Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 29 jul 2010 13:48

Ik ben benieuwd of een comeback lukt. Hoe dan ook is het zonde van zo'n groot talent, als ie nooit meer wedstrijden zou fietsen.

sibon
Forum-lid

sibon 29 jul 2010 13:57

eelcoz schreef:

.... Eerlijk gezegd geloof ik de meeste renners niet die beweren hun overwinningen clean te hebben behaald, en daarna, toen het wat minder ging, hun toevlucht tot doping hebben gezocht. Dat is het standaardverhaal dat de meeste gepakten ophangen (ik herinner me sowieso Rooks, dat was echt lachwekkend).

Ik kan me Museeuw nog herinneren.. Alleen gebruikt ná al zijn overwinningen. Hmmm...

Ik zie Thomas Dekker graag terugkomen. Goede wielrenner met flair. En dan mooi voor een buitenlandse ploeg gaan rijden die zich op klassiekers richt. Quick Step ofzo voor de Waalse klassiekers. Vind het altijd wel leuk als er ook Nederlanders bij andere clubs dan Rabo rijden.
Hij is nog jong genoeg om verder aan zijn erelijst te werken.

janvr
Forum-lid

janvr 29 jul 2010 14:07

Otje 2 schreef:NIEUWS: http://www.cyclingnews.com/features/tho ... redemption

Interview met Thomas. Kortom: toegeven langer gebruik, slechte moraal en 'air'. Maar hij is serieus bezig met z'n comeback...

Tja, iedereen verdient een tweede kans en ik zou hem graag het voordeel van de twijfel geven. Maar als ik me het Holland Sport interview, dat-ie gaf met zijn vriend erbij, goed herinner dan had hij het daar over eenmalig gebruik. Dus ook in dat "openhartig" interview, waarin hij alles zou vertellen, heeft-ie kennelijk zitten liegen. Jammer toch...

teutoon
Forum-lid

teutoon 29 jul 2010 14:12

JanVr schreef:
Otje 2 schreef:NIEUWS: http://www.cyclingnews.com/features/tho ... redemption

Interview met Thomas. Kortom: toegeven langer gebruik, slechte moraal en 'air'. Maar hij is serieus bezig met z'n comeback...

Tja, iedereen verdient een tweede kans en ik zou hem graag het voordeel van de twijfel geven. Maar als ik me het Holland Sport interview, dat-ie gaf met zijn vriend erbij, goed herinner dan had hij het daar over eenmalig gebruik. Dus ook in dat "openhartig" interview, waarin hij alles zou vertellen, heeft-ie kennelijk zitten liegen. Jammer toch...

Hij heeft gelogen. Maar goed, hij hoeft niks te vertellen. Je ziet dat hij nu een jaar later opener en eerlijker is. Hij is al verder in z'n verwerkingsproces. Zijn huis in Lucca is verkocht, hij zat structureel aan de doping, misschien is z'n Carrera ingeruild voor een Golf GTItje. Ik zie het in ieder geval als iets "positiefs" hoe zijn houding verandert.

geer
Forum-lid

geer 29 jul 2010 14:15

Het verbaast mij hoeveel sympathie ik voor die jongen blijf voelen. Het spookt al weer een uur door mijn hoofd: "ik hoop dat ie een mooi team vindt".

teutoon
Forum-lid

teutoon 29 jul 2010 14:16

Geer schreef:Het verbaast mij hoeveel sympathie ik voor die jongen blijf voelen. Het spookt al weer een uur door mijn hoofd: "ik hoop dat ie een mooi team vindt".

Heb ik ook. We hoeven niet echt medelijden met hem te hebben. Maar je ziet gewoon dat hij maar een zielig hoopje mens is wat in een schijnwereld leefde. Het is geen stabiele jongen zoals een nuchtere Gesink. Het tragische van Dekker heeft ook iets moois.

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 29 jul 2010 14:17

MrT schreef:
lior63 schreef:Terugkomen na doping kan wel. zie b.v. Vino en Basso.
Het probleem van TD is niet alleen de doping, maar ook zijn gedrag.
Vino en Basso hadden al een grote carriere en zijn ook na hun schorsing goed teruggekomen. De carriere van TD staat niet in verhouding tot zijn arrogante en aanmatigende gedrag.......een flink aantal treedjes lager en dan als 'fatsoenlijke' wielrenner terugkomen lijkt mij wel zo'n beetje zijn enige route terug naar respect van het pelototn en het publiek.

Ik denk dat het verschil met Vinokourov is dat hij bij Astana kan rijden. Deze ploeg wordt gesponsord door zijn eigen land en zij willen hem erbij hebben.

Het verschil met Basso is dat hij (als ik het goed heb) niet positief getetst heeft, maar aangegeven heeft dat hij met die verdachte arts aan de haal is gegaan.

