Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 12 mar 2008 09:47

wss een zelf gemaakt projekt :) kan me moeilijk voor stellen dat dit echt een prodictie fets is.
zou wle eens willen zien als je een tt rijdt met zijwind waar deze fiets dan uitkomt :p
zoef recht de beek in denk ik . hahaha

of beter zie hier damens en heren de eerste fiets die kan vliegen (als er genoeg zijwind staat)

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 12 mar 2008 10:55

Volgens mij is fietsen op zo'n aparaat gewoon zelfmoord, met een klein beetje zijwind verander je van coureur naar piloot. Wel grappig natuurlijk want het geeft de uitspraak: "het lijkt wel of hij vleugels heeft" een totaal andere invulling.

Misschien iets voor de X-games?
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 12 mar 2008 11:58

iron2man schreef:Dit waren eest de orginele kleuren van mijn Cervelo ,maar omdat de kwaliteit van de lak een zwak punt is van de fabrikant heb ik vorig jaar besloten om het een andere kleur te laten spuiten....


watblieft ? de lak van Cervélo een zwak punt ? echt ?

ik dacht er volgend jaar ook eentje aan te schaffen en gezien hun prijzen vind ik dat het product dan ook echt wel 100% in orde mag zijn maar blijkbaar niet dus...

of is dit een uitzondering ?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 12 mar 2008 13:22

@ metalfan: ik heb behoorlijk wat fietsen versleten en zien passeren. Momenteel rijd ik op Cervélo's en ik kan niet zeggen dat ik al iets gemerkt heb van slechte lakkwaliteit; ik heb tot op heden zelfs nog zo geen framebeschermertjes aan de balhoofdbuis van mijn witte R3 gedaan en dat levert geen problemen op. Het strookt niet met mijn ervaring. Misschien is iron2man's een ouder model dat ooit van een andere lakkerij kwam... geen idee dus. Ook in ons team nog geen klachten, en er rijden aardig wat Cervélootjes rond bij ons, check: http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=wdvs
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 12 mar 2008 14:12

C a s r a n schreef:@ metalfan: ik heb behoorlijk wat fietsen versleten en zien passeren. Momenteel rijd ik op Cervélo's en ik kan niet zeggen dat ik al iets gemerkt heb van slechte lakkwaliteit; ik heb tot op heden zelfs nog zo geen framebeschermertjes aan de balhoofdbuis van mijn witte R3 gedaan en dat levert geen problemen op. Het strookt niet met mijn ervaring. Misschien is iron2man's een ouder model dat ooit van een andere lakkerij kwam... geen idee dus. Ook in ons team nog geen klachten, en er rijden aardig wat Cervélootjes rond bij ons, check: http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=wdvs


erg bedankt voor deze rechtzetting !! (oef)

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 13 mar 2008 18:31

Mijn Cervelo komt uit het jaar 2004 Het was een van eerste met de CSC teamkleuren De fiets was voorheen goed gelakt maar toch vrij kwetsbaar en met name de gaatjes in frame waar de kabels doorheen liepen en vooral de achterkant waar het achterwiel inzit
De beschadgingen retoucheren dmv lak is leuk en aardig maar toch blijf je het zien wat mij deed besluiten om het frame opnieuw te laten lakken en dan alleen zwart en wit wat voor mij een absolute meerwaarde heeft als het gaat om passende onderdelen bij het frame
Zwart met wit geeft meer rust en de kwaliteit die het daarmee uitstraald is veel
mooier dan de orginele rood-witte kleuren van Team CSC
De lak die er nu opzit is veel beter dan de fabriekslak
Mijn cervelo P 3 is een aluminium frame en misschien dat de Cervelo P 3 carbon een betere lakkwaliteit heeft maar daar kan ik niets over zeggen

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 13 mar 2008 21:04

2004 is al weer enkele jaren geleden en dus is de kwaliteit van de lak ook veranderd ten opzichte van nu. Een ander feit is dat lak beter blijft zitten op Carbon vanwege de structuur.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 14 mar 2008 10:58

Awel, plaatje - verdere woorden overbodig =)

Afbeelding

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 14 mar 2008 13:08

@ Cesar

Mooie fiets! Cervelo blijft een droombike, ooit hoop ik er ook 1 te bemachtigen. Om het helemaal af te maken had je Nokon kabels kunnen gebruiken. Maar ook zonder is en blijft het een prachtfiets. Heb je al eerder gereden met zo'n zadel? Ben benieuwd naar je bevindingen. Ben op zoek naar een goed alternatief voor mijn Arione die op de langere afstand echt te pijnlijk wordt.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 14 mar 2008 13:21

@ Cesar_

idd, dit is pure bike p0rn !!

ik beloof hierbij plechtig om nooit meer aan Cervélo te twijfelen...

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 14 mar 2008 13:23

@Cesar_

Wouw! Heel fraai. Vind persoonlijk deze kleurstelling mooier dan de P3C.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

fredericdavid
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43

fredericdavid 14 mar 2008 18:35

Update van mijn tijdritfiets: Stickers.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hope you like it !
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

Plaats reactie