Staat ook tig maal in dit topic als advies lampenolie en sticker verwijderaar.roadroel schreef:ah oke te laat maar dat was het advies van men fietsmaker
Tubes for Dummies
Laatst gewijzigd door nijkie op 25 nov 2014 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Ik heb een Conti Competition voortube welke ik in Juni heb gerepareerd met Vittoria Pitstop. Op dit moment lijkt het dat de Pitstop min of meer is opgedroogd want het werkt niet meer goed. Het profiel is echter nog redelijk goed en ik zou best nog wel wat wintermaandjes willen doorrijden op deze tube. (ook omdat mijn nieuwe winterwielen nog niet leverbaar zijn)
Kan ik hier bijvoorbeeld Stans - No tube sealant indoen met enige kans op succes?. (Ik noem deze sealant omdat het net zoals Pitstop uit natuurlatex is gemaakt)
Kan ik hier bijvoorbeeld Stans - No tube sealant indoen met enige kans op succes?. (Ik noem deze sealant omdat het net zoals Pitstop uit natuurlatex is gemaakt)
Ik zou het gewoon doen niks te verliezen en buitenzijde gaatje vullen met seconden lijmericpeters schreef:Ik heb een Conti Competition voortube welke ik in Juni heb gerepareerd met Vittoria Pitstop. Op dit moment lijkt het dat de Pitstop min of meer is opgedroogd want het werkt niet meer goed. Het profiel is echter nog redelijk goed en ik zou best nog wel wat wintermaandjes willen doorrijden op deze tube. (ook omdat mijn nieuwe winterwielen nog niet leverbaar zijn)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- StevieSeagal
- Forum-lid
Ik heb een Schwalbe Racing Ralph tube op de kop getikt als reserve tube. Brengen jullie een laag lijm aan op je reserve tubes of is het goed te doen om naar huis te rijden wanneer je geen lijmlaagje aanbrengt? Er vanuit gaande dat de lijm op de velg nog plakt zou het wel zonder kunnen lijkt me toch?
Ik zelf gebruik tape tegenwoordig rolletje in de achterzak,deze zomer ook continu gereden met tape ipv lijm geen problemen ondervonden en het voordeel in 5 minuten kun je rijden ipv 2-3 dagen wachten ivm de lijmlagen.StevieSeagal schreef:Ik heb een Schwalbe Racing Ralph tube op de kop getikt als reserve tube. Brengen jullie een laag lijm aan op je reserve tubes of is het goed te doen om naar huis te rijden wanneer je geen lijmlaagje aanbrengt? Er vanuit gaande dat de lijm op de velg nog plakt zou het wel zonder kunnen lijkt me toch?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Hallo ik heb een vraagje over de ideale bandenspanning voor mij. Ik weeg 54kg en ik rij zowel met tubes en met bandjes. Ik rij in wedstrijdverband
Bandenspanning bij: droog weer met tubes?
bandenspanning bandjes droog weer:
bandenspanning tubes nat weer:
bandenspanning bandjes nat weer:
bandenspanning kasseien tubes:
nandenspanning kasseien bandjes:
Of is er geen verschil in bandenspanning tussen tuben en banden? Op mijn tubes staat: 8-14 bar
Of is er geen verschil in bandenspanning tussen tuben en banden? Op mijn tubes staat: 8-14 bar
http://www.vittoria.com/itire/roadroel schreef:Hallo ik heb een vraagje over de ideale bandenspanning voor mij. Ik weeg 54kg en ik rij zowel met tubes en met bandjes. Ik rij in wedstrijdverband
Ben benieuwd naar je volgende vraag
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bedankt voor de tip!nijkie schreef: Ik zelf gebruik tape tegenwoordig rolletje in de achterzak
Tot nu toe nog geen pech gehad op de tuben onderweg waarmee ik met pittstop in de weer moest, maar je weet t maar nooit...
En alvast voor de Sinterklaas:
Cole Shuriken 38mm
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Ik heb de Corsa Elite tuben op t oog.
Soepele bandjes met een butyl binnenwerk.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
http://www.vittoria.com/tire/corsa-elite/
Soepele bandjes met een butyl binnenwerk.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
http://www.vittoria.com/tire/corsa-elite/
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander