Achterrem zit tegenwoordig ter hoogte van de as achterwiel , ik denk dat we alle regeltjes moeten aanpassen met die schijfremmen.
Gravel-racers
Ik heb afgelopen weekend de knoop doorgehakt en een Kinesis Tripster AT frameset besteld die ik zelf ga opbouwen. Afwegingen:
* iets tussen een crosser en een 29er in, maar geen beachbike of 29er met vaste voorvork.
* zo weinig mogelijk sloping bovenbuis (hoe rechter hoe mooier, vind ik)
* schijfremmen, flat mount
* steekassen, 12/100 en 12/142
* gewoon BSA bottom bracket (ivm zelf opbouwen, geen kraakjes)
* ruimte voor brede banden, minstens 42mm, liever meer
De Reilly Gradient stond ook nog op de short list, maar is om budgettaire redenen afgevallen. Ik ga de tripster opbouwen met Shimano 105 hydro en een cross crank. Eerste opbouw-project, dus het kan zijn dat ik me hier naast updates ook met vragen ga melden
* iets tussen een crosser en een 29er in, maar geen beachbike of 29er met vaste voorvork.
* zo weinig mogelijk sloping bovenbuis (hoe rechter hoe mooier, vind ik)
* schijfremmen, flat mount
* steekassen, 12/100 en 12/142
* gewoon BSA bottom bracket (ivm zelf opbouwen, geen kraakjes)
* ruimte voor brede banden, minstens 42mm, liever meer
De Reilly Gradient stond ook nog op de short list, maar is om budgettaire redenen afgevallen. Ik ga de tripster opbouwen met Shimano 105 hydro en een cross crank. Eerste opbouw-project, dus het kan zijn dat ik me hier naast updates ook met vragen ga melden
Weg: Isaac Boson | Modder: Kinesis Tripster AT
Vandaag de Rose Pro Cross besteld met wat persoonlijke 'gravel' aanpassingen. SRAM Force 1x11 (42T x 11-28), 38c G-One bandjes, spatborden voor- en achter en een andere wielset (RR511).
Hopelijk helemaal klaar voor de winter. Kijk er naar uit
Ik zie dat ze het frame van de One-One Space Chicken bij PlanetX in de aanbieding hebben, 610 pond. Frame met veel mogelijkheden om een monstercrosser (650b wielen/banden) en gravelracer/commuter op te bouwen.
https://www.planetx.co.uk/i/q/FROOSPCKN ... l-frameset
https://www.planetx.co.uk/i/q/FROOSPCKN ... l-frameset
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
28 inch racefiets is gelijk aan 29 inch MTB (manier van meten is anders). Het voordeel is vooral het gebruik van 650B: kleinere diameter waardoor veel bredere banden gebruikt kunnen worden. Ik heb een soortgelijk Chinees frame en daar heb ik 54mm noppenbanden op een 650b velg in gestoken.
insta #gravelgremmen
Mooie fiets, wat was je daarvoor kwijt?BramH schreef: ↑18 okt 2017 00:13
Vandaag de Rose Pro Cross besteld met wat persoonlijke 'gravel' aanpassingen. SRAM Force 1x11 (42T x 11-28), 38c G-One bandjes, spatborden voor- en achter en een andere wielset (RR511).
Hopelijk helemaal klaar voor de winter. Kijk er naar uit