Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 31 jul 2013 18:31

Bij grotere rondes slapen alle renners in het bivak.
Na de koers gezamenlijk eten uit de keuken van de organisatie.
Maakt het toezicht op de renners overzichtelijker en de wedstrijdomstandigheden eerlijker.
Zo bijzonder is dat toch niet ?.
ASO heeft er in ieder geval al ervaring mee bij de Dakar rally.


(Warempel mijn avatar is terug.Het valt mij nu pas op)
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 jul 2013 18:35

ja, en dan 24 uurs bewaking :o

Big brother is watching them :twisted:
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16766
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 aug 2013 08:41

http://www.sueddeutsche.de/sport/doping ... -1.1737967

En wij maar denken dat dit Oost-Duitse praktijken waren...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 04 aug 2013 08:58

Ernie C. schreef:http://www.sueddeutsche.de/sport/doping ... -1.1737967

En wij maar denken dat dit Oost-Duitse praktijken waren...
Ik las dit gisteren, maar ze durven nog niet alles te publiceren uit angst voor de gevolgen. Schijnen heel grote namen op alle vlakken tussen te zitten (politiek, sport enz.) :o
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16766
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 aug 2013 09:48

Ik ga er voor het gemak maar van uit dat het hele WK elftal van 1974 gedopeerd was en dat de zege dus moet worden ingeleverd ;) .

De vraag is natuurlijk in hoeverre West-Duitsland het enige westerse land is waar dit soort praktijken hebben plaatsgevonden. Dit lijkt mij niet erg aannemelijk.

Het heeft er imho de schijn van dat het dopingprobleem (mede) door de zelfde sportbonden en overheden gecreëerd is die nu schijnheilig proberen dopinggebruik uit te bannen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 04 aug 2013 13:22

Ernie C. schreef:Het heeft er imho de schijn van dat het dopingprobleem (mede) door de zelfde sportbonden en overheden gecreëerd is die nu schijnheilig proberen dopinggebruik uit te bannen.
Dat is toch voor een groot deel met de ploegen ook. Niet alleen in het wielrennen, maar ook het voetballen enz. Dat heeft Fuentes immers ook aangegeven.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16766
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 aug 2013 13:44

Maar het zijn vooral individuele sporters en in het wielrennen ook de ploegen die de zwarte piet toebedeeld krijgen in het het dopingvraagstuk. Terwijl juist dit artikel aangeeft dat ook overheden (via de sportbonden?) dopingprogramma's hebben laten opzetten. Hierdoor zijn er artsen gekomen die hun geld verdienden met onderzoek naar en het toedienen van doping en zijn er duizenden jonge jongens en meisjes in een cultuur terecht gekomen waar doping gemeengoed is geworden en je tenminste het randje van het toelaatbare moet opzoeken om topprestaties neer te zetten.

Dit alles uit nationalistisch oogpunt en om de koude oorlog op het sportveld uit te vechten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6040
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 04 aug 2013 13:53

Eens!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 04 aug 2013 13:59

Topsport bestuiven met geld, nationalisme, media, status, marketing en roem = dope

Hopelijk verdwijnt eens en voor goed de naïviteit uit de topsport-tv-beleving. Gewoon het fietsje pakken en zelf die Sean Kelly Classic rijden....... althans als Sean Kelly zelf ook niet een ouwe snoepert was en anders gewoon de Michael Boogerd of Erik Dekker Classic opzoeken, .......oh wacht doet u toch maar gewoon een gpx-bestandje van een of andere website :).

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 05 aug 2013 07:09

Ernie C. schreef:http://www.sueddeutsche.de/sport/doping ... -1.1737967

En wij maar denken dat dit Oost-Duitse praktijken waren...
Het verklaart wel waarom de Duitsers altijd pas in de laatste minuten (als de tegenstander moe is) winnen. :lol:

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 05 aug 2013 09:48

Ernie C. schreef:Maar het zijn vooral individuele sporters en in het wielrennen ook de ploegen die de zwarte piet toebedeeld krijgen in het het dopingvraagstuk. Terwijl juist dit artikel aangeeft dat ook overheden (via de sportbonden?) dopingprogramma's hebben laten opzetten. Hierdoor zijn er artsen gekomen die hun geld verdienden met onderzoek naar en het toedienen van doping en zijn er duizenden jonge jongens en meisjes in een cultuur terecht gekomen waar doping gemeengoed is geworden en je tenminste het randje van het toelaatbare moet opzoeken om topprestaties neer te zetten.

Dit alles uit nationalistisch oogpunt en om de koude oorlog op het sportveld uit te vechten.
Vette +1

Wat een ontluisterend rapport. Niet geheel onverwacht maar toch.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 aug 2013 09:54

Ernie C. schreef:Ik ga er voor het gemak maar van uit dat het hele WK elftal van 1974 gedopeerd was en dat de zege dus moet worden ingeleverd ;) .
Dan zijn we nu al 3 voudig wereldkampioen voetbal!
1974: tegenstander doping
1978: tegenstander koopt adere landen om
2010: tegenstander gedoopt

Ik hoop dat ze die grachtenrondvaarten een beetje spreiden, hebben we meerdere dagen plezier.
Afbeelding

Plaats reactie