Dat zou mooi zijn, de achterbrug lijkt wel verdacht veel op die van de SL6, de laatste Tarmac die ook voor velgremmen te krijgen was dus wie weet!
Specialized
Ik vind het leuk voor je hoor, maar dan moet het toch altijd prima zijn? Je wilt de volgende keer weer uitgenodigd worden.
Merkbeleving is toch niet alleen bij fietsen het geval? Zelfde geldt toch ook voor andere zaken en goederen. Auto’s, kleding etc. Alleen weinig mensen geven toe dat ze hier gevoelig voor zijn ook al beweert een grote groep het interesseert me niks. Tuurlijk een enkeling daargelaten die het echt niet boeit. Ik heb destijds mijn Sl7 weggedaan en de S-works Sl7 gehaald. Fietst die beter? Nee, word ik er blij van, ja heel erg
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Nieuwer, sneller, meer aero, lichter, enzovoort dat je je toch echt afvraagt of bij de introductie van een nieuw model of de vorige dan echt wel zo slecht was dat ze dat ooit nog maar durven verkopen hebben.
Niet enkel bij Specialized en bij uitbreiding fietsen zelfs.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het is wachten op de eerste amerikaanse jurist die dit gaat gebruiken in een rechtzaak tegen fabrikantLcsmet schreef: ↑12 aug 2023 17:24Nieuwer, sneller, meer aero, lichter, enzovoort dat je je toch echt afvraagt of bij de introductie van een nieuw model of de vorige dan echt wel zo slecht was dat ze dat ooit nog maar durven verkopen hebben.
Niet enkel bij Specialized en bij uitbreiding fietsen zelfs.
Vandaag net geen 80 km gereden op de SL8 door de Limburgse Heuvels. Samen met nog een stuk of 8 wielerjournalisten. Was een mooi dagje met Ide Schelling als wegkapitein. Stuk of 8 klimmetjes meegepakt - de ideale route om de fiets eens stevig te testen.
Uiteraard reed de SL8 gewoon heel goed. Tikje nerveuzer dan mijn Scot maar dat kan ook heel goed aan de maat hebben gelegen, ik reed nu op 56 met spacers waar mijn Scott een 58 slammed is. Ik vond 'm een tikje oncomfortabeler maar dat wijt ik eerder aan de smallere 26 mm clinchers dan aan 't frame.
Over het uiterlijk valt natuurlijk te twisten, persoonlijk vind de mix tussen aero en ronde buizen heel geslaagd. Zelf reed ik op de zwarte Tarmac (dus niet de S-Works), maar er reden ook rode S-Works'en mee en dat spuitwerk was wel heel vet. Er waren ook witte bij en dat zou ik persoonlijk nooit kiezen. Blijft smaak natuurlijk. Wat ik wel erg fijn vond is dat bovenbuis iets smaller is dan die van mijn Scott. Fiets je zoals ik met de knieën naar binnen is dat wel prettig.
Er reden een paar man mee die ook op een SL7 hebben gereden (of van wie de SL7 zelfs de daily driver was). Zij vonden het verschil niet groot, behalve dan het lagere gewicht.
Mijn testfiets was overigens uitgerust met de nieuwe SRAM Force groep. Toegegeven, die ziet er best goed uit. Shifters een stuk minder lomp dan voorheen en ook de crank is heel geslaagd. Daar houdt de lofzang wel op. De ergonomie van de shifters vond ik niks; je kunt veel lastiger bij de remhendels als je de handen bovenop hebt. En dan het schakelen: merkbaar een stuk trager dan Shimano en vooral vooraan ook minder soepel. Ik vind de fiets niet super remmen maar ook hier wijt ik dat eerder aan de smallere banden dan aan de groep.
Al bij al gewoon een hele fijne machine. Reed ik er 2 km/uur sneller op dan mijn Scott? Nee. Wat ik ook niet verwacht had. Zijn er fietsen die net zo goed fietsen maar minder kosten. Waarschijnlijk wel. Zou ik er 9k aan uitgeven? Nee. Overigens zijn er genoeg mensen die dat er wel voor over hebben, want de eerste batch is al volledig verkocht in Nederland.
Uiteraard reed de SL8 gewoon heel goed. Tikje nerveuzer dan mijn Scot maar dat kan ook heel goed aan de maat hebben gelegen, ik reed nu op 56 met spacers waar mijn Scott een 58 slammed is. Ik vond 'm een tikje oncomfortabeler maar dat wijt ik eerder aan de smallere 26 mm clinchers dan aan 't frame.
Over het uiterlijk valt natuurlijk te twisten, persoonlijk vind de mix tussen aero en ronde buizen heel geslaagd. Zelf reed ik op de zwarte Tarmac (dus niet de S-Works), maar er reden ook rode S-Works'en mee en dat spuitwerk was wel heel vet. Er waren ook witte bij en dat zou ik persoonlijk nooit kiezen. Blijft smaak natuurlijk. Wat ik wel erg fijn vond is dat bovenbuis iets smaller is dan die van mijn Scott. Fiets je zoals ik met de knieën naar binnen is dat wel prettig.
Er reden een paar man mee die ook op een SL7 hebben gereden (of van wie de SL7 zelfs de daily driver was). Zij vonden het verschil niet groot, behalve dan het lagere gewicht.
Mijn testfiets was overigens uitgerust met de nieuwe SRAM Force groep. Toegegeven, die ziet er best goed uit. Shifters een stuk minder lomp dan voorheen en ook de crank is heel geslaagd. Daar houdt de lofzang wel op. De ergonomie van de shifters vond ik niks; je kunt veel lastiger bij de remhendels als je de handen bovenop hebt. En dan het schakelen: merkbaar een stuk trager dan Shimano en vooral vooraan ook minder soepel. Ik vind de fiets niet super remmen maar ook hier wijt ik dat eerder aan de smallere banden dan aan de groep.
Al bij al gewoon een hele fijne machine. Reed ik er 2 km/uur sneller op dan mijn Scott? Nee. Wat ik ook niet verwacht had. Zijn er fietsen die net zo goed fietsen maar minder kosten. Waarschijnlijk wel. Zou ik er 9k aan uitgeven? Nee. Overigens zijn er genoeg mensen die dat er wel voor over hebben, want de eerste batch is al volledig verkocht in Nederland.
Laatst gewijzigd door havana op 16 aug 2023 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.