Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 jul 2013 17:59

jules_msk schreef:Is het niet hypocriet dat de UCI zegt geen actie meer te ondernemen tegen deze dopinggevallen en dat ze wel keihard heeft gevochten om LA meer dan 10 jaar na datum te kruisigen?
Waarom niet dezelfde regel voor alle renners dan? Of nu eenmaal gewoon accepteren dat er in die tijd veel doping werd genomen en dat LA de beste doper was?
Pardon?
Heb ik iets gemist? Het was de USADA die hun stinkende best hebben gedaan om LA te ontmaskeren. Als er een organisatie goed is om hun kop in het zand te steken dan was het wel de de UCI. Ze hebben alleen een straf van de USADA overgenomen en dat was het dan.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 25 jul 2013 18:06

rob74 schreef:
jules_msk schreef:Is het niet hypocriet dat de UCI zegt geen actie meer te ondernemen tegen deze dopinggevallen en dat ze wel keihard heeft gevochten om LA meer dan 10 jaar na datum te kruisigen?
Waarom niet dezelfde regel voor alle renners dan? Of nu eenmaal gewoon accepteren dat er in die tijd veel doping werd genomen en dat LA de beste doper was?
Pardon?
Heb ik iets gemist? Het was de USADA die hun stinkende best hebben gedaan om LA te ontmaskeren. Als er een organisatie goed is om hun kop in het zand te steken dan was het wel de de UCI. Ze hebben alleen een straf van de USADA overgenomen en dat was het dan.
+1 UCI doet echt geen ene <vul maar in>.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 25 jul 2013 18:08

Ik stel voor om LA met terugwerkende kracht alle 7 tourzeges terug te geven. Gerechtigheid! :D

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 25 jul 2013 19:04

kxlight schreef:Ook Olano vindt dat hij niet verkeerd heeft gedaan:

"MADRID - De Spaanse oud-wielrenner Abraham Olano is niet langer in dienst als technisch directeur van de Ronde van Spanje. Volgens diverse Spaanse media heeft Vuelta-organisator Unipublic het sinds 2004 lopende contract met de voormalig wereldkampioen ontbonden.

Woensdag werd bekend dat de 43-jarige Olano bij een hertest van urinestalen uit de Tour van 1998 alsnog was betrapt op het gebruik van epo. Een Franse senaatscommissie presenteerde de resultaten van deze zogeheten retrocontroles. De Spanjaard reageerde verrast, omdat hij tijdens zijn carrière nooit positief werd getest. „Ik vind mezelf niet schuldig. Ik heb niet het gevoel dat ik iets illegaals heb gedaan”, aldus Olano. "
Spaanse manier van denken ofzo: "Ik ben niet geflitst, dus ik heb niet te hard gereden". :roll: Om te kotsen wat mij betreft.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 25 jul 2013 20:07

Op Wielerflits kwam ik een aardige reactie tegen:
wielerflits.nl schreef: De waarheid komt altijd in etappes. Handleiding voor betrapte renners:

1) Ontken dat u doping hebt gebruikt. Geef wel een reden op voor de positieve test, als renner weet u wonderwel altijd wel waarom u positief ben. Wees bij voorkeur een beetje creatief, verzin een reden die het liefst nog niet eerder is gebruikt, volgens die beroemde logica: "alleen de grootste leugens zijn geloofwaardig". Velen zijn u voorgegaan, met verhalen over honden, kinderziekenhuizen, biefstukken e.d. Het kan niet gek genoeg.

2) Mocht u werkelijk niet meer langer kunnen ontkennen, geef dan toe doping gebruikt te hebben, maar beperk dat tot een zo korte periode. Bent u één keer positief bevonden, dan heeft u uiteraard alleen in de week voorafgaand aan die test doping gebruikt. Later bent u tot inkeer gekomen.

3) Heeft u een overwinning behaald in uw carrière, maak dan duidelijk dat u die overwinning zonder doping hebt behaald. Dat het voor het publiek op die manier haast wel moet lijken alsof doping averechts werkt, is bijzaak.

4) Als u bekent, doe het dan voorkomen alsof u op eigen houtje gehandeld. Uiteraard wisten al uw ploeggenoten, uw ploegleiders en de doktoren ervan, maar u bent niet voor niets wielrenner geworden, u heeft u maar aan de omerta te houden.

5) Mocht u uiteindelijk toch niet meer in staat zijn het massale dopinggebruik te ontkennen, beken dan alles en werp u op als een voorvechter voor een schone sport. Gouden tip: schrijf een boek over alle onfrisse praktijken, u loopt er gegarandeerd mee binnen.

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 25 jul 2013 20:32

rob74 schreef:Pardon?
Heb ik iets gemist? Het was de USADA die hun stinkende best hebben gedaan om LA te ontmaskeren. Als er een organisatie goed is om hun kop in het zand te steken dan was het wel de de UCI. Ze hebben alleen een straf van de USADA overgenomen en dat was het dan.
Uiteindelijk heeft de UCI ze wel erg makkelijk gevolgd en LA gestraft.
Nu is het ook een andere bron die ze de dopers voorlegt, maar hier kijken ze weg. Dus ik vind niet dat ze erg consequent zijn...

Maar zoals elefantino al zei, namen volgens mij alle renners in die periode doping. Dus echt opzienbarend vind ik deze informatie niet. Het bevestigt gewoon nogmaals wat iedereen al weet.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

amstel1967
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2011 21:35

amstel1967 25 jul 2013 22:36

En knaven en voskamp hebben niks gebruikt???. Tja blijlevens zegt op eigen houtje te hebben gehandeld; ja en mijn oom is ook mijn tante.

Vroem
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:38

Vroem 25 jul 2013 22:45

De "secret pro" heeft weer van zich laten horen.

http://cyclingtips.com.au/2013/07/the-s ... e-edition/

Een paar grand tour winnaars? Lijkt me contador en evans dan of wie zou hij bedoelen?

En wie is het franse team waar hij het over heeft? Europecar neem ik aan dan.....

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 26 jul 2013 00:19

jules_msk schreef:Uiteindelijk heeft de UCI ze wel erg makkelijk gevolgd en LA gestraft.
Nu is het ook een andere bron die ze de dopers voorlegt, maar hier kijken ze weg. Dus ik vind niet dat ze erg consequent zijn...

Maar zoals elefantino al zei, namen volgens mij alle renners in die periode doping. Dus echt opzienbarend vind ik deze informatie niet. Het bevestigt gewoon nogmaals wat iedereen al weet.
LA had een ietwat andere rol dan, pak 'm beet, Jeroen Blijlevens in het gebruik van, verspreiden van en aanzetten tot gebruik van doping. Mede daardoor verviel de verjaringstermijn van 8 jaar voor USADA.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jul 2013 07:58

Ook Zabel kan waarschijnlijk fluiten naar zijn baantje:
nusport.nl schreef:Zabel moet vrezen dat hij zijn baan als sportdirecteur van de wielerwedstrijd Hamburger Cyclassics verliest nu bekend is geworden dat hij ook tijdens de Tour de France van 1998 epo gebruikte.
link naar artikel:
http://www.nu.nl/sport/3535393/zabel-dr ... pport.html
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2013 08:09

Vroem schreef:De "secret pro" heeft weer van zich laten horen.

http://cyclingtips.com.au/2013/07/the-s ... e-edition/

Een paar grand tour winnaars? Lijkt me contador en evans dan of wie zou hij bedoelen?

En wie is het franse team waar hij het over heeft? Europecar neem ik aan dan.....
Ik geloof er niet heel veel van; als ik een avondje ga schrijven heb ik ook zo'n verhaal op papier staan. Hoef je echt niet voor in het pro-peloton voor te fietsen.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 26 jul 2013 09:05

Vroem schreef:De "secret pro" heeft weer van zich laten horen.

http://cyclingtips.com.au/2013/07/the-s ... e-edition/

Een paar grand tour winnaars? Lijkt me contador en evans dan of wie zou hij bedoelen?

En wie is het franse team waar hij het over heeft? Europecar neem ik aan dan.....
+Andy Schleck.

Plaats reactie