Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jul 2013 17:24

fiedoo schreef: ...... 't is niet omdat ik vind dat er zonder concrete bewijzen geen veroordeling mag zijn dat ik nu zit te denken dat QS zou cleaner dan de rest (geweest) zijn.
Kun je die zin nog eens opschrijven maar dan in modern Nederlands? Ik snap er echt geen hout van.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 26 jul 2013 17:55

53x11 schreef:@mrcoffee: probeer je bij de feiten te houden en de beweringen van fiedoo met feiten te weerleggen, dat maakt de discussie wel zo fair!
Patrick Lefevre in een adem noemen met onschuldig mbt dopinggebruik? Sorry, dat kan ik niet serieus nemen. Iedereen die het wielrennen volgt weet dat hij de grootste charlatan is.
Ik ga niet weer alle bekende feiten opnoemen daar is al genoeg over opgeschreven. En ja daar ben ik het met Fiedoo eens: hij is nog nooit tucht- of strafrechterlijk veroordeeld. Overigens tot mijn, en velen met mij, grote verbazing want je zou toch denken dat eens de beerput volledig opengaat? Maar wat niet is kan nog komen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 jul 2013 18:54

rob74 schreef:
fiedoo schreef: ...... 't is niet omdat ik vind dat er zonder concrete bewijzen geen veroordeling mag zijn dat ik nu zit te denken dat QS zou cleaner dan de rest (geweest) zijn.
Kun je die zin nog eens opschrijven maar dan in modern Nederlands? Ik snap er echt geen hout van.
Van Daele's woordenboek nederlandse taal:

con·creet (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1werkelijk bestaand; in werkelijkheid, in feite
clean [klieːn] (bijvoeglijk naamwoord) 1vrij van drugs => cleaner: meer vrij van drugs (doping) ===> clean is ook engels voor proper/ vrij van

Okee zo? ( okee = in orde). Gesnopen? ( = begrepen, verstaan).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jul 2013 19:05

Het gaat niet om de woorden Fiedoe; daar zitten echt geen spelfouten in. De zinsopbouw ontgaat me volledig. Ik heb nu al 5 pogingen gedaan om je redenatie te snappen maar het lukt mij domweg niet.
Live fast; die young. mijn blog

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 jul 2013 20:14

rob74 schreef:Het gaat niet om de woorden Fiedoe; daar zitten echt geen spelfouten in. De zinsopbouw ontgaat me volledig. Ik heb nu al 5 pogingen gedaan om je redenatie te snappen maar het lukt mij domweg niet.
Ik vind dat er zonder feitelijke bewijzen geen veroordeling mag zijn. Maar daaruit mag je niet besluiten dat ik denk dat QS zuiverder reed of rijdt dan de rest .
Of vrij vertaald: ik kan denken wat ik wil over Lefevere maar zonder bewijzen ga ik echt niet beweren dat die kerel de grootste oplichter is die er in het wielrennen nog rondloopt.
Oef, hopelijk is dit al iets duidelijker neergepend. :P
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jul 2013 20:18

Hèhè ik snap hem
Live fast; die young. mijn blog

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 26 jul 2013 20:38

fiedoo schreef:
rob74 schreef:Het gaat niet om de woorden Fiedoe; daar zitten echt geen spelfouten in. De zinsopbouw ontgaat me volledig. Ik heb nu al 5 pogingen gedaan om je redenatie te snappen maar het lukt mij domweg niet.
Ik vind dat er zonder feitelijke bewijzen geen veroordeling mag zijn.
Ik denk dat vrijwel iedereen hier het daar wel mee eens is. We stellen ook niet voor om Lefevre zonder veroordeling in het gevang te gooien he. :D

Punt is dat hij wat mij betreft geweerd zou moeten worden uit de wielersport. Potentiele sponsoren zouden niet met hem in zee moeten gaan, de Belgische bond en de UCI zouden hem zoveel mogelijk moeten weren uit commissies, praatgroepjes en organisaties, renners zouden moeten weigeren onder hem te werken. Lefevre is groot geworden in het EPO-tijdperk, leeft nog steeds in de omerta, en laat keer op keer zien de urgentie van de zaak niet te (willen) begrijpen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 jul 2013 20:41

rob74 schreef:Hèhè ik snap hem
oef ik wou al de grote middelen inzetten!

http://www.vandale.nl/

http://translate.google.be/

http://users.skynet.be/thiran/rekentaal ... dlezen.htm

:lol:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 26 jul 2013 20:55

En voor de mensen die dachten dat het alleen tot de wielersport beperkt zou blijven :
http://www.francetvinfo.fr/sports/foot/ ... 77244.html

Alvast een stukje gekopieerd : Deschamps affichait un taux d'hématocrite (le taux de globules rouges dans le sang) de 51,9%... ce qui aurait entraîné son interdiction de participer au Tour de France. Un taux extrêmement fluctuant (+/- 20%), pouvant indiquer une prise d'EPO.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jul 2013 21:09

Ik ga hier Lefevre ook niet veroordelen omdat ik inderdaad geen bewijs heb. Maar ik wil hem wel als verdacht kunnen zien. En ik zou ook geen zaken met hem willen doen. En dat doen massa's andere dus wel. Je zou hem ook kunnen negeren.
- Er geen contract tekenen als renner of ploegleider
- Er geen aandacht aan schenken als media
- Hem niet uitnodigen voor wat voor commissie dan ook.

Lefreven kan makkelijk in zijn zetel blijven zitten omdat er toch wel genoeg minder-rechtlijnigen zijn waar hij zaken mee kan doen. Maar ik ga dat prof contract dat ik aangeboden gekeren heb gewoon afwijzen ;)

en over die voetballers uit 1998:
Goh,.... hebben die echt epo gebruikt? Wie had dat nu gedacht? Nee,.... niet echt een verassing
Wel goed dat een krant ook daar eens aandacht aan schenkt.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 27 jul 2013 10:16

cliors schreef:En voor de mensen die dachten dat het alleen tot de wielersport beperkt zou blijven :
http://www.francetvinfo.fr/sports/foot/ ... 77244.html

Alvast een stukje gekopieerd : Deschamps affichait un taux d'hématocrite (le taux de globules rouges dans le sang) de 51,9%... ce qui aurait entraîné son interdiction de participer au Tour de France. Un taux extrêmement fluctuant (+/- 20%), pouvant indiquer une prise d'EPO.
Doe mij dat dan toch maar in het nederlands :mrgreen:
Hoe sterk is de eenzame fietser...

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 jul 2013 19:36

Dit had echt niemand verwacht, Zabel blijkt toch iets langer dan een weekje doping te hebben gebruikt: :D

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... -toe.dhtml

Plaats reactie