In het algemeen zie je de fraudeurs bij een kleine ploeg aanhaken. Met superuitslagen kan de commercie het winnen van de ethiek en kan hij misschien weer bij een wat groter team rijden.

Voor mij hoeft het niet. De Tour is nu heel leuk. Hebben we Thomas helemaal niet voor nodig. Als Vinokourov er niet bij was, was hij ook heel leuk. Ik blijf er bij, als je gepakt bent, ga je je boterham maar lekker op een andere manier verdienen. Het wielrennen heeft deze mannen niet nodig.

Volgens mij is het nog altijd zo als je straf hebt uitgediend heb je de boete betaald

Hoop niet dat je in je dagelijks leven ook zo kort door de bocht ben en dat iedereen die een fikse bekeuring krijgt ook nooit meer mag auto rijden of als je een fout maakt je nooit meer ergens aan mag deelnemen
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

teutoon
Forum-lid

teutoon 29 jul 2010 14:37

Een veroordeelde pedofiel laat je na het uitzitten van zijn straf toch ook niet meer toe op een kleuterschool. Dat vind ik zo krom. Het is "maar" sport. Gewoon een lolletje. Wel een lolletje waar veel geld mee gemoeid is, maar meer dan dat is het niet.

johnwx
Forum-lid

Gebruikersavatar johnwx 29 jul 2010 14:41

heb je absoluut een punt

alleen voor dat soort volk hebben we toch niet voor niets euthenasie uitgevonden
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 29 jul 2010 15:04

John Wx schreef:heb je absoluut een punt, alleen voor dat soort volk hebben we toch niet voor niets euthenasie uitgevonden

Pffff, nog los van dat het totaal off-topic zijn is euthanasie niet uitgevonden om mensen met een geestelijke stoornis - want dat is pedofilie - te doden. Je verkondigt dus ook nog eens onzin, al is dat uiteraard wel getriggered doordat "teutoon" het verschil niet kent tussen een pedofiel en een pedoseksueel.

Mensen met een geestelijke stoornis - hoe verwerpelijk ook volgens de normen en waarden van onze maatschappij - behoor je niet af te maken maar te helpen. Het zijn patiënten. Daarbij kunnen pedofielen ansich prima in de samenleving functioneren, wat ook blijkt uit de schatting dat vijf procent van de mannelijke bevolking pedofiele neigingen vertoont: dat zijn zo'n half miljoen Nederlanders. Anders is het met pedoseksuelen - dat zijn pedofielen die seksuele gevoelens hebben voor minderjarigen en daar ook aan toegeven. Dat zijn de patiënten die inderdaad, na het uitzitten van hun straf, in behandeling moeten al is uiteraard duidelijk dat - juist omdat het een stoornis is - er geen sprake is van een overzichtelijk behandelingstraject.

Maar euthanasie is met betrekking tot zowel pedofilie als pedoseksualiteit uiteraard onzin. Sowieso betekent euthanasie ""het op hun eigen verzoek bespoedigen van de dood of ter dood brengen van hevig lijdende, ongeneeslijke zieken" (VanDale) en ik denk dat ik toch echt in jouw interpretatie het "op eigen verzoek" mis. Jouw opvatting van euthanasie en de toepassing daarvan komt wat dat betreft meer overeen met het T4 Programm van de nazi's.

Maar tot zover mijn off-topic bijdrage die voor velen wel weer onder het "(s)links gelul" zal vallen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

moustache
Forum-lid

moustache 29 jul 2010 15:13

teutoon schreef:Een veroordeelde pedofiel laat je na het uitzitten van zijn straf toch ook niet meer toe op een kleuterschool. Dat vind ik zo krom. Het is "maar" sport. Gewoon een lolletje. Wel een lolletje waar veel geld mee gemoeid is, maar meer dan dat is het niet.

Haha. Dit is natuurlijk weer een vergelijk van niks.
Starf uitgezeten = gewoon weer koersen.

Natuurlijk, ik kijk ook anders naar een renner als Vino, maar vind het toch mooi dat hij schoon LBL wint. Gewoon zo'n sterke kop hebben dat na al het doping gezeik je toch schoon ook dingen wilt en kunt laat zien.

geer
Forum-lid

geer 29 jul 2010 15:14

@Timo 2.0 zo is het en niet anders....

Maar hoe dat ook. Als sporters na hun straf uit gezeten te hebben, niet meer terug mogen komen in de sport, heeft straffen ook geen zin meer.

Dan dien je de zondaars te verbannen uit de sport, per direct. Maar die beslissing durft niemand te nemen. Stel je voor dat favo schoonzoon Schleck (A) pakt....

Er zijn wel genoeg ploegen die niet in zee gaan met zondaars (neem Rabo). Wanneer meer ploegen dit zouden doen, worden de zondaars vanzelf uit de grotere wedstrijden gefilterd, of er worden steeds meer kleinenere ploegen uitgenodigd voor de grotere wedstrijden.

Plaats reactie