Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16878
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 okt 2021 11:08

De veiligheid voor de inzittenden is prima op orde. Ze lopen wat achter op voetgangerveiligheid en rijhulpsystemen. De meeste Dacia's worden verkocht als alternatief voor tweedehands. Zeker dan kunnen ze de concurrentie op gebied van veiligheid prima aan. Een auto die een aantal jaar terug nog 5 sterren haalde, zal nu blij mogen zijn met drie sterren.

De techniek van Renault is tegenwoordig best betrouwbaar en dan zit er ook nog eens heel veel niet op, dat zodoende ook niet kapot kan gaat. Over het algemeen scoren ze dan ook goed op betrouwbaarheid, in ieder geval meestal beter dan Renault zelf. Dat geeft wel aan dat een goedkope auto waar niet veel op zit meer kwaliteit bied dan een luxere, duurdere middenklasser.
Campagnolo Ultra Dork

hayes

hayes 16 okt 2021 13:49

Lcsmet schreef: 16 okt 2021 10:22
jakkel schreef: 16 okt 2021 09:15 ......Super scoren op het vlak van prijs/kwaliteit, ............
Bij mij speelt kwaliteit meestal meer dan prijs.
Als ik dan ook vorm nog eens meeneem in mijn overweging dan snap je toch waarom een Dacia geen enkele kans maakt.
En zo zijn er nog wel enkele merken maar Dacia springt er echt onderuit. :twisted:
Neen, dat snap ik niet.
Dat heeft vooral te maken met imago. Maar laat ons dat vooral niet toegeven...
Vorm?
Ja, dit is pas mooi... :mrgreen:

Afbeelding

Bij deze laatste off topic post hier.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40095
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 okt 2021 14:17

X4/6 zijn natuurlijk de lelijkste modellen uit de BMW range op dit moment. Wat een patsergedrochten zijn dat.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16475
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 okt 2021 14:37

hayes schreef: 16 okt 2021 13:49 ......
Dat heeft vooral te maken met imago. Maar laat ons dat vooral niet toegeven...
...........
Niet vooral, wel "ook".
En ik moet mijn auto's volledig zelf betalen, geen aftrekpost oid.
Dus ik kan wel degelijk kopen wat ik wil.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 16 okt 2021 15:51

Lcsmet schreef: 16 okt 2021 14:37
hayes schreef: 16 okt 2021 13:49 ......
Dat heeft vooral te maken met imago. Maar laat ons dat vooral niet toegeven...
...........
Niet vooral, wel "ook".
En ik moet mijn auto's volledig zelf betalen, geen aftrekpost oid.
Dus ik kan wel degelijk kopen wat ik wil.
Absoluut. Ik gun iedereen om te rijden mat wat hij wil indien het financiële minder een rol speelt. Mijn broer rijdt met een Audi etron. Lijkt me een heerlijke wagen. Maar ik koop 4 of 5 wagens voor hetzelfde geld. Maar hij kan het zich veroorloven.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen die auto's hé. Maar beweren dat goedkoop én lelijk én onveilig én oncomfortabel én... is, dat klopt gewoon niet.
Dacia van nu is bv niet een Dacia van 10 jaar geleden. Die hebben met dank aan Renault grote stappen gezet. In peiling in de Uk moesten ze enkel Lexus laten voorgaan qua betrouwbaarheid.
Ik rij nu met m'n tweede Peugeot Partner. Ik vind die comfortabel én de meest praktische auto waar ik ooit mee zal rijden en dat voor nog geen 15k.

En zo toch weer gereageerd ;)
Maar voor mij persoonlijk trek ik die lijn door naar fietsen ook.
Ik zal vermoedelijk nooit een fiets kopen van meer dan 3000 euro. Alles boven dat bedrag betaal je voor 5 of 10% beter (hoe je dat ook definieert) meteen 30-40, 50% meer. En dat is het mij niet waard.

Is een fiets van 7000 euro beter dan één van 3000? Ik mag het verdorie hopen. :winkthumb:

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3220
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 16 okt 2021 16:04

Wordt wel erg off topic zo.

