Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
Mijn Cf SL Aero maat M weegt met ultegra pedalen, garmin mount, pompbevestiging, 44 cm stuur en Canyon Cage bidonhouders 7.69 kilogram. Dus 540gr kan je er bijtellen.Defected1981 schreef:Zonet mijn cf sl afgewogen. Maatje large. Site gaf 6.95kg aan. Na wat weight saving door carbon wielen kom ik op 7,5 kg. Dit wel met pedalen bidonhouder en sensors er op. De nieuwe wielset is nochthans 200gr lichter dan de ksyriums... De gewichten zullen dus wat optimistisch zijn op de site. Nog iemand ervaring hiermee?
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53
@frankfiets Hoeveel stond jouw aero afgewogen volgens site gegevens? Ritchey of canyon afmontage?
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
7.15 kg met Ritchey onderdelen. Nou is het zo dat de Canyon zadelpen, het stuur de hoge wielen niet de lichtste zijn.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Ik heb er 3 nagewogen, klopte gewoon met de specificaties.tomtom schreef:Mijn ervaring is dat de gewichten meestal zelfs lager zijn dan op de site..... (en daar is Canyon wel zo'n beetje de enige in!)Defected1981 schreef:Zonet mijn cf sl afgewogen. Maatje large. Site gaf 6.95kg aan. Na wat weight saving door carbon wielen kom ik op 7,5 kg. Dit wel met pedalen bidonhouder en sensors er op. De nieuwe wielset is nochthans 200gr lichter dan de ksyriums... De gewichten zullen dus wat optimistisch zijn op de site. Nog iemand ervaring hiermee?
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53
Mike framemaat M veronderstel ik dan?
Heeft iemand hier toevallig een Canyon Endurace in the grootste maat 3XL (65)? Ik zou graag hoe die fiets eruit ziet, qua verhoudingen.
Als ik die geometrie zo bekijk, dan klinkt het allemaal zeer goed. Het frame heeft tenminste niet zo'n achterlijk korte achterbrug (wat ongeschikt is voor fietsen in grote maten vanwege gewichtsverdeling van berijder).
Als ik die geometrie zo bekijk, dan klinkt het allemaal zeer goed. Het frame heeft tenminste niet zo'n achterlijk korte achterbrug (wat ongeschikt is voor fietsen in grote maten vanwege gewichtsverdeling van berijder).
google is je grootste vriend. typ Canyon Endurace 3xl en druk op afbeeldingen. Dan krijg je zoiets: https://www.google.nl/search?q=canyon+e ... 0&bih=1071
borrelli schreef:Ook maar eens aan de Canyon, ik ga een tweede fiets opbouwen voor erbij/slecht weer. Zaterdag haal ik een Roadlite 2011 frame op. Dan nog even onderdelen sprokkelen die ik nog mis. Ben benieuwd hoe dat straks rijdt. Als het klaar is maak ik wel een foto.
De Roadlite F6 is klaar. Het was de bedoeling een budget/slechtweerfiets te maken, maar het is toch een stuk mooier geworden. Ik wilde al een tijd graag naar Di2 toe en was onderdelen aan het verzamelen. Uiteindelijk besloten dit niet op mijn carbon Bianchi te zetten. Ik wilde niet er liever niet in boren en twijfelde of de bekabeling extern wel zou staan.
Toen kwam ik op het Duitse Tour-forum een mooi Canyon frame tegen van eind 2011 voor weinig geld. In dit aluminium durfde ik de boor wel te zetten en zo is toch de 6870 groep hierop gekomen. Ik heb de groep echt bij elkaar gesprokkeld van nieuw en (licht) gebruikte onderdelen. Ook de andere onderdelen zijn van het forum, Ebay of wat ik nog had liggen. De oplettenden onder jullie zullen zien dat er een externe accu op zit en een oudere front junction, dit was vooral uit kostenoverwegingen. Het werkt vlekkeloos. Ik heb de accu op de staande buis bevestigd omdat ik dit mooier vond.
Ik ben heel erg blij hoe het gelukt is met de interne bekabeling. Ik heb de plaatsing van de gaten goed overwogen en met de nodige moeite de kabels door de buizen heen kunnen trekken. Met de originele rubbers (grommets) oogt alles alsof het ervoor gemaakt is. Het is me ook goed gelukt de kleuren in het zwart met wit te houden zoals het frame ook is. Voor het oog zouden er nog eens zwarte remmen op mogen, maar deze had ik nog van mijn andere fiets en die doen het nog heel goed. Tenslotte zou ik enkele boutjes nog willen vervangen omdat ze wat roestig zijn.
Opbouw
Frame: Canyon Roadlite F6 Aluminium, zelf aangepast voor interne Di2 kabels
Vork Canyon one one eight SL vork
Crank/BB: Shimano Ultegra FC-6800/ Shimano Ultegra SM-BBR60 BB
Pedalen: Time Xpresso
Aandrijving: Shimano Ultegra 52/36t, Ultegra cassette 11-25, Ultegra 6800 ketting
Shifters: Ultegra 6870
Stuur: Easton EA70 met 130mm voorbouw
Zadel: Specialized Avatar Team Ti met Kalloy pen
Remmen: Shimano Ultegra 6600 met witte Alligator kabels
Wielen: Fulcrum Racing Quattro met Continental GP 4000 25c
Laatst gewijzigd door borrelli op 24 jan 2016 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Gaaf fietsje borrelli!
De Roadlite heb ik ook gehad in de kleur meteor gry. Een uitstekende alu fiets die z'n geld dubbel en dwars waard is.
Ik had hem ook als winterfiets maar reed er ook graag in de zomer op.
Veel plezier ermee.
De Roadlite heb ik ook gehad in de kleur meteor gry. Een uitstekende alu fiets die z'n geld dubbel en dwars waard is.
Ik had hem ook als winterfiets maar reed er ook graag in de zomer op.
Veel plezier ermee.