Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 29 jul 2013 09:53

daniel1975 schreef:Zolang de UCI nog gewoon via een achterdeur Pat de Verschrikkelijke weer terugbrengt in de race om het voorzitterschap geloof ik die organisatie niet meer.
is het niet Pat McQiad dan is het wel Hein Verbruggen. De UCI is een verrotte organisatie.
Het gaat helemaal niet om sporters of sport. Het gaat om de zelfverheerlijking en machtspositie van de leden van het bestuursorgaan. Bij het IOC, FIFA etc is het allemaal niet beter. Dit soort mensen ontlenen hun status en macht vanwege het bestaan van deze organen. Het is een misverstand dat het ze inhoudelijk een zier kan schelen. ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2013 10:26

Zie het WK voetbal in het voetballand Qatar..... Moeten ook alle landen hun eigen competitie om gaan gooien omdat het alleen midden in de winter kan en dat alleen omdat de FIFA bobo's waarschijnlijk zakken vol geld hebben gekregen.
Less is bore

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 29 jul 2013 10:47

mrcoffee schreef:
daniel1975 schreef:Zolang de UCI nog gewoon via een achterdeur Pat de Verschrikkelijke weer terugbrengt in de race om het voorzitterschap geloof ik die organisatie niet meer.
is het niet Pat McQiad dan is het wel Hein Verbruggen. De UCI is een verrotte organisatie.
Het gaat helemaal niet om sporters of sport. Het gaat om de zelfverheerlijking en machtspositie van de leden van het bestuursorgaan. Bij het IOC, FIFA etc is het allemaal niet beter. Dit soort mensen ontlenen hun status en macht vanwege het bestaan van deze organen. Het is een misverstand dat het ze inhoudelijk een zier kan schelen. ;)

+1
Hoe sterk is de eenzame fietser...

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 29 jul 2013 12:41

Raak stukje van Nando Boers vandaag bij nusport
Ik heb daarom geen medelijden met Blijlevens. Natuurlijk groeide hij op in een dopingtijdperk, maar ook toen koos hij niet voor de sport, maar voor zichzelf. Hij koos ervoor vals te spelen (doping gebruiken is valsspelen), want hij wilde grote koersen blijven rijden. Blijlevens koos afgelopen winter weer voor zichzelf. Hij gokte en verloor. Niet omdat hij doping had gebruikt, hij verloor zijn baan omdat hij erover had gelogen.
En hoe hard het ook mag klinken, het is voor de Nederlandse ploegen de enige manier om de geloofwaardigheid van de sport terug te winnen: schoon schip maken. En mensen die zeggen dat het daar niet om gaat, moeten volgend jaar maar eens de Nederlandse ploegen tellen in de World Tour. Zeer waarschijnlijk eentje minder, omdat sponsors nu eerst dertien keer nadenken voor ze in de wielersport stappen.
En ondertussen kan ik me haast niet voorstellen dat Blijlevens zich niet voor zijn kop zit te slaan op dit moment. En als ik er zo nog eens wat langer bij stilsta, denk ik: die (oud-)ploegleiders hè? Die overal hun handen van aftrekken en de vermoorde onschuld spelen... dat vind ik het allerergst.
Je zult maar Cees Priem heten en jarenlang aan het hoofd hebben gestaan van de TVM-wielerploeg. Wat denk je, zou Priem al hebben gesproken met Blijlevens? Ik denk het ook niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2013 12:53

Wat is er raar aan?
Ik snap het verhaal wel eigenlijk....
Het gaat niet meer om het wel of niet gebruiken; dat deden ze allemaal. Maar ze hebben een eerlijke kans gekregen om open kaart te spelen. Als al die grote jongens dat nu in 1x hadden gedaan waren we nu allemaal van het gezeik af geweest.
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 29 jul 2013 12:56

daniel1975 schreef:Wat is er raar aan?
Daniel, ik weet dat het maandag is, maar lees nog maar eens goed welke term mda1 in z'n reactie gebruikt. ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2013 13:03

Oeps........
Ik snapte al niet wat er raaR was; raaK is ie wel :)
Less is bore

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 29 jul 2013 13:11

Kittel pleit voor levenslange schorsing van dopingzondaars. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... ping.dhtml zou er dan echt iets veranderen in het Prof. peloton? Of zijn ze gewoon zeer zeker dat ze niet gepakt worden....
in iedergeval goed dat sommige renners zo uitgesproken zijn. Maar kan me ook voorstellen dat andere renners zoals die in het verleden zijn gepakt minder te spreken zijn van zulke meningen en uitspraken.
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 29 jul 2013 13:17

elefantino schreef:
daniel1975 schreef:Wat is er raar aan?
Daniel, ik weet dat het maandag is, maar lees nog maar eens goed welke term mda1 in z'n reactie gebruikt. ;)
:D

Inderdaad. Raak. Als in +1.

Hij verwoordt gewoon goed wat wij hier ook al een aantal dagen roepen.

Ik ben trouwens niet voor levenslange schorsingen en zwaarder straffen. Uit de criminologie is al lang bekend dat de zwaarte van de straf weinig tot geen invloed heeft op het plegen van misdrijven. Eigenlijk is alleen de pakkans van invloed...

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 29 jul 2013 13:29

mda1 schreef:
elefantino schreef:
daniel1975 schreef:Wat is er raar aan?
Daniel, ik weet dat het maandag is, maar lees nog maar eens goed welke term mda1 in z'n reactie gebruikt. ;)
:D

Inderdaad. Raak. Als in +1.

Hij verwoordt gewoon goed wat wij hier ook al een aantal dagen roepen.

Ik ben trouwens niet voor levenslange schorsingen en zwaarder straffen. Uit de criminologie is al lang bekend dat de zwaarte van de straf weinig tot geen invloed heeft op het plegen van misdrijven. Eigenlijk is alleen de pakkans van invloed...
En dat is dan weer een +1 van mijn kant. :D Goh, wat zijn we het toch gezellig met elkaar eens allemaal. ;)

Zwaarder straffen is zinloos imho. Pakkans vergroten zou wel zinvol zijn, maar is zeer moeilijk. Volgens mij ligt de oplossing voor een groot deel in preventie. Mijn voorstel zou zijn om:

1. Wielerploegen verbieden om artsen in dienst te hebben. Als je ziek bent, ga je naar je huisarts. Organisaties van koersen kunnen zelf voor onafhankelijke rondeartsen zorgen m.b.t. valpartijen en zaken die tijdens grote rondes spelen. Verder kunnen renners bij SMA's terecht voor periodieke onderzoeken/testen.

2. Grondige herziening van de dopinglijst. M.i. staat er teveel op de lijst dat niet prestatiebevorderend en/of gevaarlijk is.

3. Stoppen met attesten. Als je ziek bent, kun je niet koersen. Als ik van nature een laag hematocrietgehalte heb, wil ik ook wel een attest voor EPO zodat ik me wat lekkerder voel, maar dat lijkt me niet de bedoeling. De hele attesten-business is de afgelopen jaren flink uit de hand gelopen, en heeft ervoor gezorgd dat renners van een aantal ploegen ongestraft cortisonen konden pakken.

Natuurlijk zijn dit slechts een aantal zaken, maar het zou mijns inziens wel helpen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2013 13:32

Eigenlijk best jammer; wij verdienen veeeeeeeeel minder dan de UCI top, maar hebben veel betere ideen :D :D
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 jul 2013 14:00

daniel1975 schreef:Eigenlijk best jammer; wij verdienen veeeeeeeeel minder dan de UCI top, maar hebben veel betere ideen :D :D
spreek voor jezelf :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie