Vandaag geklust aan de fiets
Gisteren weliswaar een mooie wintersedag maar vlgns mij met de racefiets nog iets te riskant dus maar weer eens de semi-integrated balhoofdlagers gedemonteerd en schoongemaakt. Nadat ik deze weer van nieuw vet had voorzien weer gemonteerd. Dit had ik al eerder gelijktijdig met het vervangen van het bottombracket willen doen maar wegens tijdgebrek niet kunnen doen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Na de vieze pekelrit van gisteren vanavond m'n fiets maar eens een flinke poetsbeurt gegeven. Ketting er maar afgehaald en grondig schoon gemaakt. Daarna nog even de buitenkabel van de achterrem bijgeknipt want was net iets te lang. Bochtje mocht wat minder bochtig. Remblokjes vervangen van achterremmen en de achterderrie weer even fijn afgesteld. Kortom, rustig avondje freubelen
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Na mijn rondje vandaag kwam ik er achter dat mijn achterband leeg liep, onderweg niks gemerkt. Maar goed, bandje maar vervangen. Nu ik toch bezig was even de cassette grondig schoongemaakt, ketting omgewisseld en de remmelarij aan de achterkant wat afgesteld. Aan de voorkant had ik al een week of wat een ratel waar ik niet echt wist waar het vandaan kwam. Nu moest ik de conussen van de naaf nog vervangen, klusje wat was blijven liggen. Dat dus maar gedaan en tadaa! Ratel weg, weer tevreden dus!
#HoeMoeilijkKanHetZijn
Pekel wassen met water is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen, het water brengt de pekel waar je het niet wil hebben...
Als de aandrijving niet TE vuil is, gewoon rijden....droge pekel kan geen kwaad.
Als de aandrijving niet TE vuil is, gewoon rijden....droge pekel kan geen kwaad.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Aha een theoriemannetje....
Tsja, die pekel zit waar het geen kwaad kan en vloeit lekker met het water mee naar waar het onzichtbaar gaat zitten corroderen.
Al die klachten over lagers die na 1 winter kapot zijn komen door water in de lagers, al dan niet met pekel.
Aan u de keuze.....
Tsja, die pekel zit waar het geen kwaad kan en vloeit lekker met het water mee naar waar het onzichtbaar gaat zitten corroderen.
Al die klachten over lagers die na 1 winter kapot zijn komen door water in de lagers, al dan niet met pekel.
Aan u de keuze.....
Herhaal dit niet onnodig
Gevallletje van wat je zegt ben je zelf? Water in de lagers? Bij mij zit er vet in. En dat blijkt er niet uit te spoelen als ik mijn fiets met veel water afspoel. Want die lagers zijn keurig afgedicht. Behalve die in je ketting dan. Maar ik heb al eerder gezien dat je geen of weinig ervaring hebt met fietsen in de winter. Is het je al eens opgevallen dat er flink wat condens op je fiets komt als je die binnen zet na een ritje in de kou? En dan vooral op de metalen delen die niet van pekel houden. En bijna altijd is de weg ook vochtig. Het is mij nog nooit gelukt met een droge fiets terug te komen na een winterrindje. Echt het domste advies wat ik gelezen heb