Cannondale
-
- Forum-lid
Ik rij zelf met een systemsix ultegra sinds december. Ik heb er 25mm continental banden op gestoken, en rij voor dagelijks gebruik met alu 45mm velgen ipv de meegeleverde 55mm Carbon velgen. 28mm banden leek me toch echt te krap ivm steentjes tussen kader en wiel.
Ik rij hiermee vooral in het Pajottenland en doe regelmatig ook woon-werk ritjes waar je toch vaak minder ideale wegen tegenkomt, en vind dit zeker niet oncomfortabel, zelfs aangenamer dan op een alu fiets bij gelijke bandenmaat. Voor echte kasseiritten zou ik wat anders zoeken.
Ik rij hiermee vooral in het Pajottenland en doe regelmatig ook woon-werk ritjes waar je toch vaak minder ideale wegen tegenkomt, en vind dit zeker niet oncomfortabel, zelfs aangenamer dan op een alu fiets bij gelijke bandenmaat. Voor echte kasseiritten zou ik wat anders zoeken.
Geen idee wat heuvelzones zijnHerbertvanP schreef: ↑27 aug 2021 13:10 Ik geloof dat er banden op kunnen tot 30mm. Of je dat wil en of dat nodig is is de vraag.
Heeft die vriend van jou ook ervaring op mindere wegen en in de heuvelzones?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Hoe lang zijn er al? een frame gaat deze tijden vaak minimaal 5 jaar mee.
Met 2022 modellen bedoel ik uiteraard andere afmontage, kleurtjes,...wasbeer2006 schreef: ↑29 aug 2021 13:37 Hoe lang zijn er al? een frame gaat deze tijden vaak minimaal 5 jaar mee.
Normaal worden zo ongeveer einde augustus begin september de nieuwe modellen voorgesteld.
-
- Forum-lid HC
Daar lijken fabrikanten ook een andere weg mee in te slaan..... langer een kleur en config behouden.
Dat zou dan de eerste keer zijn bij Cannondale. Dealer zal gelijk hebben dat het omwille van corona is...wasbeer2006 schreef: ↑29 aug 2021 15:24 Daar lijken fabrikanten ook een andere weg mee in te slaan..... langer een kleur en config behouden.
Deze vraag is misschien een beetje domme vraag, maar ga het toch wagen.
Als ik de huidige SuperSix EVO Hi-MOD Disc Ultegra Di2 en SuperSix EVO Hi-MOD Disc Ultegra vergelijk op de site van Cannondale, dan zie ik niet heel veel verschil. De Di2 versie heeft (uiteraard) Di2 (goh) en betere wielen.
Prijsverschil is wel schokkend, €2800,- zie ik er niet aan af.
Als ik even ga rekenen, dan kost een Ultegra Di2 groepset €1800,- (ongeveer), wielset los €1000,-.
Kun je dan niet veel beter de niet-Di2 versie nemen, upgrade onderdelen direct erbij kopen en na aanschaf upgraden? Ben je net zo duur uit initieel. Verkoop je de overgebleven groepset en wielen, dan zou je zeker nog €500,- kunnen verdienen. Zelfs al laat je de ombouwen tegen uurtarief door de dealer uitvoeren, ben je no goedkoper uit na verkoop losse onderdelen.
Zie ik iets over het hoofd, zit er toch echt nog wel een ander verschil tussen de mechanische en Di2 uitvoering?
Als ik de huidige SuperSix EVO Hi-MOD Disc Ultegra Di2 en SuperSix EVO Hi-MOD Disc Ultegra vergelijk op de site van Cannondale, dan zie ik niet heel veel verschil. De Di2 versie heeft (uiteraard) Di2 (goh) en betere wielen.
Prijsverschil is wel schokkend, €2800,- zie ik er niet aan af.
Als ik even ga rekenen, dan kost een Ultegra Di2 groepset €1800,- (ongeveer), wielset los €1000,-.
Kun je dan niet veel beter de niet-Di2 versie nemen, upgrade onderdelen direct erbij kopen en na aanschaf upgraden? Ben je net zo duur uit initieel. Verkoop je de overgebleven groepset en wielen, dan zou je zeker nog €500,- kunnen verdienen. Zelfs al laat je de ombouwen tegen uurtarief door de dealer uitvoeren, ben je no goedkoper uit na verkoop losse onderdelen.
Zie ik iets over het hoofd, zit er toch echt nog wel een ander verschil tussen de mechanische en Di2 uitvoering?
Dogma F
- daniel1975
- Forum-lid HC
Probleem 1: zie maar eens een complete groepset nu te vinden.....
Less is bore
Vroegah had Cannondale zelfs mid season modellen.wasbeer2006 schreef: ↑29 aug 2021 15:24 Daar lijken fabrikanten ook een andere weg mee in te slaan..... langer een kleur en config behouden.
Waren fietsenmakers niet blij mee want de modellen stonden nauwelijks in de winkel of de mid seasons werden al aangekondigd.
En de klant wilde natuurlijk het nieuwste model.
Weet die klant veel dat alleen de kleur anders was,
True. Maar op ander forum haalde iemand bij Futurumshop een Ultegra Di2 set voor €1500,- in de afgelopen week. Het kan dus wel, maar niet met normale levertijden.daniel1975 schreef: ↑30 aug 2021 12:16 Probleem 1: zie maar eens een complete groepset nu te vinden.....
Fiets kopen en upgraden is ook niet iets waarmee je over 1 nacht ijs gaat, dus normaal gesproken is tijd niet zo'n punt.
Dogma F
Ben op dit moment bezig met het verzamelen van onderdelen voor de opbouw van een nieuwe fiets. Heb nog de beschikking over een andere fiets en dan zijn lange levertijden geen groot probleem. Dat wordt natuurlijk anders wanneer normale slijtage-delen niet of heel slecht leverbaar zijn.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik enkele maanden geleden toch wel heel snel werd toen de groep van mijn keuze plotseling heel even leverbaar bleek …………
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik enkele maanden geleden toch wel heel snel werd toen de groep van mijn keuze plotseling heel even leverbaar bleek …………
Real men wear blûk!!! Marcel