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 16 okt 2021 16:24

Heeft iemand hier ervaring met volledige lengte buiten kabel door een Supersix evo 3 disc?

Ik mag een nieuw frame opbouwen en heb een mechanische groep over. Nu dacht ik erover om de schakelkabels vanaf het stuur met de hydraulische kabels door de balhoofdbuis laten lopen. Daarbij gebruik ik dan een volledige lengte buitenkabel.

Mogelijke nadelen:
-slechter schakelen,
-slijtage door 4 stugge kabels bij het balhoofd.
-gewicht?

Voordeel:
-Geen kabels buiten langs,
-minimaal kans op vervuiling,
-gemakkelijk binnenkabel vervangen,

Freek1986
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 mei 2012 10:43

Freek1986 17 okt 2021 12:43

Maar weer eens een fiets in het topic
Bijlagen
85B8A3EB-0AE7-4287-A7DE-D88EF8BF69E3.jpeg
Cannondale Caad13

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 18 okt 2021 12:20

De volgende versie van de SuperSix, wanneer zou je hem wel kopen?

De afgelopen week hebben een aantal mensen flink afgegeven op de huidige series racers van Cannondale.
Sommige geven aan al vele jaren Cannondales te rijden maar kijken nu rond of hebben al lang iets anders gekocht.

Omdat ik wel benieuwd ben wat er dan anders moet heb ik twee vragen aan jullie.
1.
Aan welke specs moet de volgende SuperSix voldoen om aantrekkelijk genoeg te zijn om hem te kopen?

2.
Op welke manier kan/mag het merk Cannondale zich weer een high end premium merk noemen?

Ik ben benieuwd naar jullie wensen voor de nieuwe SuperSix.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2521
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 18 okt 2021 14:13

Om mee te beginnen:
***de keuze van de kleuren is ronduit belachelijk. Om ter lelijkst momenteel. (je wil toch een mooie fiets, al is dat natuurlijk allemaal relatief)
***Die kabels moeten gewoon allemaal mooi weggewerkt worden.
***Weg met dat lelijke Cannondale crankstel.
***Cockpit moet mooier worden.
***Afstappen van de Hi-Mod vs gewone versie, maak gewoon één goed product. Mensen met veel geld kopen geen Cannondale Hi-Mod van +10K€ (enkel Specialized heeft een Sworks)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28006
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 okt 2021 15:04

Dat, en stoppen met BB30. Als het dan pressfit moet zijn, dan BB86 of T47.
Laatst gewijzigd door havana op 18 okt 2021 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

richard84
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 18 okt 2021 15:07

Vasthouden aan je identiteit. Ik vond cannondale baas omdat ze als enige grote merk nog een klassiek ogend frame hadden. Rechte bovenbuis, hoge seatstays. Die laatste ss is dus best een deceptie...

Combineer met kleurstelling, in cannondale herkenbare kleuren, dus wel met een beetje meer flair dan antraciet of de zoveelste stealth black.

Ook de cranksets van cannondale, de high end dan, vond ik meerwaarde hebben.
Een cannondale mag best een beetje iets aparts hebben, qua uiterlijk/eigenschap. Denk dat ze niet hoeven te mikken op de marginal gains jagers, of de conformistische rijders. Die kopen toch allemaal trek, canyon of speci. Dat gaat cannondale nooit inhalen.

Kijk hoe colnago dat doet, die C64 blinkt niet bepaald uit qua gewicht of aero maar is gewoon een uniek product met een eigen gezicht. En heeft volgens mij best een grote schare fans.

Nu is het beetje eenheidsworst en dan kan ik elk merk met goedkope open moulds kopen, waarschijnlijk voor minder geld.

Oh en als ik zeg unieke features, dan bedoel ik natuurlijk niet onzinnige technische 'innovatie' die alleen maar irriteert omdat het niet werkt of niet compatibel is met after market onderdelen. Bottom brackets bedoel ik ja.
Laatst gewijzigd door richard84 op 18 okt 2021 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie