Veldrijden 2016/2017
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het juiste materiaal kiezen is absoluut een onderdeel van de sport, maar het gevoel dat de trui om de verkeerde schouders hangt begint wel steeds meer de overhand te krijgen. WvA zal dit vrees ik de rest van dit seizoen te horen krijgen. De enige manier om dat recht te zetten is om een paar crossen te winnen van VDP.
Less is bore
- oldandslow
- Forum-lid
Natuurlijk hangt die trui om de juiste schouders, het WK is een eendaagse wedstrijd en die dag was Wout misschien niet de beste, maar wel het eerste over de streep. En de beste wordt niet altijd per definitie wereldkampioen, zie Nys.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
-
- Forum-lid HC
Wuyts probeert er vanalles bij te halen, alle superlatieven, om v Aert er toch als kampioen uit te laten zien, ondanks dat VdP iets sterker was dan Wout.
Nu was het weer die knieproblemen, waardoor hij Mathieu niet kon volgen, volgens volksmenner Wuyts!
Zoals raven14 al aangeeft, heeft Wout technisch nog wat werk te verrichten.
Power heeft ie genoeg!
Nu was het weer die knieproblemen, waardoor hij Mathieu niet kon volgen, volgens volksmenner Wuyts!
Power heeft ie genoeg!
Ik vind het een mooi seizoen van zowel WvA als ook MvdP. Het verschil is niet groot, Ik heb het gevoel dat MvdP wil voorkomen dat er ook maar een beetje glans komt op de trui van de wereldkampioen. Dit om te laten zien dat de trui in zijn ogen voor een ander was.
Wat Wuyts daarvan vindt kan me gestolen worden.
Wat Wuyts daarvan vindt kan me gestolen worden.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Ik heb het niet voor Wuyts (wie wel), maar dit is niet correct. Hij heeft dit weekend heel duidelijk de cijfers gegeven (16 voor VDP en 8 voor VA wanneer ze beiden ad start stonden) en heel expliciet gezegd dat het tot nadenken stemde.scottpch schreef:Wuyts probeert er vanalles bij te halen, alle superlatieven, om v Aert er toch als kampioen uit te laten zien, ondanks dat VdP iets sterker was dan Wout.
Power heeft ie genoeg!
Als je de beelden gezien hebt op 'Kroonprinsen' zou Wuyts ook zijn job niet goed doen mocht hij geen melding maken van de knieproblemen die er waren. En het was bovendien Wuyts niet die erover begon maar Albert (nog tijdens de koers, in het begin) en Wuyts die erop inging.
ik weet niet of het echt een te kort aan techniek is. Ik denk eerder dat VDP een veel soepeler lichaam heeft, is ook een stuk kleiner. Dus automatisch gaat hij ook makkelijker draaien en keren en door de bochten rijden.scottpch schreef:Wuyts probeert er vanalles bij te halen, alle superlatieven, om v Aert er toch als kampioen uit te laten zien, ondanks dat VdP iets sterker was dan Wout.
Power heeft ie genoeg!
VA heeft al genoeg bewezen dat hij ook op technische parcours kan domineren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Onjuist. Mathieu is zelfs (iets) langer dan Wout, 1.87m om 1.84mfiedoo schreef:ik weet niet of het echt een te kort aan techniek is. Ik denk eerder dat VDP een veel soepeler lichaam heeft, is ook een stuk kleiner. Dus automatisch gaat hij ook makkelijker draaien en keren en door de bochten rijden.
t.a.f.k.a.e.h.
Wat je ziet is dat in die slingers Vdp met zijn fiets een mooie cirkel beschrijft waarbij zijn achterwiel altijd tussen grip en slip zit te balanceren. Van Aert rijdt die bochten veel vierkanter, en blijft veel meer binnen de gripgrens.
Mathieu is eerder even lang of het scheelt maar een paar cm met Wout. Wout zal waarschijnlijk een paar kilo zwaarder zijn. Als ik een snel zoektochtje op Google moet geloven scheelt dat 5 of 6 kilo
Mathieu z'n evenwichtsgevoel en fietscontrole zijn gewoon véél beter. Mathieu houdt een fiets onder controle door de fiets "te laten gaan" onder z'n lichaam. Wout houdt een fiets onder controle door boven z'n fiets te blijven. Aangezien een lichaam 90% van het zwaartepunt van de fiets+renner combinatie bepaalt is lichaamscontrole essentieel: Zo lang je je fiets weer onder je lichaam kunt trekken kun je (bijna) alles corrigeren. Theoretisch natuurlijk, want in de praktijk is het nog niet zo simpel... Door de extra risico's die Mathieu neemt maakt hij per saldo wellicht wel net zo veel foutjes als Wout. Misschien nog wel meer zelfs. Maar hij corrigeert ze over het algemeen makkelijk.
Ook zit Mathieu overduidelijk meer rechtop op z'n crossfiets. Dat helpt natuurlijk ook. De trade-off is dat Wout weer aerodynamischer op z'n fiets zit. Kijk maar eens naar Sagan, die zit ook heel erg rechtop, vooral voor een sprinter. Sagan is dan ook al net zo'n evenwichtskunstenaar.
Over Wuyts: Ik kreeg zelfs het idee dat Wuyts (ook) vindt dat het WK een onterechte winnaar heeft gekregen. Of op zijn minst dat Mathieu (en anderen) hun kansen niet eerlijk hebben kunnen verdedigen. Hij begon steeds maar weer over de lekke banden en de stenen in het parkoers. Hij noemde zelfs dat er gesproken wordt over "overdoen" van het WK. Dat vind ik nogal een uitspraak.
Mathieu z'n evenwichtsgevoel en fietscontrole zijn gewoon véél beter. Mathieu houdt een fiets onder controle door de fiets "te laten gaan" onder z'n lichaam. Wout houdt een fiets onder controle door boven z'n fiets te blijven. Aangezien een lichaam 90% van het zwaartepunt van de fiets+renner combinatie bepaalt is lichaamscontrole essentieel: Zo lang je je fiets weer onder je lichaam kunt trekken kun je (bijna) alles corrigeren. Theoretisch natuurlijk, want in de praktijk is het nog niet zo simpel... Door de extra risico's die Mathieu neemt maakt hij per saldo wellicht wel net zo veel foutjes als Wout. Misschien nog wel meer zelfs. Maar hij corrigeert ze over het algemeen makkelijk.
Ook zit Mathieu overduidelijk meer rechtop op z'n crossfiets. Dat helpt natuurlijk ook. De trade-off is dat Wout weer aerodynamischer op z'n fiets zit. Kijk maar eens naar Sagan, die zit ook heel erg rechtop, vooral voor een sprinter. Sagan is dan ook al net zo'n evenwichtskunstenaar.
Over Wuyts: Ik kreeg zelfs het idee dat Wuyts (ook) vindt dat het WK een onterechte winnaar heeft gekregen. Of op zijn minst dat Mathieu (en anderen) hun kansen niet eerlijk hebben kunnen verdedigen. Hij begon steeds maar weer over de lekke banden en de stenen in het parkoers. Hij noemde zelfs dat er gesproken wordt over "overdoen" van het WK. Dat vind ik nogal een uitspraak.
Laatst gewijzigd door beeb op 06 feb 2017 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
===========================
Free your mind and your ass will follow
Free your mind and your ass will follow
ik heb ondertussen eens info opgezocht over de lengte van beide renners en vindt tegenstrijdige info: maar meestal kom ik uit op wout: 1m87 en mathieu 1m83. Kan iemand eens zekerheid bieden of die mannen dit weekend gaan opmeten?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.