Pagina 75 van 669

Geplaatst: 12 apr 2011 22:28
door jsparie
Daar zou ik zeker niet vanuit gaan. Denk dat Pinarello snel een andere fabrikant opzoekt als dat het geval zou zijn.

Geplaatst: 12 apr 2011 22:59
door carabo
ApoJapo schreef:Als ik het goed begrijp komen die Chinarello frames uit dezelfde fabriek als de originele pina's?


Andere fabrieken, andere mallen.

Geplaatst: 13 apr 2011 01:02
door chelleke
zijn er Cervelo S3 replica's te vinden? en waar?

Geplaatst: 13 apr 2011 03:06
door dafke
Chelleke schreef:zijn er Cervelo S3 replica's te vinden? en waar?


Zou ik ook wel willen weten!

Geplaatst: 13 apr 2011 09:32
door rbr
MikesBike schreef:Gaat de spacertoren nog weg en het zadel omlaag? Maatvoering lijkt me uit balans


Maatvoering is totaal niet optimaal. Moet nog compleet afgesteld worden op de gebruiker die door rugklachten het niet fijn vind om diep te zitten. Zadelpen zal ook nog omhoog moeten, stond te laag.

De spacertoren zal dus nog veranderen

Geplaatst: 13 apr 2011 11:32
door japiecarbon
Chelleke schreef:zijn er Cervelo S3 replica's te vinden? en waar?


Gelukkig niet!

Geplaatst: 13 apr 2011 12:11
door mikesbike
dafke schreef:
MikesBike schreef:Gaat de spacertoren nog weg en het zadel omlaag? Maatvoering lijkt me uit balans


Waarom zadel omlaag?
Hier is maar 1 conclusie voor=> Persoon met lange benen, korter bovenlijf.
Als hij een maatje groter pakt, dan zal het frame wellicht te lang zijn. En een korte stuurpen dat staat ook niet. Commentaar?

Dus wat ga je dan doen? De mens afbreken omdat zijn fiets te lang is?
Komaan, die spacertoren kan geen kwaad!
Wa doe je dan bij een maatje 60? Veel te lange voorvork buis, of ga je dan zeggen, kan geen kwaad, want het deel zit verstopt in het frame? Flauwekul!

Vraag eerst de persoon zijn maten en gevoel eens na en oordeel dan.
Als de spacertoren nu naar beneden moet, kan ik op een blaadje geven dat hij rugklachten zal krijgen! Of hij moet heel lenig zijn...


Ruzie thuis? Niet zo aangebrand

Ik oordeel niet naar de rijder, ik beoordeel het plaatje en naar mijn mening (maar die mag je negeren hoor) vind ik dat er uit balans uitzien.
Maar het gaat nog veranderen begrijp ik.

Wat ga je doen? ander frame kiezen als de geometrie niet geschikt voor je is, lijkt me simpel. Tenzij je Gerrie heet en dan roei je gewoon met de riemen die je hebt :-)

Geplaatst: 13 apr 2011 13:07
door amclassic-fan
dafke schreef: Waarom zadel omlaag?
Hier is maar 1 conclusie voor=> Persoon met lange benen, korter bovenlijf.
Als hij een maatje groter pakt, dan zal het frame wellicht te lang zijn. En een korte stuurpen dat staat ook niet. Commentaar?
En wat dacht je van een passend frame? Een frame dus met een langere balhoofdbuis? Dan is het probleem opgelost zonder dat we in de persoon hoeven te zagen.
dafke schreef: Wa doe je dan bij een maatje 60? Veel te lange voorvork buis, of ga je dan zeggen, kan geen kwaad, want het deel zit verstopt in het frame? Flauwekul!


Niet goed opgelet bij Natuurkunde vroeger? Hoe hoger het lager zit des te kleiner is de moment arm op de vorkbuis. Daarom moet je dus gewoon een balhoofdbuis hebben met de juiste maat.

Geplaatst: 13 apr 2011 14:37
door rbr
Wat een aangebrande reacties allemaal op het posten van een fiets dit nog afgesteld moet worden. Eerlijk gezegd heb ik totaal geen zin meer om 2 en 3 te posten wat ik dus ook niet ga doen.

Geplaatst: 13 apr 2011 15:02
door amclassic-fan
Ik reageer helemaal niet op jouw, ik reageer op de kortzichtige reactie van dafke.

Geplaatst: 13 apr 2011 15:12
door rbr
Amclassic-fan schreef:Ik reageer helemaal niet op jouw, ik reageer op de kortzichtige reactie van dafke.


Ik ook niet op jou....

Geplaatst: 13 apr 2011 19:45
door pino76
@ wouter,

heb je geen last van aanlopen van de deraileur aan de spaken als deze op de lichtste versnelling staat.
heb zelf een 38 mm tube setje in elkaar geflanst, ook met crowsfoot spaakpatroon (radiaal buitenom), maar had last van aanlopende deraileur.