Daar is het koersverloop ook naar. Gelukje dat hij redelijk safe op p3 koerst.thestudent schreef: ↑14 jul 2024 22:25 Ik geloof op dit moment wel in het podium van Remco. Hij lijkt nu niet dagelijks over zijn grenzen te gaan om te volgen. Kiest snel genoeg voor eigen tempo.
Tour 2024
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40084
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Evenepoel weet wat hij kan en vooral niet kan.
Dan nog een beetje koersinzicht, als hij ziet dat de dichtste achtervolgers er al af liggen direct, als Vingegaard vertrekt, op eigen tempo naarr boven.
Om het even te kaderen, ook Evenepoel zijn klimtijd is een pak sneller dan die van Pantani.
Dan nog een beetje koersinzicht, als hij ziet dat de dichtste achtervolgers er al af liggen direct, als Vingegaard vertrekt, op eigen tempo naarr boven.
Om het even te kaderen, ook Evenepoel zijn klimtijd is een pak sneller dan die van Pantani.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik vind Evenesaai eigenlijk minder leuk dan het jonge ventje dat blufpoker speelde...daniel1975 schreef: ↑14 jul 2024 22:17 Moet heel raar lopen als p1-2-3 nog veranderd. Of Remco moet nog een fameuze off-day hebben, maar zo ziet het er niet uit. Deze tour wel meer respect voor hem gekregen.
Campagnolo Ultra Dork
Dus dan gaan we bij voorbaat gokken op het eigen verlies? Dat heeft weinig met sport te maken.ottorongo2 schreef: ↑14 jul 2024 22:04 Het stond toch al in de sterren geschreven, voor het vertrek, dat het op deze manier zou moeten gebeuren en dat een goede Pogi er het meeste baat zou bij hebben. Iedereen, met wat koersdoorzicht en gezond verstand kende al , op voorhand, het verloop van deze rit, neem ik aan.
Ze hebben er alles aangedaan, ondanks de mindere ploeg en mindere kopman.
Ze konden nooit iemand vooruit sturen die een gevaar was voor het klassement en hooguit Jorgenson om voor de rit te gaan, maar daarmee zou Vingegaard zou daarmee ook de handdoek in de ring gegooid hebben.
Campagnolo Ultra Dork
Bij Visma hebben ze voor alles wel een specialist in dienst dus je mag er vanuit gaan dat ze ook naar de bikefit hebben gekeken.
Zal wel lichter zijn. Hoe lichter de renner, hoe relatief meer winst hij heeft met een lichter frame tov van een zwaardere renner. Eg. bij een lichte renner is het framegewicht een groter percentage van het totaalgewicht dan bij een zwaardere renner, dus als je dat gewicht zo dicht mogelijk bij de 6.8 kunt krijgen zonder in te leveren op aero performance dan is dat een win/win.
Ik neem inderdaad ook aan dat de bikefit bij VisLAB wel in orde is.
Ik neem inderdaad ook aan dat de bikefit bij VisLAB wel in orde is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou dat kinderfietsje met zijn gewicht moet toch wel op 6.8 uit kunnen komen.
Geen S5 dat gaat niet lukken met sponsor spul. Maar de R5 wel.
Misschien zetten ze hem ook iets anders op de fiets bij veel klimmen.
Dat is opzich niet zo onlogisch dat doe ik zelf ook altijd.
Geen S5 dat gaat niet lukken met sponsor spul. Maar de R5 wel.
Misschien zetten ze hem ook iets anders op de fiets bij veel klimmen.
Dat is opzich niet zo onlogisch dat doe ik zelf ook altijd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
V(39’41”)=23,88km/u P(65kg)=448.29w P*=6,90w/kg PP=6,59w/kg PPP=105%@ammattipyoraily
Plateau de Beille (15,80km 7,91% 1250hm)
1998 Pantani 43’28”
2024 Pogacar 39’41”
2015 Laurens ten Dam 47’58” 360w (PM)
"A net headwind of 18.42 km/h is working against you with 4.50 (N) of force, or 23.04 watts of power."
2/3 in het wiel ==> 7w luchtweerstand
1/3 solo ==> 23w luchtweerstand
totaal 2/3 X (448,29 - 16) + 1/3 X 448,29 = 437,62w P= 6,73w/kg PPP=102%
Volgens mij rijdt Vinegaard op een maat 54, en die zijn zeker op 6.8 kg te krijgen - makkelijk zelfs.wasbeer2006 schreef: ↑15 jul 2024 11:12 Nou dat kinderfietsje met zijn gewicht moet toch wel op 6.8 uit kunnen komen.
Geen S5 dat gaat niet lukken met sponsor spul. Maar de R5 wel.
Misschien zetten ze hem ook iets anders op de fiets bij veel klimmen.
Dat is opzich niet zo onlogisch dat doe ik zelf ook altijd.
Wat me wel opviel tov Pogacar en Vinegaard ( beide relatief laag zadel en korte zit ) was de NOG lagere zit van A Yates ( UAE). Ook hij zat zeer kort, maar meer omdat naar voor zat op zijn zadel.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik denk echt voor het klimmen.
Van de week even opletten in een vlakke etappe.
Kan me er wel iets bij voorstellen. Open heuphoek en veel minder aero noodzaak op lage snelheid.
Meer echt naar beneden trappen dan naar achter
Van de week even opletten in een vlakke etappe.
Kan me er wel iets bij voorstellen. Open heuphoek en veel minder aero noodzaak op lage snelheid.
Meer echt naar beneden trappen dan naar achter
Clement heeft dat goed geschets in de Avondetappe waarom die tijden nu zo scherp zijn.MarkVeenstra schreef: ↑14 jul 2024 22:28 Als we recordtijden gaan vergelijken..., kijken we dan ook maar de wind (sowieso hot topic, bij elke minieme hoop op waaiers), en temperatuur?
En koersverloop? Is het de slotklim, is het koers vanaf de voet, wordt er grotendeels steak tempo gereden of slechts onderhoudend?
Vandaag niet gezien, maar gister stond de wind goed in de rug de berg op. En er werd vanaf de voet een zo hoog mogelijk tempo gereden...