Rose (voorheen Red Bull)
De wachttijd is inderdaad afhankelijk van de levertijd van de frames en vorken. Er komt pas in week 40 weer een nieuwe levering van de cyclocross-frames.
Wat me overigens wel verbaast is dat ze dan ook nog is 4 weken nodig hebben om de fiets op te bouwen, dat had ik wel korter verwacht (en daar hoop ik ook nog op).
Wat me overigens wel verbaast is dat ze dan ook nog is 4 weken nodig hebben om de fiets op te bouwen, dat had ik wel korter verwacht (en daar hoop ik ook nog op).
Je zult dan de enige niet zijn die op zijn fiets zit te wachten. Diegene die als eerste aan de beurt komt moet daar geen 4 weken extra op wachten.
Toen ik zei dat ik de mijne op 8 dagen had wat dat met een kader in een andere kleur dan dat ik eerst besteld had. Voor een kader in het zwart was toen de wachttijd 3 maand.
Rose stelde me voor de keuze, ofwel die 3 maanden uitzitten en een kader in het zwart ofwel een andere kleur en hem bijna dadelijk hebben. Aangezien de kleur voor mij niet echt van belang was, van kleur verannderd en 8 (werk)dagen later stond de fiest aan de voordeur.
Toen ik zei dat ik de mijne op 8 dagen had wat dat met een kader in een andere kleur dan dat ik eerst besteld had. Voor een kader in het zwart was toen de wachttijd 3 maand.
Rose stelde me voor de keuze, ofwel die 3 maanden uitzitten en een kader in het zwart ofwel een andere kleur en hem bijna dadelijk hebben. Aangezien de kleur voor mij niet echt van belang was, van kleur verannderd en 8 (werk)dagen later stond de fiest aan de voordeur.
Gelezen dat heel wat van jullie ondertussen wat rijervaring hebben op een PRO-SL (3000 ).
Weet dat het een enigszins omstreden thema is, maar is deze nu echt beenhard, zodat je iedere oneffenheid in de weg voelt ( meer dan andere frames ) ?
Weeg geen 70 kg, dus te strak is ook niet goed.
De Easton Circuits dragen misschien ook niet echt bij tot enig comfort ?
De PRO-SL zit voor mij in de afweging met bvb. Stevens Aspin en Cube Agree
Alvast bedankt voor de input
Weet dat het een enigszins omstreden thema is, maar is deze nu echt beenhard, zodat je iedere oneffenheid in de weg voelt ( meer dan andere frames ) ?
Weeg geen 70 kg, dus te strak is ook niet goed.
De Easton Circuits dragen misschien ook niet echt bij tot enig comfort ?
De PRO-SL zit voor mij in de afweging met bvb. Stevens Aspin en Cube Agree
Alvast bedankt voor de input
Ik heb sinds een jaartje een Pro-SL met Xtreme Lightwheels en Continental GP4000s bandjes. Ik kan hem alleen vergelijken met een Trek OCLV 5500 racert (had ik een paar jaar geleden). Dit was full carbon fiets, en wel comfortabeler dan de Pro. Ook heb ik een stalen Gazelle met stalen gebogen voorvork en dikkere banden, een soort hybride.
Deze fiets is ZO COMFORTABEL;vergeleken met deze fiets is iedere racert een nachtmerrie.
Persoonlijk vind ik de Pro-SL te hard om lekker te toeren. Ik denk dat ie beter tot z'n recht komt als het om competitie gaat.
Eerst had ik altijd 120 psi in mijn banden, nu maar 100 psi, en dat scheelt ook weer wat.
Brabant heeft nu eenmaal een hoop dorpjes en plattelandsweggetjes met van die kutklinkers en zelfs kasseien. met een Pro-SL hierover is geen pretje.
Deze fiets is ZO COMFORTABEL;vergeleken met deze fiets is iedere racert een nachtmerrie.
Persoonlijk vind ik de Pro-SL te hard om lekker te toeren. Ik denk dat ie beter tot z'n recht komt als het om competitie gaat.
Eerst had ik altijd 120 psi in mijn banden, nu maar 100 psi, en dat scheelt ook weer wat.
Brabant heeft nu eenmaal een hoop dorpjes en plattelandsweggetjes met van die kutklinkers en zelfs kasseien. met een Pro-SL hierover is geen pretje.
Ja, da weet ik toch nie !!
Ik rijd inmiddels een klein half jaar op de Pro-SL 3000. Een heerlijke fiets, maar wel hard. Niet te vergelijken met mijn vorige fiets, een Intersens. Maar dit is juist wat ik zocht. Geen comfort, elk beetje kracht moet worden omgezet in snelheid.
Als pure toerder zal de Pro-SL niet helemaal tot zijn recht komen. Maar of dat een reden is om hem niet te kopen? Prijstechnisch is het natuurlijk gewoon super. Daarnaast komt dat hij kwa stijfheidswaardes niet zo heel veel schilt met iig. de Cube.
Succes!
Als pure toerder zal de Pro-SL niet helemaal tot zijn recht komen. Maar of dat een reden is om hem niet te kopen? Prijstechnisch is het natuurlijk gewoon super. Daarnaast komt dat hij kwa stijfheidswaardes niet zo heel veel schilt met iig. de Cube.
Succes!
Ik rij nu al 2 seizoenen op de Red Bull als wedstrijd en trainingsfiets. Na dit seizoen zag hij er niet echt goed meer uit, de anodisatiekleur was wat lelijker geworden en heb hem dus egaal zwart laten lakken. Nog steeds vol tevredenheid rij ik op het Pro SL frame, lekker stijf, fijne geometrie (niet te toerderig). Ik heb ook nog een carbon frame, geen Red Bull, lijkt er vrij aardig op qua rij-eigenschappen, maar dan is die carbon toch wat comfortabeler.
Science of Performance!
Nog een voordeel bij de RB is natuurlijk dat je veel onderdelen naar je eigen smaak kunt laten vervangen, veel kosteloos of tegen een kleine bijbetaling. Denk hierbij aan dingen als: Stuur, zadel, bandjes etc.
Nog een positief punt: De garantie is werkelijk geweldig. Hier is ook veel over te vinden, ze doen hier totaal niet moeilijk over.
Nog een positief punt: De garantie is werkelijk geweldig. Hier is ook veel over te vinden, ze doen hier totaal niet moeilijk over.
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 10 jun 2007 10:24
Soffatti schreef:7 weken wachten op de x-lite cross is wel erg lang.
Aanstaande zondag is er koopzondag bij Rose. Dan zal ik het eens navragen.
Ik moet ook nog 6/7 weken wachten. Half november zou die uiterlijk klaar zijn. Op zich wel jammer want nu kan ik niet trainen in het zand. Mis daardoor ook de start van GOW. SNIK SNIK!!!
Positief is inderdaad dat je alles nog kunt wijzigingen. Ik heb andere buitenbanden, buitenbladen (FSA 46-38), de cranklengte (172,5mm) en de achterpion (12-25) laten monteren. Allemaal geen probleem.
Wil wel andere remmen erop in de toekomst? Weet iemand waar je die spooky remmen kunt krijgen. Op i'net kan ik het nog niet echt vinden
De jacht is mooier dan de vangst!