek in Oudenbosch:
En een hele tijd gezellig zitten keuvelen met een groep gepensioneerden bij een typisch frietkot: