Mountainbike Show Your Stuff
Na een aantal jaren in de herfst en winter 'gewoon' op de racefiets gezeten, toch maar besloten om een atb erbij te nemen. Eerste keuze wás eigenlijk een cyclocrosser, maar hier liep ik voor een zeer schappelijk bedrag tegenaan.
Focus Highland Peak 2012
26" wielen met velgrem
Alivio groepset
Suntour vork en crank
Een absolute beginnersfiets, I know. Maar voor wat t waard is, voldoet ie prima voor de winterritjes.
Focus Highland Peak 2012
26" wielen met velgrem
Alivio groepset
Suntour vork en crank
Een absolute beginnersfiets, I know. Maar voor wat t waard is, voldoet ie prima voor de winterritjes.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Grand Canyon AL 6.9
Na 10 jaar rondbollen op een Bulls 26", deze zomer een Canyon in huis gehaald. Al ettelijke toertjes in de omgeving mee gemaakt. En ook al ferm over de kop gegaan. Een 29" is toch even wennen, vooral het sturen is toch een andere beleving.
Na 10 jaar rondbollen op een Bulls 26", deze zomer een Canyon in huis gehaald. Al ettelijke toertjes in de omgeving mee gemaakt. En ook al ferm over de kop gegaan. Een 29" is toch even wennen, vooral het sturen is toch een andere beleving.
-
- Forum-lid
@Daniel1975daniel1975 schreef:Mooi zeker!!!
Maar beter dan de Fox? Ik durf te twijfelen
Ik heb nu met beide dempers gefietst en merk niet echt heel veel verschil, ik zet dus de x313 er weer op,is toch wat mooier om te zien.
Ik vond wel de remmen (magura mt6) zwaar tegenvallen, zijn inmiddels naar magura verstuurd, ze vielen onder de terugroep van MT6 en MT8 modellen. Heb er nu nieuwe xt remmen opzitten. Zondag even ritje maken met deze remmen en ben bang dat de magura's er niet meer op terugkomen.
Ook nog setje Fulcrum Red Metal 29XL en i-spec shifters onderweg, dan heb ik de fiets helemaal hoe ik hem hebben wil
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
I-mac: wat zijn je bevindingen tot nu toe van de canyon?i-mac schreef:Grand Canyon AL 6.9
Sinds zaterdag in bezit:
Bulls Six50 1
Hiervoor altijd gereden op "eenvoudige" 26 inch MTB.
Gisteren testrit gedaan, maar de 27,5 inch wielen rijden toch wel een stuk beter.
Plus de schijfremmen, zelfs in de blubber nog goed kunnen remmen.
Kortom: ben erg blij met deze fiets.
Bulls Six50 1
Hiervoor altijd gereden op "eenvoudige" 26 inch MTB.
Gisteren testrit gedaan, maar de 27,5 inch wielen rijden toch wel een stuk beter.
Plus de schijfremmen, zelfs in de blubber nog goed kunnen remmen.
Kortom: ben erg blij met deze fiets.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op zijn frame vind ik 29 toch mooier als ik eerlijk ben.
Aan de zadelpen en stuurpen te zien is deze fiets zelfs nog een soort van klein voor je?
Aan de zadelpen en stuurpen te zien is deze fiets zelfs nog een soort van klein voor je?
Less is bore
Hij is niet te klein hoor. Zit perfect. Beter dan mijn vorige, want die was wel te klein.daniel1975 schreef:Op zijn frame vind ik 29 toch mooier als ik eerlijk ben.
Aan stuurpen is niks gewijzigd. Alleen zadel op juiste hoogte.
-
- Forum-lid
Mooie bike, heeft wel wat weg van de mijne:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 73#p966373
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 73#p966373
-
- Forum-lid
Nog maar eens een foto van m'n fiets, nu zoals ik hem voor ogen had.
Remmen zijn vervangen voor XT, shifters vervangen voor I-Spec uitvoering.
Heb via via toch nog de wielen kunnen bemachtigen die ik wilde hebben,
Fulcrum Red Metal 29XL. Wilde ze eigenlijk hebben voor de looks maar zijn toch wel een stuk
directer/stijver dan de Red Powers.
Kortom voor mij echt een super fietsje, het fully rijden heeft tot nog toe alleen maar voordelen.
Ik was wat huiverig om een fully aan te schaffen, echter super aankoop geweest
Remmen zijn vervangen voor XT, shifters vervangen voor I-Spec uitvoering.
Heb via via toch nog de wielen kunnen bemachtigen die ik wilde hebben,
Fulcrum Red Metal 29XL. Wilde ze eigenlijk hebben voor de looks maar zijn toch wel een stuk
directer/stijver dan de Red Powers.
Kortom voor mij echt een super fietsje, het fully rijden heeft tot nog toe alleen maar voordelen.
Ik was wat huiverig om een fully aan te schaffen, echter super aankoop geweest
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl