Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 01 feb 2008 22:05

vrouwke schreef:
Knots schreef:Netjes hoor Vrouwke!!
Erg mooie wielen van DT.

Nu nog één witte bidonhouder in plaats van een zwarte.


Ja dat is misschien wel een leuk idee. Was nog niet in me opgekomen. Ik ga er eens over nadenken.


Mooie ton sur ton, maar wellicht wat clownesk. Schitterende fiets!
Groet,
Mike

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 03 feb 2008 13:45

De zwart-witte Kebel club in uitbreiding : gisteren toegekomen, mijn exemplaar.
Al even op de weegschaal gezet : 7,1kg
Vandaag even getest gedurende 80km en is echt superstrak.

Ongelooflijk tevreden.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 03 feb 2008 14:43

met recht kebel

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 03 feb 2008 14:55

@Rocketboy: Ziet er strak uit hoor! Mooi stuur. Is dat van Kuota zelf?
Maar het frame lijkt wel een beetje klein gezien de spacertoren. Had je niet beter een maat groter kunnen nemen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 feb 2008 17:49

Dat had weinig geholpen, de fiets past gewoon niet...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 03 feb 2008 21:09

@Amclassic : en waarom niet, als ik vragen mag ? Het was wel tussen X en XL kiezen, maar op XL had ik geen goed gevoel, dus toch voor X gegaan.
Na de eerste rit absoluut geen klagen.

Wel makkelijk om kritiek te geven natuurlijk, maar uiteindelijk is het toch de persoon die er mee moet rijden, die er zich goed mee moet voelen.

Het stuur is trouwens een Kuota Katch.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 feb 2008 21:29

Omdat die vorkpijp niet ontworpen is op 5 cm aan spacers. Je verliest iig een hoop stijfheid aan de voorkant en in een erger geval sneuvelt de pijp een keer. De krachten op de pijp worden zoveel groter door de grote hefboom die je erop hebt zitten.
Bij iedere lichte voorvork is 3 cm gewoon de max, heb je meer nodig dan had je een ander frame moeten kopen wat wel past. Er zijn niets voor niets verschillen in geometrie.

Met een XL was het niet beter geworden, want dan had je aan een veel kortere stuurpen gemoeten terwijl die al 10 cm (misschien 11) is, bij een kortere stuurpen wordt de fiets nerveus.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 03 feb 2008 22:20

Als ik de stijfheid vergelijk met mijn Trek 2300, dan is het toch een groot verschil met de Kuota. Veel strakker in bochten.

Wat betreft de krachten, ik ben geen wedstrijdrenner, dus dat zal nog wel meevallen. Ik dek mezelf nu misschien wat in, maar de Trek had ook een 4 cm aan spacers en nooit problemen gehad (was ook met carbon voorvork).
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 03 feb 2008 22:29

Schitterende fiets Rocketboy! Maar ik ga wel met Am mee. Ik zou in ieder geval de toren wat afbouwen!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 03 feb 2008 22:30

Je kan ook een 17 graden stuurpen omdraaien en 3cm aan spacers weghalen. Lijkt me een betere optie dan 5cm aan spacers.

Een XL had ook niet veel beter geweest naar mijn mening. Het verschil is 1,5cm, dus heb je alsnog een spacertoren. Wat betreft bovenbuislengte had het nog wel gekund. Dan had je ipv 11cm (wat Rocketboy nu heeft denk) 9.5cm stuurpen moeten hebben
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 feb 2008 22:32

Rocketboy schreef: Wat betreft de krachten, ik ben geen wedstrijdrenner, dus dat zal nog wel meevallen. Ik dek mezelf nu misschien wat in, maar de Trek had ook een 4 cm aan spacers en nooit problemen gehad (was ook met carbon voorvork).


De Trek had een aluminium vorkpijk en was niet een erg lichte voorvork en kan daardoor gewoon een stuk meer hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 04 feb 2008 02:38

Hoi,

Als je per se met dat frame wil blijven rijden kan je mits de juiste keuze van schoenen de pedalen de stackhoogte zo laag mogelijk maken. Dat kan al meer dan een cm verschil maken.
En als je bv met een 172,5 crank rijdt kan je waarschijnlijk ook een 175 aan, scheelt ook weer een halve cm dat het zadel lager kan.
Trouwens, het verschil in hoogte tussen zadel en stuur lijkt me niet zo groot, mits wat soepele lendenen kan er binnen enekle maanden al gauw een halve cm lager gereden worden.
Een stuurpen met een andere inclinatie scheelt direct ook weer een pak, enz., enz.
Hoedanook, ACfan heeft overschot van gelijk.
Dit kader klopt gewoon niet en 5cm spacers is gewoonweg en levensgevaarlijk en zonde van de fiets die trouwens voor de rest prima is afgemonteerd.

.................Kan er nog altijd een tijdritfiets van maken natuurlijk (sorry, sarcasme)....

Jammer toch.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie