Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 511
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 10 aug 2023 17:33

Lcsmet schreef: 10 aug 2023 17:25
Kluus schreef: 10 aug 2023 15:19 ........of de trend naar lichter wel de juiste is.
Gaan ze dan terug naar velgremmen? :)
Dat zou mooi zijn, de achterbrug lijkt wel verdacht veel op die van de SL6, de laatste Tarmac die ook voor velgremmen te krijgen was dus wie weet! :lol:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8901
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 aug 2023 18:36

havana schreef: 10 aug 2023 12:47 @Jans

Inderdaad door Specialized georganiseerd ja. Testdag voor journalisten.

@ derxx

Ik ben dat wel met je eens; vrijwel alle fietsen fietsen gewoon goed. Ik verwacht niet dat de Specialized ineens veel beter fietst. Maar ik laat me graag verrassen.
Ik vind het leuk voor je hoor, maar dan moet het toch altijd prima zijn? Je wilt de volgende keer weer uitgenodigd worden.

Giantico
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 11 aug 2023 10:02

Merkbeleving is toch niet alleen bij fietsen het geval? Zelfde geldt toch ook voor andere zaken en goederen. Auto’s, kleding etc. Alleen weinig mensen geven toe dat ze hier gevoelig voor zijn ook al beweert een grote groep het interesseert me niks. Tuurlijk een enkeling daargelaten die het echt niet boeit. Ik heb destijds mijn Sl7 weggedaan en de S-works Sl7 gehaald. Fietst die beter? Nee, word ik er blij van, ja heel erg 🤷‍♂️

Peter243
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 12 aug 2023 15:45

Heb hem vandaag bekeken, de sl8. Mooi frame, weegt niets. Heb met het frame buiten gestaan voor de kleur, opletten dat er geen windvlaagje komt want dan vliegt hij weg.

Giantico
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 12 aug 2023 15:57

Thuis na de vakantie eens bekijken. Wellicht een los S-Works frame op de kop tikken en opbouwen. Vind alleen die punt op het balhoofd er echt niet uitzien maar misschien valt het mee in het echt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16449
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 aug 2023 16:39

Giantico schreef: 11 aug 2023 10:02 ...........word ik er blij van, ja heel erg 🤷‍♂️
En dat is toch wel echt het allerbelangrijkste.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8987
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 aug 2023 16:42

De teksten die ze verzinnen bij een nieuw model gaan nergens over,ze praten je het aan dat een Tarmac 7 serie niet meer voldoet.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16449
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 aug 2023 17:24

nijkie schreef: 12 aug 2023 16:42 De teksten die ze verzinnen bij een nieuw model gaan nergens over,ze praten je het aan dat een Tarmac 7 serie niet meer voldoet.
Nieuwer, sneller, meer aero, lichter, enzovoort dat je je toch echt afvraagt of bij de introductie van een nieuw model of de vorige dan echt wel zo slecht was dat ze dat ooit nog maar durven verkopen hebben. :mrgreen:
Niet enkel bij Specialized en bij uitbreiding fietsen zelfs.
I know myself like no one else
Nothing to defend

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5058
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 12 aug 2023 18:56

Lcsmet schreef: 12 aug 2023 17:24
nijkie schreef: 12 aug 2023 16:42 De teksten die ze verzinnen bij een nieuw model gaan nergens over,ze praten je het aan dat een Tarmac 7 serie niet meer voldoet.
Nieuwer, sneller, meer aero, lichter, enzovoort dat je je toch echt afvraagt of bij de introductie van een nieuw model of de vorige dan echt wel zo slecht was dat ze dat ooit nog maar durven verkopen hebben. :mrgreen:
Niet enkel bij Specialized en bij uitbreiding fietsen zelfs.
Het is wachten op de eerste amerikaanse jurist die dit gaat gebruiken in een rechtzaak tegen fabrikant 😉

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 12 aug 2023 19:34

Heb vandaag de SL8 gezien in de winkel. Mooi strak fietsje maar ik zie die 14000 Euro er echt niet aan af. Gaat nergens meer over. Maar goed er zal ongetwijfeld markt voor zijn.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5058
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 12 aug 2023 20:01

werkpaard schreef: 12 aug 2023 19:34 Heb vandaag de SL8 gezien in de winkel. Mooi strak fietsje maar ik zie die 14000 Euro er echt niet aan af. Gaat nergens meer over. Maar goed er zal ongetwijfeld markt voor zijn.
... voor de luxepaarden ;-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27943
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 aug 2023 18:08

Vandaag net geen 80 km gereden op de SL8 door de Limburgse Heuvels. Samen met nog een stuk of 8 wielerjournalisten. Was een mooi dagje met Ide Schelling als wegkapitein. Stuk of 8 klimmetjes meegepakt - de ideale route om de fiets eens stevig te testen.

Uiteraard reed de SL8 gewoon heel goed. Tikje nerveuzer dan mijn Scot maar dat kan ook heel goed aan de maat hebben gelegen, ik reed nu op 56 met spacers waar mijn Scott een 58 slammed is. Ik vond 'm een tikje oncomfortabeler maar dat wijt ik eerder aan de smallere 26 mm clinchers dan aan 't frame.

Over het uiterlijk valt natuurlijk te twisten, persoonlijk vind de mix tussen aero en ronde buizen heel geslaagd. Zelf reed ik op de zwarte Tarmac (dus niet de S-Works), maar er reden ook rode S-Works'en mee en dat spuitwerk was wel heel vet. Er waren ook witte bij en dat zou ik persoonlijk nooit kiezen. Blijft smaak natuurlijk. Wat ik wel erg fijn vond is dat bovenbuis iets smaller is dan die van mijn Scott. Fiets je zoals ik met de knieën naar binnen is dat wel prettig.

Er reden een paar man mee die ook op een SL7 hebben gereden (of van wie de SL7 zelfs de daily driver was). Zij vonden het verschil niet groot, behalve dan het lagere gewicht.

Mijn testfiets was overigens uitgerust met de nieuwe SRAM Force groep. Toegegeven, die ziet er best goed uit. Shifters een stuk minder lomp dan voorheen en ook de crank is heel geslaagd. Daar houdt de lofzang wel op. De ergonomie van de shifters vond ik niks; je kunt veel lastiger bij de remhendels als je de handen bovenop hebt. En dan het schakelen: merkbaar een stuk trager dan Shimano en vooral vooraan ook minder soepel. Ik vind de fiets niet super remmen maar ook hier wijt ik dat eerder aan de smallere banden dan aan de groep.

Al bij al gewoon een hele fijne machine. Reed ik er 2 km/uur sneller op dan mijn Scott? Nee. Wat ik ook niet verwacht had. Zijn er fietsen die net zo goed fietsen maar minder kosten. Waarschijnlijk wel. Zou ik er 9k aan uitgeven? Nee. Overigens zijn er genoeg mensen die dat er wel voor over hebben, want de eerste batch is al volledig verkocht in Nederland.
Bijlagen
IMG_3954.jpeg
Laatst gewijzigd door havana op 16 aug 2023 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie